Mam problem z wolnymi obrotami, po odpaleniu silnik pracuje na około 200obr (cała buda się trzęsie) na gazie pracuje równo, na benzynie obroty falują o około 800. naciągnąlem linke od gazu i jest ok na LPG, na benie nadal obroty falują dołączam fotke.
ten zaznaczony przewód jest odpowiedzialny za prace silnika krokowego? co to za ściągana gumka? co powinno być w tym miejscu bo jest to zaślepione
: 03 wrz 2014, 15:43
autor: skwaromir
Ciekawa opcja. Na gazie też powinien mieć problemy, bo krokowiec nie podaje powietrza.
Zdejmij tą gume z czerwonego kółka na próbę.
Nie pamiętam jak było ori bo od razu to wywaliłem, ale może wchodził w ten z niebieskim
Poszukaj fotek na necie.
: 03 wrz 2014, 16:50
autor: dawid91
Z tego co zauważyłem tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko był zamontowany silnik krokowy oryginalnie. http://agregatservis.ru/cache/com_zoo/i ... 3ff671.jpg
A do LPG przekłada się go tam gdzie masz teraz. Dlaczego to nie powiem, bo się na tym nie znam. Chyba coś ze stabilizacją obrotów, bo dokładnie naprzeciwko montują wąż kompensacji. W każdym bądź razie mam tak samo jak ty.
Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
Jak jest tam wszystko ok to zacząłbym od regulacji prądu nastawnika. Tu masz założony ostatnio przeze mnie temat, są tam linki do innych tematów gdzie wszystko jest wytłumaczone, poczytaj to i ustawiaj. https://audi80.pl/b3-20-3a-regulacja ... t90903.htm
To na pewno nie wina krokowego, bo na LPG byłoby podobnie.
: 03 wrz 2014, 17:41
autor: Pieterb
rikker, cz to za słowo temacie :?: popraw :!: bo temat pójdzie do kosza
: 03 wrz 2014, 19:15
autor: Dawid89
zaslepionego masz krokowca
do na niebiesko to guma wtrysku powinienes miec podpietego razem z krokowcem
ogolnie mechaniczne wtryski nie bardzo lubia gaz
to co zaznaczyles na zolto przystaw tam palca i jak czujesz powietrze to masz winowajce . silnik jesli nie bedzie dobrze ustawiony i nie bedzie mial lewego powietrza i sprawnego krokowca , przepływki to bedzie głupiał jak bys był z okolic pomorza moglbys sie do mnie zgłosic podjechac bo ja mialem duzo zabawy z tym i dalem rade:) chodz nie mam w gazie auta
a wiem ze zaslepia sie krokowce przy instalacji gazowej
: 03 wrz 2014, 20:05
autor: rikker
Czy silnik po odłączeniu przewodu od krokowca nie powinien zgasnąć? Odłączyłem tą wtyczke (zaznaczona na czerwono) silnik nie poczuł żadnej róznicy :shock:
Ogólnie cóż, mogę dopowiedzieć że auto całe zmęczone.. Spalanie jest zbyt duże, wychodzi 15lpg, gazownik u którego dzisiaj byłem stwiedził że ten silnik nie powinien mieć gazu, spalanie uzasadniał tym że prawdopodobnie silnik dostał kilka "strzałów" i jakieś klapki w wtrysku się powykrzywiały , potem stwierdził że żaden mechanik w okolicy nie jest w stanie zrobić tego dobrze, jestem trochę w kropce.
: 03 wrz 2014, 20:06
autor: Audi 80 Polska
Dawid89 pisze:zaslepionego masz krokowca
do na niebiesko to guma wtrysku powinienes miec podpietego razem z krokowcem
Tu zdjęcie w lepszej rozdzielczości: http://images70.fotosik.pl/143/56107c3d3892155a.jpg
Nie wygląda to na zaślepione, z miksera idzie rurka do zaworu stabilizacji obrotów biegu jałowego a od jego boku idzie rurka do kolektora jak dobrze widzę. Tylko ta rurka z boku chyba jakaś zgnieciona.
dawid91 pisze:A do LPG przekłada się go tam gdzie masz teraz. Dlaczego to nie powiem, bo się na tym nie znam.
Podłącza się aby krokowiec przy pracy na gazie wpuszczał mieszankę palną (gaz powietrze) do kolektora a nie samo powietrze, które zubożało by mieszankę.
: 03 wrz 2014, 20:30
autor: rikker
dawid91 pisze:Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
miał tak od początku, podejrzewałem że dostaje lewe powietrze, jednak sprawdziłem wszytko i wydaje się być. Trzeba jednak zaznaczyć że ten problem nie zawsze występuje, nie ma na to wpływu temperatura silnika. Można uznać że jakby coś się zawieszało, i nie zawsze działało :?:
dawid91 pisze:Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
wg mojego oka jest ok:)
Z tym bujaniem obrotów można żyć i tak jeżdze na LPG
Jednak z krokowcem jest coś nie tak, ponieważ w sytuacji gdzie zatrzymuje sie na skrzyżowaniu musze wspomagać silnik lekkim głaskaniem gazu aby nie zgasł i ten problem też raz jest, a nieraz jest ok.
: 03 wrz 2014, 21:51
autor: dawid91
rikker pisze:
dawid91 pisze:Te obroty zaczęły tak same z siebie falować czy odkąd masz samochód tak ma?
miał tak od początku, podejrzewałem że dostaje lewe powietrze, jednak sprawdziłem wszytko i wydaje się być. Trzeba jednak zaznaczyć że ten problem nie zawsze występuje, nie ma na to wpływu temperatura silnika. Można uznać że jakby coś się zawieszało, i nie zawsze działało :?:
Możliwe, że to wina potencjometru przepływomierza. Poczytaj te tematy co wcześniej podałem, sprawdź prąd nastawnika, bo warto to zrobić nawet jak auto zachowuje się w miarę ok
rikker pisze:
dawid91 pisze:Jak tam klapka przepływomierza? Nie jest pogięta, podnosi się z płynnie i bez oporu?
wg mojego oka jest ok:)
Jednak z krokowcem jest coś nie tak, ponieważ w sytuacji gdzie zatrzymuje sie na skrzyżowaniu musze wspomagać silnik lekkim głaskaniem gazu aby nie zgasł i ten problem też raz jest, a nieraz jest ok.
Mam podobny problem. To też może być wina potencjometru lub właśnie prądu nastawnika. Może też to być czujnik położenia przepustnicy, który raz działa a raz nie.
Lewe powietrze raczej można wykluczyć, bo wtedy działo by się tak zawsze albo gdy silnik zimny lub ciepły. Gdy krokowy zaczyna siadać to przeważnie objawia się to również zawieszaniem obrotów po odjęciu gazu itp. Prędzej coś ze sterowaniem samego krokowca czyli ECU lub któryś z czujników. Możliwości jest wiele, niestety
rikker pisze:Z tym bujaniem obrotów można żyć i tak jeżdze na LPG
W zimę może być ciężko. Lepiej co jakiś czas przepalaj go na benzynie, bo wtrysk ci całkiem siądzie i silnik na benzynie już nie pojeździ
: 03 wrz 2014, 22:13
autor: Dawid89
mechanicy starej daty juz odeszli mechaniczny wtrysk jest bardzo dobry pod warunkiem ze jest sprawny
generalnie lbg i mechaniczny wtrysk nie trawia sie
bo silnik jest sterowany komputerem a pozniej cos gdzie cos jest jakies bledy odczutuje i wariuje
ja bede mial audi b3 2.0 na sprzedaz w dobrym stanie mechanicznym lecz do poprawek lakierniczych tzn prawy strone maski schodzi lakier prawy rog i lewy tylni błotnik był uderzony i zle pomalowany jest jak bys byl zainteresowany pisz priv
Re: Obroty
: 05 wrz 2014, 13:10
autor: IGSMan
rikker pisze:Mam problem z wolnymi obrotami, po odpaleniu silnik pracuje na około 200obr (cała buda się trzęsie) na gazie pracuje równo, na benzynie obroty falują o około 800. naciągnąlem linke od gazu i jest ok na LPG, na benie nadal obroty falują dołączam fotke.
ten zaznaczony przewód jest odpowiedzialny za prace silnika krokowego? co to za ściągana gumka? co powinno być w tym miejscu bo jest to zaślepione [url=http://images70.fotosik.pl/143/56107c3d3892155a.jpg]Obrazek[/URL]
wejscie w kobrze do krokowego masz zaslepione - prawidlowo bo krokowy zeby utrzymac wolne obroty musi zasysac mieszanke powietrze-gaz - teraz pobiera ja z krocca w mikserze, do ktorego jest podlaczony krokowy
niebieska gumka to zaslepka od przewodu do badania zawartosci spalin
na poczatek kup zmywacz do hamulcy w sprayu i psikaj na pracujacym silniku wkolo kobry i miksera - jednoczesnie sprawdzaj czy po psikaniu jest reakcja w pracy silnika, w ten sposob sprawdzisz czy uklad jest szczelny
oczywiscie obowiazkowo przed wszystkimi testami zdejmij najpierw kobre i sprawdz czy talerzyk nie jest krzywy
: 10 wrz 2014, 21:45
autor: rikker
Byłem u mechanika i powiedział mi że to 1.8 , co Wy na to :idea:
Na 1.8 90KM (JN) silnik twojego nie wygląda (brak takiego okrągłego ustrojstwa przy kolektorze poza tym nie ma normalnego krokowca i chyba też czujnika pełnego otwarcia przepustnicy)
Na 1.8 112KM (DZ) też nie wygląda bo nie ma regulatora rozgrzewania
Jeszcze mógłby to być 1.9 113KM (SD)
: 11 wrz 2014, 07:53
autor: Pieterb
aldi pisze:Jeszcze mógłby to być 1.9 113KM (SD)
obstawiam że to to
Na pewno nie jest to JN na 100%, DZ hmm nie jestem pewien.
: 11 wrz 2014, 10:54
autor: Audi 80 Polska
PieterB pisze: DZ hmm nie jestem pewien.
To akurat łatwo poznać bo tam jest k-jetronic bez elektroniki i idą dwa przewody w oplocie (takie jak do wtryskiwaczy) w okolice alternatora do regulatora rozgrzewania. Tak jak na tym foto: https://h-a.d-cd.net/2ef731u-960.jpg