Strona 1 z 1
[80 B4 ABT] Urwany gwint sondy lambda, co zrobić?
: 31 paź 2007, 20:33
autor: marekkk4
Witam wszystkich mam taki problem odkręcając sonde zerwał się gwint w kolektorze. Czy istnieje możliwość naprawy i jak to zrobić może ktoś z was już to robił więc wszystkich prosze o odpowiedź. aha i czy można jeździć z dziurą po sondzie bo niewiem czy wogulw odpalać z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich.
: 31 paź 2007, 20:56
autor: madazaw
Siemka, zaraz dostaniesz od władz za złe nazywanie tematów:)
Trzeba wykręcić kolektor i w miejsce zerwanego gwintu po sondzie wspawać tulejkę gwintowaną (czytaj nakrętkę o odpowiedniej wielkości i skoku gwintu) i wkręcić starą lub nową sondę. Będzie zył. Z dziurą po sondzie lepiej nie jeżdzić, będzie dużo palił i hałasował. Ewentualnie krótki podjazd do spawacza.
: 31 paź 2007, 20:57
autor: homer
tz tak ze nie mozesz wlozyc sondy?? dobrze rozumiem?? ze masz dziure w kolektorze wydechowym?? no niby mozna tak jezdzic ale pamietaj ze spaliny beda ci bic do srodka komory silnika...
komp zlapie zly sygnal spowodowany brakiem sondy
spalanie auta wzrosnie diametralnie....
ogulnie ja odradzam :shock:
: 31 paź 2007, 21:21
autor: Danek
No właśnie, następny źle nazwany wątek wyląduje w koszu. Przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów.
A co do Twojego problemu, to Madazaw już Ci napisał co i jak. Zdjąć kolektor, zeszlifować stare gniazdo, usunąć stare resztki gwintu (np. rozwiertakiem) dospawać odpowiednią nakrętkę i założyć z powrotem kolektor. Z otworem nie jeździć, ja bym nawet do spawacza nie pojechał (chyba, że na holu)
: 31 paź 2007, 22:30
autor: marekkk4
Witam ponownie i przepraszam za złe nazewnictwo. Ale mam pytania gdzie takową tulejke kupić i z jakiego materiału i jaki rozmiar i skok. najpierw spróbuje nagwintować ponownie i niewiem jaki to musi być gwintownik z góry dzięki za odp.
: 31 paź 2007, 22:40
autor: Skuciok
ja bym poradził inaczej, rozwiercić wkręcić tulejkę np. mosiężną, ciasno wkręcić..., nagwintować od nowa na gwint sondy, wkręcić sonde... powinno obejść sie bez spawania...
: 01 lis 2007, 00:02
autor: pajak100
Żenujące pomysły. Po prostu włóż to gdzie było. Podjedż do ziomka co to dospawa i z bańki.
Po co tu nowe teorie tworzyć??????????????
: 01 lis 2007, 09:40
autor: Kokolino
a umnie zeż się gwint popitolił posmarowałem dość grubo pastą do uszczelniania tłumików i wkręciłem z czuciem w stary uszkodzony gwint. Po jakiś dwóch godzinach ja to podeschło odpaliłem i tak jeżdżę już prawie rok.
: 01 lis 2007, 15:20
autor: marekkk4
Witam mam jeszcze parę pytań np. o gwint jeki to rozmiar i skok bo chcialbym spróbować nagwintować ale niewiem jaki gwintownik. I jaką tulejke z góry dzięki za wszelkie odp.
: 01 lis 2007, 15:40
autor: Kokolino
Z tego co pamiętam to jest tam gwint M18x1,5. Pozdrawiam.
Nie mam grzebienia ale właśnie zmierzyłem napewno M18 i na 99%1.5.
: 01 lis 2007, 16:06
autor: marekkk4
Dzięki kokolino1 za tak szybką odpowiedź ratujesz mi życie
: 01 lis 2007, 21:15
autor: Jasiu
Witam.
Pajak 100 a może młotkiem i przecinakiem?
Jakby tak mocno popukać to kto wie?
Jasiu.
: 05 lis 2007, 16:02
autor: marekkk4
Witam jednak postanowilem wymienić kolektor ich ceny nie są wysokie jeśli macie jeszcze jakieś podpowiedzi bardzo proszę o pisanie z góry dzięki