Strona 1 z 1

[B3/B4 2.0 ABK] Problem z temperaturą/chłodzeniem silnika

: 10 wrz 2014, 20:36
autor: Sledzik
Witam !

Zaznaczyłem celowo B3/B4 ponieważ w papierach jest B4 a mój mechanik mówi że to jest B3 i sam głupieje , to tak nawiasem .

Przechodząc do samego problemu . Jak w temacie posiadam 115 konną B3/4 , wskaźnik od temperatury pokazuje temepreraturę około 50stopni w czasie jazdy natomiast kiedy stoi w miejscu rośnie do około 90 stopni i załącza się wentylator , pare dni temu wymieniany był termostat i problem jest nadal taki sam . Podczas gdy nagrzeje już się silnik strasznie puchnie wąż od chłodnicy i gdzieś ubywa płyn . Ktoś wie w czym może być problem ? Chłodnica , pompa wody ?

: 10 wrz 2014, 21:09
autor: LUPO
wrzuć fotki auta i silnika to sami ci określimy co to za model

: 11 wrz 2014, 08:06
autor: Pieterb
Sledzik, jak kolega wyżej napisał zapodaj fotkę auta i silnika i wszystko zaraz wyjaśnimy.
A co do temp. to rozumiem że przed wymiana było tak samo dlatego wymieniałeś termostat. Pompę wody bym chyba wykluczył bo wtedy raczej wiatraki by się nie załączały.

: 11 wrz 2014, 10:51
autor: michalo
Problemy z temperaturą wskazują na niepracujący termostat... pomimo wymiany. Bardziej martwi to co opisujesz
Sledzik pisze:Podczas gdy nagrzeje już się silnik strasznie puchnie wąż od chłodnicy i gdzieś ubywa płyn
to niestety wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Jeśli masz osłonę pod silnikiem to zobacz czy nie jest mokra jak nie masz osłony to połóż karton pod auto... jak jest wyciek będzie mokry. Jak nie znajdziesz wycieku to ubywa do silnika... czyli uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej, czy nie robi się majonez?

: 12 wrz 2014, 23:15
autor: Rogosi3k
Wydaje mi się że jakby to była uszczelka i faktycznie płyn ubywałby do środka silnika to samochód spalałby glikol zawarty w płynie i lekko kopciłby na biało.

: 17 wrz 2014, 17:24
autor: Sledzik
Co do kwestii węża od chłodnicy , dzis pojechałem do miasta " około 70 km " i gdy dojechałem zauważyłem wyciek . Na wężu była dziura i przez nią wyciekł płyn . Powiedzcie czy mogły by być te problemy z temperaturą od węża ? Sparciały stary już i dlatego puchł . Wystarczy wymiana ? Co to wersji auta to później wrzucę fotki , ale bardzo możliwe że w papierach jest B4 bo z tego co mi mówił poprzedni właściciel ona była juz dookoła bita i wymieniane były rzeczy , przód też walnięty dlatego jak otwieram maske to otwiera sie bez grila .

: 17 wrz 2014, 17:59
autor: Pieterb
Sledzik pisze:Powiedzcie czy mogły by być te problemy z temperaturą od węża ? Sparciały stary już i dlatego puchł .
no jest to możliwe