Strona 1 z 3
[B3 1.8 NE/JV] Problem z temperaturą silnika
: 12 wrz 2014, 10:45
autor: gregc
Witam forumowiczów. Zastanawia mnie temperatura pracy silnika. Zauważyłem że temperatura nie przekracza 65°C więc oczywistym stała się wymiana termostatu. Termostat, jak koledzy radzili na forum, wymieniony na Wahlera, zalany nowy płyn Glixol (nie koncentrat), układ odpowietrzony, wentylatory załączają się przy ok 95°C. Wszystko wydawało się w porządku, silnik nagrzewał się prawidłowo a węże nie puchły. Ale podczas jazdy "w trasie" zauważyłem że temperatura utrzymuje się na poziomie 70°C (dolny wąż od chłodnicy zimny) natomiast podczas jazdy w mieście temperatura utrzymuje równo 90°C (dolny wąż ciepły). W B4 mojego taty (1.9 TD) temperatura utrzymuje stały poziom 90°C więc moim zdaniem coś nie działa jak powinno w mojej B3. Pozostaje tylko pytanie co może być uszkodzone? Termostat, jeden z trzech czujników temperatury a może pompa wody (bo i taką opinię znalazłem na forum). Jakieś wskazówki?
: 12 wrz 2014, 11:55
autor: michalo
Powiedziałbym że termostat się nie domyka...
: 12 wrz 2014, 21:57
autor: Jarewa
Na początek proponował bym tobie osłonić czujnik temperatury jakąś watą może pęd wiatru w komorze go chłodzi.
: 12 wrz 2014, 23:09
autor: gregc
Jarewa jak rozumiem chodzi Ci o czujnik przy chłodnicy (niebieski)? Michalo termostat sprawdziłem w garnku z wodą i z termometrem (tak jak koledzy na forum radzili) i działał prawidłowo więc wydaje mi się że termostat jest raczej sprawny.
: 13 wrz 2014, 07:52
autor: Jarewa
Ten z króćca co daje na liczniki.
: 13 wrz 2014, 10:29
autor: gregc
Ok, dzisiaj będę jechał po trasie i zrobie jak radzisz. Wieczorem napisze czy były zmiany. Ale jeśli winny byłby czujnik od zegarów to czy wtedy dolny wąż nie powinien być ciepły nawet przy wskazywanych 70°C?
[ Dodano: 2014-09-14, 09:50 ]
Jarewa, zrobiłem jak radziłeś ale nie miało to wpływu na wskazania licznika, temperatura ciągle 70°C w trasie.
: 14 wrz 2014, 10:19
autor: Jarewa
Termostat do wymiany.
: 14 wrz 2014, 14:17
autor: gregc
Termostat przed wymianą był sprawdzony i działał prawidłowo. Czy możliwe że po kilku dniach użytkowania zaczął szwankować?
: 14 wrz 2014, 18:37
autor: Jarewa
W silniku są inne warunki niż w garnku, wiec nie możesz potwierdzić że jest sprawny.
1-sprawdzenie czujnika było działa prawidłowo
2-silnik nie dogrzewa płynu w trasie mało realne.
3-termostat za szybko otwiera
: 15 wrz 2014, 19:16
autor: gregc
Termostat wymieniony na nowy (również Wahler), objawy te same. Wyjęty termostat oddałem znajomemu który podmienił go do swojej B3 i termostat działa prawidłowo, temperatura w trasie 90°C, w mieście również więc termostat ok. W przyszłym tygodniu wymieniam czujniki.
: 15 wrz 2014, 19:40
autor: Jarewa
Czujniki też ok.
A czy poziom paliwa nie zmienia się w trasie i w mieście?
: 16 wrz 2014, 13:15
autor: gregc
Nie zauważyłem zmian poziomu paliwa. O czym mogłyby świadczyć zmiany poziomu paliwa? Miałoby to związek z temperaturą silnika?
: 16 wrz 2014, 13:26
autor: michalo
gregc pisze:Nie zauważyłem zmian poziomu paliwa. O czym mogłyby świadczyć zmiany poziomu paliwa? Miałoby to związek z temperaturą silnika?
Witam, jeśli wariuje wskaźnik temperatury cieczy i poziomu paliwa to pierwszym podejrzanym jest stabilizator napięcia w zegarach...
: 16 wrz 2014, 14:00
autor: gregc
Zastanawia mnie że w trasie dolny wąż jest zimny (czujnik wskazuje 70°C) więc chyba czujnik ok, a w mieście trzyma 90°C i dolny wąż ciepły. Z tego co wiem silnik powinien trzymać temperaturę 90 niezależnie od rodzaju pokonywanej trasy, niestety u mnie tak nie jest. A ale sam już nie wiem jaka może być przyczyna tego stanu... Jutro podjade do znajomego mechanika, może on coś doradzi.
: 16 wrz 2014, 18:35
autor: Pieterb
gregc pisze:Zastanawia mnie że w trasie dolny wąż jest zimny (czujnik wskazuje 70°C) więc chyba czujnik ok, a w mieście trzyma 90°C i dolny wąż ciepły.
dziwne masz te objawy, świadczyło by to o tym że sinik nie osiąga 90 stopni chodź to mało prawdopodobne