Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Wysokie obroty!!!
: 08 paź 2014, 22:22
autor: wilk25
Witam.
Mam problem. Nie mogę poradzić sobie z obrotami silnika!! Wymieniłem już 2 razy nastawnik przepustnicy i nic. Wymieniłem czujnik tem. niebieski i kołnierz pod wtryskiem, membrane gazu. Na zimnym silniku jest ok lecz jak się rozgrzeje i podczas jazdy wcisnę sprzęgło to obroty nie spadają i czuć jak pedał gazu sam się rusza. i to wszystko na LPG na benzynie objawy są podobne. A czasami jest tak jak by audica dostała okresu :lol: i nie trzyma obrotów i do razu gaśnie i po chwili znowu wysokie obroty. Zauważyłem ze jak zdejmę filtr powietrza to jest lux. Czytam i czytam lecz nie mogę sobie poradzić. Jedyna nadzieja w was koledzy :mrgreen:
Audi 80 b4 ABT 94, Gaz LOVATO , stag
: 08 paź 2014, 23:37
autor: Audi 80 Polska
Zmieniałeś czujnik położenia przepustnicy?
Może później przeniosę temat do działu silniki czterocylindrowe podejrzewam że tam częściej zaglądają fachowcy od ABT.
: 09 paź 2014, 07:24
autor: Pieterb
wilk25 pisze: Wymieniłem już 2 razy nastawnik przepustnicy i nic
a adaptację robiłeś bo zdaje się jest to konieczne po jej wymianie :?:
: 09 paź 2014, 15:51
autor: wilk25
No ba i to zawsze robię adaptację.
Czujnik położenia przepustnicy nie wymieniałem nie wiem jak sprawdzić.
: 10 paź 2014, 21:27
autor: Jarewa
Adaptacja nie jest konieczna, ale skoro robiłeś adaptacje to i pewnie błędy zczytałeś?
Podobny problem miałem w A4 1,8 co prawda nie mono wtrysk, winowajca była przepustnica po strzale skrzywiła się i reagowała na rozszerzalność cieplną jedna strona blokowała o korpus a z drugiej przerwa to były minimalne skrzywienia nie widoczne na pierwszy rzut oka.
: 14 paź 2014, 00:03
autor: wilk25
A może to wina czujnika zasysanego powietrza?? Jak zdejmę filtr powietrza to obroty są w porządku.
Postaram się żeby podłączyć vaga i zobaczymy czy będą błędy.
Lecz przy zimniejszej temperaturze samochód lepiej się zachowuje.
: 14 paź 2014, 09:30
autor: Audi 80 Polska
wilk25 pisze:A może to wina czujnika zasysanego powietrza?? Jak zdejmę filtr powietrza to obroty są w porządku.
Tam jest tylko czujnik temperatury powietrza. Nie sądzę aby temperatura się tak mocno zmieniała gdy zdejmiesz filtr. A po zdjęciu filtra także na gazie polepszają się obroty? Jak tak to masz źle wyregulowany gaz bo powinny się pogarszać po rozłączeniu filtra.
Sprawdzałeś "podstawę gaźnika", nie masz w niej dziury?
: 14 paź 2014, 19:48
autor: jarek1783
No własnie ta gumowo plastikowa podstawa gaznika, u mnie ona była juz porzesiała i wymieniłem . uUmnie objawy były takie ze przepustnica sie blokowała. A co do obrotów u mnie dosc czesto na gazie jest tak ze po puszczeniu pedału gazu auto samo dodaje gazu i za chwile puszcza i jest ok. spróubuj to wymienic moze pomoze.
: 14 paź 2014, 23:20
autor: wilk25
Już wymieniłem gumę i auto było tez u gazownika
U mnie cięgle są wysokie obroty jak puszcze pedał gazu.
[ Dodano: 2014-10-14, 23:24 ]
aldi pisze: A po zdjęciu filtra także na gazie polepszają się obroty? Jak tak to masz źle wyregulowany gaz bo powinny się pogarszać po rozłączeniu filtra.
zdejmę pokrywę filtra jak obroty są wysokie i od razu spadają.
Nie wiem jaka może być przyczyna.
: 15 paź 2014, 05:07
autor: modzl
jeżeli masz 6 pin nastawnik to odłącz bodajże 2 pin, są podpisane na wtyczce, jeżeli to nie pomoże to niebieski czujnik, radzę kupić z tych droższych
: 15 paź 2014, 10:49
autor: karolas123
Nic nie odłaczaj. Standart problem na gazie w motronicu 1.2.3 wywala błąd sondy i cyrkuje. Trzeba zrobic reset kompa benzynowego na przekazniku.
: 15 paź 2014, 22:12
autor: modzl
Karolas123 uważasz ze takie odłączanie zasilania sterownika kilka razy w ciągu doby zdrowe jest ? chyba ze masz patent na inny reset, chetnie go bym poznał
: 15 paź 2014, 22:41
autor: karolas123
A w czym by miało szkodzic. Spowoduje jedynie skasowanie błednych adaptacji od gazu, bo reszta i tak jest w pamieci nieulotnej. Jak nie pasuje Ci kilka razy na dzien to zrob pstryczek i na noc odłączaj:D przy okazji zabezpieczenie antykradziejowe. Poza tym, sprawdz najpierw czy efekt bedzie Ci odpowiadał.
: 16 paź 2014, 09:10
autor: Audi 80 Polska
modzl pisze:inny reset, chetnie go bym poznał
Może to nie patent na reset ale montaż i dobre ustawienie sekwencyjnego gazu nie będzie wpływać na psucie adaptacji. Szczegół że to są duże koszta
: 16 paź 2014, 09:44
autor: karolas123
aldi, niewypał, że tak powiem mam troche doswiadczenia w tej dziedzinie, i aby to sprawnie działało, trzeba jakies mega szybkie wtryski i muszą być ustawione daleko od zaworów. Zacząłem to lepić, ale lepiej sprawdzał sie 1 i 2 wtryski niż 4 przy zaworach. Efektem zmarnowałem 1 kolektor ssacy i musiałem szukać nowego i nic nie osiagnełem. Szkoda zachodu, bo gaz petli w tym aucie niemiłosiernie. Czasy w idle sa lekko poniżej 1ms a po lekkim musnieciu gazu skacza do 5ms. Trzebaby to auto przerobic na full sekwencje, wtedy i na gazie i na benzynie przybyłoby nawet mocy, tylko szkoda zachodu.