Strona 1 z 1

[B4 ABK + LPG] Problem z odpaleniem i podszarpywanie

: 03 paź 2014, 23:34
autor: pawel_G
Proszę o pomoc, bo zaczyna mi brakować cierpliwości do tego samochodu.
Problemy są dwa, pierwszy auto ma problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, ale nie wygląda to tragicznie, że nie odpalę go wcale. Przekręcam kluczyk, rozrusznik chodzi kręci, auto nie odpala, albo odpala na nie wszystkie gary. Natomiast po drugiej próbie odpala zawsze. I dzieję się tak gdy postoju dłużej niż 4h. Regulator ciśnienia paliwa zmieniony, próbuję uruchomić pompkę przekręcając kluczyk kilka razy, bak ponad połowa zapełniona, więc zaworek pompy odpada. Świece, przewody, kopułka i palec zmienione na boscha jakieś 2 miesiące temu, czyli 2tys. km. Wyeliminowałem gaz, sprawdzałem listwę wtrysków gazu i nie leje.
Kąt zapłonu ustawiony dobrze. Temperatura nie ma tu nic do rzeczy, może stać na słońcu a i tak nie odpali i na odwrót. Drugi problem, polega na tym, że czasami podczas jazdy na gazie potrafi sobie poszarpać, pomiędzy 2 a 3 biegiem i 3 a 4. Raz na kilka dni się tak dzieje, myślałem, że sprzęgło, ale testowałem pod górkę i sprzęgło się nie ślizga. Jedyny zabieg jaki robiłem ostatnimi czasu, to uszczelnienie parownika, na króćcu przed filtrem fazy ciekłej miałem nieszczelność, została naprawiona przez zmianę nakrętki przewodu od gazu. W zasadzie po tej operacji zaczęło czasami podszarpywać. Czyżby gaz do regulacji? zmieniona średnica przed filtrem i zgłupiał komputer? Sam nie wiem, a może jakieś wadliwe świece? A może jakieś bicie na tarczy sprzęgła? Sam nie wiem. Proszę o rady i podpowiedzi, co sprawdzić, gdzie szukać, bo powoli przestaje wierzyć, że kiedyś będę spokojnie nim jeździł bez problemów.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
P.S. Instalacja sekwencyjna oczywiście.
Pozdrawiam

: 04 paź 2014, 09:07
autor: Pieterb
pawel_G pisze:Drugi problem, polega na tym, że czasami podczas jazdy na gazie potrafi sobie poszarpać, pomiędzy 2 a 3 biegiem i 3 a 4.
czy to szarpanie występuje na zimnym znaczy tuż po przełączeniu na lpg czy na ciepłym znaczy temp robocza też :?:
Parametry instalacji podaj, u mnie np szarpało tuż po przełączeniu i tak do osiągnięcia temp ok 70 stopni a winne były wtryskiwacze. Możliwe że objawem tego jest też źle wyregulowana instalacja ale tu może kolega aldi coś więcej może na ten temat powiedzieć.

A co do bp to gdzieś na forum koledzy pisali że przy podobnych objawach co u ciebie pomagała wymiana przepływki.
Masz vaga :?: albo łatwy do niego dostęp

: 04 paź 2014, 14:39
autor: pawel_G
Szapranie występuje właśnie na ciepłym silniku, gdyby to było na zimnym silniku to by mnie nie martwiło. Instalacja z centralką KME, parownik KME, wtryski czarne Matrixy. Mam łatwy dostęp do Vaga, co sprawdzić? A może wystarczy zmienić naciąg sprężyny w przepływce, wiem, że ktoś takie zabiegi stosował, ale dotąd nie miałem problemów z nią.
Nie wiem czy ja to dobrze rozumiem, jest sprężyna, która naciąga klapę w przepływce, auto swoje lata ma, teraz zaczęło jeździć, więc i przepływka więcej pracuje, mogła się taka sprężyna np. rozciągnąć i stąd efekt złego odpalania? Ale czemu zaraz po zgaszeniu by było ok? A po drugiej próbie zawsze odpala bez zająknięcia.

: 04 paź 2014, 14:46
autor: Pieterb
pawel_G pisze:Mam łatwy dostęp do Vaga, co sprawdzić? A może wystarczy zmienić naciąg sprężyny w przepływce,
no właśnie naciąg chciałem byś engin load ile pokazuje procentowo na wolnych obrotach

: 04 paź 2014, 21:19
autor: pawel_G
Engine Load to będzie parametr od???? Co mi powie ten parametr i jaka powinna być jego wartość prawidłowa, jak sobie zaradzić jeśli będzie odbiegała od normy.

: 04 paź 2014, 21:22
autor: Pieterb
pawel_G pisze:Engine Load to będzie parametr od????
od przepływomierza, prawidłowa wartość pomiędzy 12 a 18 % w innym przypadku trzeba regulować naciąg sprężyny

Druga grupa drugi blok zadaje się tak jest u mnie w roczniku 94 przy starszych może być w innym miejscu

: 04 paź 2014, 21:27
autor: pawel_G
Naciąg sprężyny zmieniam mechanicznie np. śrubokrętem, czy komputerowo?

: 04 paź 2014, 21:29
autor: Pieterb
pawel_G pisze:czy komputerowo?
no nie przesadzaj :-P no ręcznie <ok>

: 05 paź 2014, 12:35
autor: pawel_G
Dobrze to sprawdzę to gdy się podepnę do VAG, a teraz pozostaje czekać aż kolega aldi podpowie coś w kwestii podszarpywania.

: 05 paź 2014, 12:49
autor: Audi 80 Polska
pawel_G pisze:czekać aż kolega aldi podpowie coś w kwestii podszarpywania.
Nie nie powiem bo trudno powiedzieć mając tak mało danych. Zostaje sprawdzenie regulacji gazu oraz sprawdzenie układu zapłonowego.

Ile kilometrów masz nalatane na gazie?

Co do trudności z odpalaniem to zobacz czy reduktor albo wtryskiwacze nie puszczają gazu do kolektora po zgaszeniu.

: 05 paź 2014, 22:23
autor: pawel_G
Sprawdzałem nie puszczają, a co do danych, po za opisem instalacji powyżej dodam, że szarpanie występuje na ciepłym silniku, na obrotach poniżej 2tys. Tak jakby nie dostawał zasilania paliwem, co do układu zapłonowego, sprawdzany nawet wczoraj był, i gra wszystko. Na gazie nie wiem dokładnie, ale czytając historie auta mogę się domyślać, że jakieś 150tys. km to minimum.

: 06 paź 2014, 11:39
autor: Audi 80 Polska
pawel_G pisze:jakieś 150tys. km to minimum.
Ponoć matrixy wytrzymują nawet do 100tys. km. Ciekawe w jakim stanie są twoje.

: 07 paź 2014, 22:43
autor: pawel_G
A tak na spokojnie się zastanawiając to auto trochę podszarpuje podczas dodawania gazu, tak myślę, że do podejrzanych mogę dodać np zabrudzoną przepustnicę, oraz zły naciąg sprężyny przepływomierza, ewentualnie sam przepływomierz. Wtryski były regenerowane bądź wstawiane nowe przez poprzedniego właściciela, więc obstawiam, że nie są najgorszej kondycji, skoro zawsze podczas pomiarów przy ustawianiu map gazownik chwalił równą i szybką pracę wtrysków gazu, pokazując mi czas, tylko nie pamiętam jaka to była dokładnie wartość, bo intuicyjnie skoro coś jest ok to postanowiłem nie utrwalać tego w głowie. Bardziej pozostają w pamięci parametry złych ustawień bądź pomiarów.