eXe pisze:czasem mam 900, czasem 700, zależy jak leży, jak je podnieść żeby mniej więcej trzymały te skromne 1200-1100?
800-900 obrotów tyle powinien mieć silnik.
A 1100-1200 to tyle zwykle ma na ssaniu a po nagrzaniu sprawny silnik powinien pracować bardzo równo na obrotach 800-900.
Jak przy tym telepie silnikiem to
a) obrotomierz zawyża i tak naprawdę masz niższe obroty
b) ciągnie gdzieś lewe powietrze (sprawdź podstawę gaźnika oraz zwór zwrotny serwa hamulcowego) i przez to dostaje za dużo powietrza i silnik nie równo pracuje nawet mając właściwe obroty.
c) masz uszkodzony silniczek krokowy albo czujnik położenia przepustnicy
d) jak masz gaz to źle wyregulowana instalacja gazowa
e) jak to występuje na benzynie to problem z układem wtryskowym (czujniki, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacz)
W tym silniku obrotów nie reguluje się ręcznie bo o to dba komputer silnika. Można drutować przez odłączeniu silniczka krokowego i jego ręczne ustawienie (można go wsuwać i wysuwać podłączają plus i minus na odpowiednie piny).