Strona 1 z 1

[80 B3] Zmiana bloku silnika a moc silnika

: 27 wrz 2014, 09:16
autor: morris4life
Witam,
wymieniałem kiedyś silnik (sam blok) na inny. Ufając mechanikowi, albo z mojej wtedy niewiedzy, nie sprawdziłem jaki blok został mi wstawiony.
Wg. wlepki oryginalnie miałem silnik PM. Ostatnio sprawdziłem oznaczenie tego nowego bloku silnika i ma on oznaczenie RU.
Teraz wg. wszelkich informacji silnik PM ma moc 90KM a RU 75KM.

No i pytanie - co ma wpływ na tą moć - czy blok czy "cała reszta". Ta "cała reszta" została mi z silnika PM, został zmieniony tylko sam blok. Czy to oznacza, że moje auto dysponuje teraz mocą tylko 75KM, czy jednak ma 90KM. A może coś pomiędzy - pomijamy tutaj oczywiście kwestię utraty KM związanych z wiekiem i stanem silnika. Głowicę mam tą samą więc i rozmiar tłoków jest ten sam.
Wg mojej wiedzy/przeczucia zmiana samego bloku nie wpłynęła na moc silnika.
Ale jak to jest na prawdę. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?

Pozdrawiam :)

: 27 wrz 2014, 10:17
autor: Audi 80 Polska
Moc powinien mieć odpowiednią, bo PM i JU mam ten sam stopień sprężania 9:1.
A różnice są w głowicach. Jak dobrze pamiętam PM ma większe zawory i pewnie też inny wałek rozrządu.

: 06 paź 2014, 09:19
autor: Lukaszbroz
Jeśli głowica została ta sama to teoretycznie nic nie powinno się zmienić. Brak 15 koni powinieneś odczuć. Rożnica może być jedynie w kształcie tłoka jednak mocno w to wątpię.
Na oznaczenie silnika składa się nie tylko blok (nawet passaty b5 1.8 20v mają konstrukcyjnie prawie identyczne bloki) ale cały osprzęt oraz kąty otwarcia zaworów o czym decyduje wałek rozrządu. Sama wymiana bloku praktycznie nic nie zmienia, chyba jedynie to, ze stary blok miał przedmuchy na tłokach a nowy nie.