[80 B3] Zmiana bloku silnika a moc silnika
: 27 wrz 2014, 09:16
Witam,
wymieniałem kiedyś silnik (sam blok) na inny. Ufając mechanikowi, albo z mojej wtedy niewiedzy, nie sprawdziłem jaki blok został mi wstawiony.
Wg. wlepki oryginalnie miałem silnik PM. Ostatnio sprawdziłem oznaczenie tego nowego bloku silnika i ma on oznaczenie RU.
Teraz wg. wszelkich informacji silnik PM ma moc 90KM a RU 75KM.
No i pytanie - co ma wpływ na tą moć - czy blok czy "cała reszta". Ta "cała reszta" została mi z silnika PM, został zmieniony tylko sam blok. Czy to oznacza, że moje auto dysponuje teraz mocą tylko 75KM, czy jednak ma 90KM. A może coś pomiędzy - pomijamy tutaj oczywiście kwestię utraty KM związanych z wiekiem i stanem silnika. Głowicę mam tą samą więc i rozmiar tłoków jest ten sam.
Wg mojej wiedzy/przeczucia zmiana samego bloku nie wpłynęła na moc silnika.
Ale jak to jest na prawdę. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
wymieniałem kiedyś silnik (sam blok) na inny. Ufając mechanikowi, albo z mojej wtedy niewiedzy, nie sprawdziłem jaki blok został mi wstawiony.
Wg. wlepki oryginalnie miałem silnik PM. Ostatnio sprawdziłem oznaczenie tego nowego bloku silnika i ma on oznaczenie RU.
Teraz wg. wszelkich informacji silnik PM ma moc 90KM a RU 75KM.
No i pytanie - co ma wpływ na tą moć - czy blok czy "cała reszta". Ta "cała reszta" została mi z silnika PM, został zmieniony tylko sam blok. Czy to oznacza, że moje auto dysponuje teraz mocą tylko 75KM, czy jednak ma 90KM. A może coś pomiędzy - pomijamy tutaj oczywiście kwestię utraty KM związanych z wiekiem i stanem silnika. Głowicę mam tą samą więc i rozmiar tłoków jest ten sam.
Wg mojej wiedzy/przeczucia zmiana samego bloku nie wpłynęła na moc silnika.
Ale jak to jest na prawdę. Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam