[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą problem [80 B4 2.0 ABT]
: 14 sie 2014, 19:49
Witam
Mam problem.
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
Głowica była prosta więc zamontowałem wraz z nową uszczelką Victor Reinz.
Dokręciłem według zaleceń producenta tzn 30nm 60nm 90 stopni i 90 stopni.
Zamontowałem również nową uszczelkę.
Po tej operacji włałem płyn chłodniczy i zaczął mi cieknąc (nie wiem orzy której śrubie dokładnie )Dokręcałem wszystkie takim samym nm
Czy może być tak że którąś śrubę trzeba dokręcić mocniej ??
Czy można dokręcić troszkę mocniej jaki jest max moment dokrecania (nm) bo gdzieś wyczytałem że można do 120nm i czy nic się nie przekręci (bo trochę się boje że coś ukręcę)
A może problem leży w kluczu dynamometrycznym który źle wskazuje i może zaniżać wartości nm ?
Edit
Tak sobie pomyśłałem że miałem uszkodzony oring pod kolektorem ssącym i naładowany tam był silikon i może zrobiła się tam dziurka i teraz cieknie .Bo właśnie gdzieś w tym miejscu ciekło jak podłożyłem dłoń (po dokręceniu uszczelki)
Mam problem.
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
Głowica była prosta więc zamontowałem wraz z nową uszczelką Victor Reinz.
Dokręciłem według zaleceń producenta tzn 30nm 60nm 90 stopni i 90 stopni.
Zamontowałem również nową uszczelkę.
Po tej operacji włałem płyn chłodniczy i zaczął mi cieknąc (nie wiem orzy której śrubie dokładnie )Dokręcałem wszystkie takim samym nm
Czy może być tak że którąś śrubę trzeba dokręcić mocniej ??
Czy można dokręcić troszkę mocniej jaki jest max moment dokrecania (nm) bo gdzieś wyczytałem że można do 120nm i czy nic się nie przekręci (bo trochę się boje że coś ukręcę)
A może problem leży w kluczu dynamometrycznym który źle wskazuje i może zaniżać wartości nm ?
Edit
Tak sobie pomyśłałem że miałem uszkodzony oring pod kolektorem ssącym i naładowany tam był silikon i może zrobiła się tam dziurka i teraz cieknie .Bo właśnie gdzieś w tym miejscu ciekło jak podłożyłem dłoń (po dokręceniu uszczelki)