Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Czujnik temperatury cieczy?

: 08 paź 2014, 21:01
autor: krzysio117
Witam, ostatnio mam pewien problem z moim audikiem. Polega on na tym, że gdy samochód jest zimny i go odpalam od razu gaśnie, nie trzyma obrotów. Druga sprawa jest taka że jak już czasem uda mu się te obroty trzymać to nie da rady przyspieszać muszę pulsować pedałem gazu i wtedy jakoś jedzie. Problem ten występuje tylko na benzynie, na gazie wszystko gra. Doszedłem do wniosku, że uszkodzony może być czujnik temperatury cieczy i przeczytałem, że gdy po odłączeniu kostki z czujnika auto pracuje inaczej czujnik jest uszkodzony. Sytuacja taka występuje u mnie na zimnym silniku, odpinam czujnik-spadają trochę obroty, na ciepłym nie widać różnicy gdy jest podłączony i nie. Pytanie brzmi czy jest uszkodzony skoro na zimnym jest różnica po odłączeniu a na ciepłym nie?

Druga sprawa to duże spalanie i brak mocy, zastanawiam się czy może sonda nie jest do wymiany i mam pytanie czy coś powinno się dziać gdy sondę odłączę?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam

: 08 paź 2014, 21:24
autor: Pieterb
krzysio117 pisze:Pytanie brzmi czy jest uszkodzony skoro na zimnym jest różnica po odłączeniu a na ciepłym nie?
są tu tematy gdzie są podane dane jak go sprawdzić by mieć pewność, więc ja bym go sprawdził zanim kupisz drugi

: 08 paź 2014, 22:02
autor: krzysio117
Jakiś forumowicz Krychu pisał tak w jakimś temacie dotyczącym czujnika:

"a cos sie dzieje ze sprawdzales ?, pomiary sa dobre, ewentualnie odpal silnik nagrzej go do 90 stopni i wtedy sprawdz (ok 200 om), jezeli czujnik byl by uszkodzony to albo by nie miescil sie w charakterystyce oporowej, badz wyniki byly by z kosmosu, ja np. tak mialem ze przy 90 stopniach mial 1 M om, jeszcze co moze byc to zasniedziale styki we wtyczce badz w czujniku, ale idzie do zlokalizowac, tym ze jak mocniej docisniesz zaciski miernika do pinow to opor sie zmniejsza."

Mam dokładnie tak jak u kolegi, mierzę i wskazuje mi 1 (miernik ustawiony mam na 200). W takim razie czujnik jest zły?

Jednak znalazłem też skalę w tym samym temacie :
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU

temp
[Celc] - opor[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225

I gdy ustawię na mierniku 2000 i mierzę to wychodzi mi 227 czyli mieści się w skali przy 90 stopniach. Nie wiem zbaraniałem już jak to mierzyć ;D

: 09 paź 2014, 07:21
autor: Pieterb
krzysio117 pisze:I gdy ustawię na mierniku 2000 i mierzę to wychodzi mi 227 czyli mieści się w skali przy 90 stopniach. Nie wiem zbaraniałem już jak to mierzyć ;D
Ale sprawdź go przy kilku temperaturach bo jak sam piszesz problem jest głównie jak silnik jest zimny a nie wiadomo co w wtedy pokazuje.

masz dane

- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω


Dobrze by było udać się na kompa i sprawdzić co tam w trawie piszczy.

: 09 paź 2014, 12:02
autor: krzysio117
Dzięki wielkie, sprawdziłem przed chwilką miernikiem czujnik, niestety samochód był ciepły trochę i jutro sprawdzę rano dokładniej.
Wartości jakie mi wyszły to:
50°C 486
60°C 360
70°C 256
90°C 226

W takim razie wartości nie zgadzają się i czujnik chyba jest do wymiany, jutro rano sprawdzę wszystko jeszcze raz od 0°C.

: 10 paź 2014, 21:17
autor: Jarewa
Czujnik zostaw w spokoju, winowajcy szukaj w LPG, odłącz akumulator na dłuższą przerwę i obczaj czy pomogło trochę.

A po drugie podaj jaki masz sterownik LPG.

: 10 paź 2014, 21:22
autor: krzysio117
Jarewa pisze:Czujnik zostaw w spokoju, winowajcy szukaj w LPG, odłącz akumulator na dłuższą przerwę i obczaj czy pomogło trochę.

A po drugie podaj jaki masz sterownik LPG.
nie mam pojęcia jaki mam sterownik LPG, gdzie to sprawdzić?;p

: 10 paź 2014, 21:36
autor: Jarewa
szukaj w komorze czarnego nie pasującego pudełeczka i podaj co na nim pisze z niepasującymi kabelkami:D