Strona 1 z 2

[B3 1.8 JN] Po awarii zasilania silnik lewo pali, nie wchodz

: 05 wrz 2014, 08:05
autor: Raptorr
A więc... Jeździłem sobie spokojnie aż niespodziewanie padły mi wskaźniki (obrotomierz, prędkościomierz, paliwa i temp.) Samochód jechał dalej, jak wyłączałem światła to wskaźniki ożywały. Samochód tego dnia mi zgasł ale odpaliliśmy go z popychu. Z racji tego, ze do domu daleko jechałem dalej.
Moje myśli alternator albo akumulator (już wiekowy).
Bez świateł, bez wskaźników dojechał w miarę normalnie pod dom (40 km)
Następnego dnia podładowałem aku i przeparkowałem samochód.
Następnie sprawdziłem aku... coś jeszcze trzyma. Alternator wykręciłem i zaniosłem do sprawdzenia - ok.
Wsadziłem alternetor... naraz świecą kontrolki u góry (temp i hamulce) oraz ładowanie (która wcześniej się nie pojawiała!)
Samochód ledwo pali, strzela w filtr powietrza i ma problemy z wejściem na jakiekolwiek obroty.

Z innych objawów - pasek piszczy jak diabli, od jakiegoś czasu nasilało się to piszczenie zwłaszcza po uruchomieniu silnika - wymieniłem na nowy i też piska :(
Radio od jakiegoś czasu sprawiało problemy (nie dało się podgłośnić powyżej połowy mocy, w końcu głos cały czas na 1% - myślałem ze końcówki mocy... ale kto wie?)

Wsadziłem sprawny aku i objawy te same.
Może pompa wody? Może świeca która poszła przy okazji? Bezpieczniki sprawdziłem wydają się ok...
Ręce mi opadły. Ktoś ma jakieś pomysły?

: 05 wrz 2014, 09:34
autor: tomik9097
może pasek ci przeskoczył o parę ząbków podczas odpalania z popychu

: 05 wrz 2014, 10:56
autor: Pieterb
Raptorr, hmm a ładowanie sprawdziłeś :?: bo jak dla mnie to ewidentny brak ładowania lub gdzieś masz jakieś kabelki pourywane.

: 05 wrz 2014, 11:06
autor: Audi 80 Polska
Zmierz napięcie jaki masz gdy silnik pracuje. Sprawdź masę silnika (idzie od skrzynki akumulatora do śruby skrzynia-silnik). Może kostka stacyjki padła, możesz podać plus bezpośrednio z akumulatora na zacisk 15 cewki zapłonowej.

: 08 wrz 2014, 09:49
autor: Raptorr
Hmmm...
Jeżeli pasek przeskoczył, to czuł bym w trasie, że coś nie halo. A raz go potem odpalałem w garażu i było ok.

Napięcie mierzyłem:
12,.5 na aku
13,5 podczas pracy silnika.

A powiedzcie, może pomyliłem kable na alternatorze?
Włożyłem alternator, ale nawet nie przekręcił bo aku padło od stania. Potem naładowałem aku i zaczął tak dziwnie palić...

: 09 wrz 2014, 22:11
autor: Jarewa
A jak piszczy nie ma smrodu czasami spod maski? przychodzi mi na myśl rozwalony tłumik drgań na kole pasowym bo nie piszczą paski ale właśnie te koło.
Kable nie mogłeś pomylić nie ma takiej opcji bo inne oczka.

: 17 wrz 2014, 18:23
autor: Raptorr
Hmmm

Odpaliłem, pojeździłem i generalnie na rozgrzanym silniku jeździ się w miarę.
Nadal świecą się kontrolki (od poziomu płynu i hamulców cały czas mrygają, a od ładowania świeci ciągle).
Ładowanie jakby było, bo stare aku daje rade.

Silnik na zimnym balansuje na granicy zgaśnięcia. Dodanie gazu powoduje zdławienie silnika i moment gaśnie, na wyższe obroty wkręca się tylko na chwilę.
Jak temp. wzrośnie do około 50-70 st obroty falują w zakresie około 200 ob/min... ale w miarę reaguje na gaz i da się jeździć. Nie gaśnie też.
Szczerze mówiąc zgłupiałem.
Oglądał to jeden znachor i kazał sprawdzić przewód od rozrusznika, czy gdzieś się nie przytarł bo to podobno zaburza obieg prądu... Jak mogłem tak sprawdziłem ale dla mnie wygląda ok.
Zapewne podjade do niego znowu, moze cos z komputera sczyta. Jakis kod bledu albo cos. Eh :)

: 17 wrz 2014, 19:12
autor: Audi 80 Polska
Raptorr pisze:Nadal świecą się kontrolki (od poziomu płynu i hamulców cały czas mrygają, a od ładowania świeci ciągle).
Bo jak świeci kontrolka ładowanie to te wyżej też zawsze będą świecić razem z nią (taki sposób miał producent aby kontrolki od płynów zapalały się po włączeniu zapłonu).

: 17 wrz 2014, 19:40
autor: Pieterb
Raptorr pisze:Zapewne podjade do niego znowu, moze cos z komputera sczyta. Jakis kod bledu albo cos. Eh :)
nie liczyłbym na to, większość mechaników nawet nie wie jak się do tego zabrać
Raptorr pisze:Ładowanie jakby było,
bo trochę będzie przy wyższych obrotach, trochę jak przy prądnicy
Raptorr pisze: bo stare aku daje rade.
ciekawe jak długo ;-)
Jak rozumiem miernikiem nie sprawdzałeś ładowania więc dalej nic nie wiemy, a jak dla mnie to nie ma i tyle.
Jeszcze jest możliwość że ścieżki w liczniku się sfajczyły i tez będzie podobny objaw,wiem bo sam tak kiedyś miałem i też w JN'nie.

: 17 wrz 2014, 19:44
autor: pebo
Sprawdź luz paska na alternatorze - za luźny nie daje rady, będzie piszczeć ale nie koniecznie będzie się palić, po prostu się ślizga. Sprawdź też połączenia masy - od alternatora na silnik i budę. A akumulator jaki wstawiłeś? Taki sam, większy, mniejszy? W alternatorze diody i szczotki sprawdzane?

: 27 wrz 2014, 10:16
autor: Raptorr
Słuchajcie sprawdzałem ładowanie: 13,5
Alternator był u mechanika, sprawdził, że ok. Myślę, że może się mylił...
Pasek założyłem nowy, naciąg prawidłowy.

Wczoraj wstawiłem do mechaniora, dzisiaj będę dzwonił to zobaczymy czy doszedł. Sprawdził przewody wczoraj i twierdził, że ok.

: 27 wrz 2014, 10:44
autor: Pieterb
Raptorr pisze:Słuchajcie sprawdzałem ładowanie: 13,5
no troszkę mało,pytanie czy sprawdzałeś na włączonych jakichś urządzeniach typu radio, światła itp, czy bez włączonych odbiorników

: 11 lis 2014, 11:15
autor: Matik06
Witam, nie mam zamiary zakładać nowego tematu bo mam podobny problem ;)

Ostatnio w mojej Audi b3 80 1.8 JN (benzyna/gaz) został wymieniony zbiornik i zakupiona nowa pompa paliwa i mam taki problem że na benzynie i na gazie odpala bardzo dobrze. Na gazie jeździ tak jak powinna lecz gdy przełączę na benzynę to zaczyna słabnąć i gaśnie pod czas jazdy. Na wolnych obrotach chodzi równo na benzynie oczywiście ale gdy wduszę gaz to zaczyna przerywać i gaśnie. I jeszcze wyje mi pompa paliwa podczas jazdy gdzie nie dawno została zakupiona nowa. Pomożecie ?

: 11 lis 2014, 11:42
autor: Pieterb
Matik06 pisze:Witam, nie mam zamiary zakładać nowego tematu bo mam podobny problem ;)
no to fajnie tylko następnym razem podłącz się do tematu dotyczącego tego samego silnika co Twój :!:
A co do problemu to pompę paliwową dobrą kupiłeś :?: ,może nie wyrabia, ewentualnie sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym.

: 02 gru 2014, 22:32
autor: mateusz290
Odlacz akumulator na kilka godzin by sie wszystko zresetowalo, potem odpal na benzynie i sprawdz czy cos sie zmieni, jesli tak to wina po stronie emulatora sondy