Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Gdy silnik rozgrzany to rozrusznik nie kręci (al

: 26 sie 2014, 21:36
autor: lukasz12510
Mam mały problem i poszukuję odpowiedzi. Tematów tego typu jest dużo ale nie znalazłem odpowiedzi. Sprawa wygląda następująco:
Gdy jadę przez dłuższy czas i samochód się dobrze rozgrzeje, czasami tak, że
włączy się na chwile wentylator. I gdy zgaszę samochód np. na stacji benzynowej, to mam problem z ponownym uruchomieniem silnika.
Przekręcam kluczy słychać, że rozrusznik chce zakręcić silnikiem, kontrolki mocno przygasają ale rozrusznik nie obraca. I mogę kilka razy próbować i słychać, że rozrusznik się siłuje ale raptem obróci o kąt równy 1 stopień...
Czasami słychać syczenie rozrusznika.
Jest to 1.8 benzyna jedno-punkt.
Na zimnym nigdy się to nie przytrafiło. Może stać kilka dni i również nie ma problemu.
Co zrobiłem:
-Przeczyściłem wszystkie masy i przewody zasilające.
-Rozrusznik rozebrany, przeczyszczony, szczotki 50% zużycia.
Nie pomogło :(
Nie sprawdzałem bendixa. A za to syczenie myślę że może być on odpowiedzialny.
Co zrobić proszę o podpowiedzi :)

: 26 sie 2014, 21:41
autor: LUPO
tulejki do wymiany na wirniku

: 26 sie 2014, 21:53
autor: lukasz12510
Hmm ale na nich nie ma grama luzu. Ja mam kupione tulejki ale nie widziałem sensu wymiany bo wyglądały tak samo jak nowe. Ale jak wytłumaczyć to, że tak wpływa na tulejki ciepło?

: 26 sie 2014, 22:21
autor: Jarewa
lukasz12510 pisze:Hmm ale na nich nie ma grama luzu
No i o to chodzi tulejki za ciasne rozszerzalność cieplna wirnika doprowadza do zablokowania wirnika albo dużej utraty mocy.

: 31 sie 2014, 20:54
autor: antoni
F trące się, ale nie jako fachowiec ale że takie cuś też miałem i że męczyło mnie toto tak nie skłamać kilka lat.
Niby wszystko po rozebraniu rozrusznika grało, a po złożeniu do kupy i przykręceniu go do reszty żelastwa było to samo. -Zimny bez problemu a jak gorący to identycznie jak piszesz.Miałem ( i dalej mam ) dwa rozruszniki i za kazdym razem tylko podmieniałem.-Oczywiście za kazdym razem rozbierałem strajkowicza i po powrotnym jego złożeniu , se leżał i czekał jako nibyto sprawny zapas.
Zdarzało się bowiem niekiedy, że po takiej podmianie było kilka dni dobrze.

No i tak przypadkowo na jakiejś tam " elektrodzie " wyczaiłem że ktoś (" poziom 26") doradził komuś takiemu jak ja o poziomie minus 26 , żeby wymienić szczotki bez względu na to jakię są i jaką mają długośc.
Zrobiłem jak podsłuchałem. Tylko że Pan w sklepie powiedział żeby nie zawracać sobie .... szczotkami ale wymienić całość czyli szczotkotrzymacz. Różnica w cenie nieznaczna a pewność połączeń lutowanych pewna bo fabryczna,
Zapłaciłem za całość chyba ze 30złoty, założyłem i jak śFięutą ręko uciął. Żadnego cpykania buczenia i innych przerywań podczas kręcenia.

Było trochę zabawy z podmianą tego ustrojstwa i zeszło mi z pół dnia. Nie chciałem iść do elektryka bo z doświadczenia wiem że złupił by mnie z parę minut roboty na 50-100 złoty i cała satysfakcja na nic.
Teraz to też by mi zeszło nie więcej jak godzinę i to z browarkiem.
To gadam jak jest a raczej jak było.

: 24 lip 2016, 22:12
autor: lukasz12510
Dziękuje za odpowiedzi. Rozrusznik otrzymał nowe szczotki oraz bendix.
Teraz kręci zawsze niezależnie czy zimny czy ciepły i nie przepuszcza.
Jednak męczy mnie jeszcze jeden problem.
Praca rozrusznika jest bardzo głośna... Ciężko jest mi opisać ten dźwięk...
Od kiedy mam ten samochód zawsze tak głośno odpalał. Zdarza się czasem
jak silnik jest rozgrzany, że rozruch jest cichy taki jak w większości samochodów.

Jeden mechanik powiedział, że to dźwięk suchego rozrusznika, i faktycznie gdy go składałem nie dałem nic smaru. (Na tulejkach nie zauważyłem luzu)

Inny mechanik mówił, że popuścić na śrubach trochę nim ruszyć(pomimo iż brak tam jest regulacji) i dokręcić, i tak kilka razy aż znajdzie się miejsce w którym zapala cicho.

Co wy o tym sądzicie ??

: 25 lip 2016, 05:57
autor: Jarewa
A wieniec w jakim stanie?

: 25 lip 2016, 06:47
autor: antoni
Chodzi o wieniec na kole zamachowym i półcenty"metrowe luzy między nim a kółkiem zębatym bendixa

: 25 lip 2016, 20:23
autor: Jarewa
Ta o ten wieniec jak wyglądaja zeby całe bez skaz?

: 27 lip 2016, 22:34
autor: lukasz12510
Zęby na rozruszniku są dobre a na wieniec dookoła sprzęgła nie zwracałem uwagi. A są przypadki, że ulega to uszkodzeniu?

: 28 lip 2016, 10:05
autor: antoni
Jak wszystko co ze sobą współpracuje, ulega zuzyciu. A tym bardziej jak nie smarowane, bo tam sie nie smaruje.
Kolega mi mówił że po jakimś czasie eksploatacji, KAZDY silnik po zgaszeniu zatrzymuje się ZAWSZE w tym samym miejscu-chodzi o położenie wału silnika.
Skoro tak, to napęd z rozrusznika też będzie zawsze rozpoczynał kręcenie kołem zamachowym z tego samego miejsca.

No to ładne rzeczy jak tylko kilka zębów na wieńcu koła zamachowego otrzymuje kopa przez kilka(dziesiąt) lat non stop.
I to właśnie że to ubytki na tych zębach powodują niekiedy harmider przy rozruchu, a nawet przy mniej wprawnym uchu a dużym zużyciu tych kilku zębów wrażenie, że rozrusznik kręci tylko bendix nie wyskakuje i nie zasprzęgla.

Nie bardzo wierzę dlaczego silnik miałby sie zatrzymywać w tylko tym a nie innym położeniu wału.
o co chodzi ? - o różne kompresje na cylindrach w starszym już silniku ? A jak ja przed zgaszeniem zrobię przegazówkę, to też sie tu zatrzyma?
Wsumie chyba tak , bo nie wazne czy z 5tys/min czy z 500/min. nastąpi wyłączenie, ai tak ostateczne obroty przed zatrzymaniem będą te same.

Jesli to prawda, to ciekawe czy taki pierścień można obrócić względem koła zamachowego??

: 28 lip 2016, 18:35
autor: Jarewa
antoni pisze:to ciekawe czy taki pierścień można obrócić względem koła zamachowego??
Można ale to nie ma sensu bo nowy kosztuje 80zł. Wieniec też się aż tak nie sypie najbardziej to tylko jak są problemy z rozrusznikiem zacznie działać niż zazębi wtedy nawet ostro po zębach daje.

Osobiście sam też spotkałem się też kilkakrotnie że nowy rozrusznik pasujący niby taki sam bendix a potrafił działać jak betoniarka na starym wieńcu.

: 23 sie 2016, 17:50
autor: lukasz12510
Autko na 5 września umówione do warsztatu. Gościu zapewnia, że już miał takie przypadki i naprawi mi to :)
Po naprawię napiszę co było powodem, że Audi wydawało dźwięk betoniarki.

[ Dodano: 2016-08-23, 17:50 ]
Dziś nagrałem jeszcze filmik:

: 24 sie 2016, 21:36
autor: antoni
Według mnie, to nie ma tragedii. Zalezy w które miejsce połozyłeś mikrofon ? Ale działaj a po zabiegu nagraj z tego samego miejsca i pokaz.

: 17 wrz 2016, 17:53
autor: lukasz12510
Witam
Tak jak pisałem irytował mnie dźwięk rozrusznika, był głośny i brzydki. Dźwięk dawał do zrozumienia, że silnik ma bardzo ciężko odpalić. Ludzie przechodzący chodnikiem oglądali się na mnie podczas rozruchu...
Wymieniłem bendiks i nic, nowy szczotko-trzymacz i nic. Tulejki wyglądały na idealne więc zostały stare.
Podczas wizyty u mechanika jak usłyszał jak odpala powiedział OooOoo dzwięk suchego rozrusznika.
Podczas wymiany sprzęgła i uszczelniacza posmarował tulejki i od 2 tygodni jestem BARDZO zadowolony.
Link do filmiku

Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie moją sprawą ;)