Strona 1 z 2

[ B3 1.8S] bierze olej...

: 31 paź 2007, 19:25
autor: piomal1987
witam
mam problem z silnikiem w mojej b3 fajnie smiga ale bierze olej nie az tak bardzo wiele ale jednak no i lubi zakopcic na niebiesko
mechanik mowił ze pomoze wymiana uszczelniaczy na zaworach a jak nie to pierscieni na tłokach
ja niemam wiedzy na ten temat wiec chciałbym sie dowiedziec jaka jest tego przyczyna
silnik jest 1.8S
pozdrawiam

popraw profilu oznaczenie silnika! 2,0 90Km to ABT.

: 31 paź 2007, 19:32
autor: punk
Jeżeli nie dymi cały czas, to na 90% uszczelniacze. Napisz kiedy dymi.

: 31 paź 2007, 19:39
autor: piomal1987
dymi tylko wtedy jak wcisne mocniej gaz tak powyzej 3.5 tys obrotów
na wolnych obrotach nie dymi nawet jak jest zimny a silnik trzyma prawidłowe obroty

: 31 paź 2007, 20:00
autor: Kokolino
Mogą to być uszczelniacze i od nich bym zaczął ale w którymś z moich samochodów jak kopcił na wysokich obrotach to były zużyte pierścienie zgarniające. Nie żebym cię straszył ale to nie jest wykluczone. Może też być niezbyt drożna odma i olej nie spływa jak się należy i przy wyższych obrotach poprostu jest wciągany przez przepustnice i spalany.

: 31 paź 2007, 20:01
autor: piomal1987
jezeli to wina uszczelniaczy to naprawa ile moze kosztowac i czy jest to bardzo skomplikowane?

: 31 paź 2007, 20:06
autor: Dziki
16zł uszczelniacze mnie kosztowały... sprawdz Prywatne wiadomosci....

: 31 paź 2007, 20:14
autor: goldi j51
Witam dobry mechanik wymieni ci uszczelniacze bez ściągania głowicy koszt nie powinien być duży ;-)

: 31 paź 2007, 20:17
autor: Kokolino
piomal1987 pisze:czy jest to bardzo skomplikowane?
Nie, ja to robiłem sam jakieś 2gdz. razem z wymianą rozrządu. Poprostu doprowadziłem powietrze po ciśnieniem do cylindrów i rozbierałem zawory. Wcześniej jak wiadomo rozrząd do robiórki i wałek z popychaczami do demontażu.

: 31 paź 2007, 21:01
autor: punk
Przy zachowaniu elementarnych zasad czystości, jest to naprawdę prosta sprawa. Nie trzeba nawet doprowadzać powietrza do cylindrów, ale podpierać po kolei tłokami. Niestety moze być też tak jak pisze kokolino1 - czyli pierścienie. Ale bezwzględnie trzeba zacząć od uszczelniaczy.

: 31 paź 2007, 21:13
autor: Danek
Piomal Popraw w profilu oznaczenie silnika! ABT to 2,0 90KM montowany dopiero w B4. :evil:

: 06 lis 2007, 18:55
autor: piomal1987
okej poprawiłem juz to oznaczenie :)
byłem z tym u mechanika nawymyślał mi ze koszt naprawy wyniesie 660zł ;p

: 06 lis 2007, 19:05
autor: pajak100
660 zł i osiem gumek ze sprężynkami wymienionych :mrgreen: , a za 500zł kupisz cały silnik :mrgreen: Super rozwiązanie wprost idealne ;-) , a gwarancja, że będzie lepiej żadna.

Warto inwestować w takie pomysły ;-)

: 06 lis 2007, 19:37
autor: Danek
piomal1987 pisze:nawymyślał mi ze koszt naprawy wyniesie 660zł ;p
A co on ma zamiar robić za taką kasę :shock: .

: 06 lis 2007, 20:55
autor: grzesiek79
piomal1987 pisze:byłem z tym u mechanika nawymyślał mi ze koszt naprawy wyniesie 660zł
koleś chce Ci wyremontować cały silnik chyba :lol: :mrgreen: :lol:

: 06 lis 2007, 20:59
autor: Motostacja pl
Cały silnik za 660 :?: Gdzie takie coś robią :?: Kurcze bo zaraz sam się tam zgłosze :-P A tak na serio to za tą kwotę to można co najwyżej głowice zrobić, alebo kosmetycznie cały silnik - kosmetycznie :!: