Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Dziwne zapowietrzenie układu chłodzenia.

: 10 paź 2014, 18:27
autor: varaderodt
Panowie proszę o szybką pomoc,ponieważ auto użytkuje cały czas a obawiam się czy coś może sie więcej stać.
Problem wygląda tak auto zakupiłem ponad miesiać temu i kapało spod któregoś czujnika temp.
Wyciek wyeliminowany ,lecz wtedy ubyło chyba tyle płynu ,że zapowietrzył sie cały układ ,więc zaczeły się dolewki,odkręcanie odpowietrznika przy nagrzewnicy i nic tzn.płyn często schodził do poziomu ZERO a po odkręceniu korka zbiorniczka wraca z wielkim ciśnieniem do max a czasem nawet się wylewa.Odpowietrzałem tak :
na zgaszonym aucie dolewałęm płynu na max,odpalałem samochód i czekałem na zadziałanie wentylatora ,przy tym samym odkręcony odpowietrznik(korek oczywiście zamknięty) no i bez skutku temperatura 105*C duży obieg zamknięty z odpowietrznika ciągle powietrze i nie działo sie po prostu NIC! Wszystko zaczyna hulać tak jak powinno być dopiero jak odkrece powoli korek zbiorniczka chodziaz bucha z niego gorąca para i czasem płyn.Dopiero wtedy otwiera sie duzy obieg a na koniec wentylator ...Potem wszystko bedzie ok pięknie ładnie do czasu ażponownie pojadę samochodem gdziekolwiek tzn.po ponownym odpaleniu. i Temperatura zaczyna momentalnie pnąć sie ku górze .Przy 95*c zjezdzam gdzie sie da odkrecam korek zbiorniczka i znowu wszystko ok...Eh juz sam nie wiem co tu nie gra : Prosze o pomoc

: 10 paź 2014, 18:44
autor: Pieterb
varaderodt, zdaje się coś podobnego niedawno opisywałeś z tym że ciut inaczej, hmm radził bym zacząć od prostych rzeczy i tanich. Napisz jeszcze czy płyn aby nie śmierdzi spalinami, i czy jest czysty :?:
Wymienić korek (20 zł w ubiegłym roku) bo nie wiem czy wesz ale są tam zaworki nad i podciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie ok 1 bara zdaje się i jednocześnie dobrze przepłukać cały układ na koniec wymienić termostat a jeśli po tych zabiegach nadal będzie coś nie halo to chyba zostaje tylko uszczelka pod głowicą.

: 11 paź 2014, 15:12
autor: varaderodt
Kolego wszystko rozumiem ale czy przez taki korek może tak kopcić na biało ????
W zbiorniczku nie śmierdzi wcale.
Tego termostatu to chyba nie sprawdze teraz bo jak wszystko zapowietrzone to on raz sie otwiera powiedzmy normalnie czyli 90/92*C a czasem przy 100*c jak go odpowietrze :)

: 11 paź 2014, 15:14
autor: Pieterb
varaderodt pisze:Kolego wszystko rozumiem ale czy przez taki korek może tak kopcić na biało ????
nie akurat to nie ma na to wpływu


No to zostaje Ci zwalić głowicę i tyle.

: 11 paź 2014, 20:57
autor: varaderodt
Tak sie chyba stanie we wtorek bo już coraz bardziej się zapowietrza....
A jeszcze małe pytanko bo mój mechanik powiedział ,że trzeba wymieniać wszystkie uszczelki pod zaworami czu kolektorem to prawda???

: 11 paź 2014, 21:33
autor: Audi 80 Polska
varaderodt pisze:trzeba wymieniać wszystkie uszczelki pod zaworami czu kolektorem to prawda???
Pod zaworami zawsze warto wymienić bo to często źródło znikania oleju. Przy zdjętej głowicy wymiana uszczelniaczy zaworowych jest bardzo prosta a same uszczelniacze są bardzo tanie.
Pod kolektorami też warto aby było szczelne. Tylko jakiś druciarz by ich nie wymienił.

: 11 paź 2014, 21:50
autor: varaderodt
Ok dobrze wiedzieć dzięki ! :)
Po wszystkim napiszę co było konkretnie przyczyn
ą bo może być różnie a czasem się może przydać jakies info dla kolejnych <ok>