Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] dławi się na benzynie
: 14 paź 2014, 22:50
autor: na1ooprocent
Witam mam problem z moją 80-tką. Mianowicie po odpaleniu na benzynie dopóki silnik się nie zagrzeje pracuje ładnie. Trwa to parę minut potem zaczyna się ''jazda'' dławi się, telepie aż w końcu gaśnie. Wcześniej wcale nie chciała odpalać jednak gdy odpiełam niebieski czujnik temp. pali za każdym razem ''na zimnym''... (na gazie nic takiego się nie dzieje)
Benzyny jest ok. 10 L za radą dolałam denaturatu do benzyny (istniała hipoteza że jest woda w baku i przez to tak się zachowuje) lecz nic to nie dało... Mechanicy rozkładają ręce.
Ostatnio zostały wymienione: silniczek krokowy, wtrysk, pompa paliwa...
Dodam że autko od jakiegoś czasu jest ''mułowate'' trzeba nieźle cisnąć by przyspieszyło...
Gazu też ładnie zaczęło sobie łykać z 9 L spalanie wzrosło na ok. 14-15 L. ( z tym spalaniem nie od razu tak było lecz z czasem zauważyłam że trzeba lać coraz więcej... )
Ludzie błagam gdzie szukać przyczyny?
POMOCY!
: 15 paź 2014, 08:28
autor: Pieterb
na1ooprocent pisze:Wcześniej wcale nie chciała odpalać jednak gdy odpiełam niebieski czujnik temp. pali za każdym razem ''na zimnym''...
może tu leży problem i należało by go wymienić lecz radziłbym przed ta operacją go sprawdzić dla pewności
Nie znam za bardzo ABT ale może spróbuj zrobić tak że odłączyć aku na jakieś 15 min a po jego podłączeniu odpalić auto na bp i niech sobie popracuje aż do momentu włączenia się wentylatorów i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp.
: 15 paź 2014, 21:12
autor: Jarewa
PieterB pisze:i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp
W przypadku adaptacji właśnie koniecznie z moich informacji, bo inaczej zejdzie w dół.
: 16 paź 2014, 11:38
autor: na1ooprocent
Dziś rano go odpaliłam za radą bez dodatkowych źródeł prądu i tak samo... Silnik pracował może pięć min. i zgasł...
: 16 paź 2014, 11:48
autor: Pieterb
Jarewa pisze:PieterB pisze:i nie włączaj w czasie tego zabiegu żadnych innych źródeł prądu typu radio, nawiew itp
W przypadku adaptacji właśnie koniecznie z moich informacji, bo inaczej zejdzie w dół.
a widzisz czyli ja mam jakieś złe info, także sorry za wprowadzenie w błąd.
: 24 paź 2014, 10:27
autor: mor4z
zobacz zapłon, filtry paliwa, wężyki podciśnienia, mi tak się robiło jak zapłon miałem źle ustawiony podłącz pod vaga może coś ciekawego wyskoczy
: 24 paź 2014, 14:44
autor: adamix98
Kolego sprawdź czy lambda żyje. lecz obstawiam .... nie wiem czy to dobrze nazwę TPS wiem ze ta kostka jest czarna szeroka i jest zaraz przed akumulatorem ;p Gdzieś o tym było na forum ;p
[ Dodano: 2014-10-24, 14:47 ]
o proszę
https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pierw ... t59167.htm
: 24 paź 2014, 15:39
autor: Jarewa
adamix98 pisze:Kolego sprawdź czy lambda żyje.
A to nic nie zmieni żyje czy nie to i tak ma LPG i jest jemu przypisana. Wiec na 100% ma błąd lambady w ecu.
: 31 paź 2014, 15:14
autor: na1ooprocent
Lambda nie żyje jak się okazało... i chyba mam naprawdę duzo wody w baku bo im mniej jest PB to bardziej przerywa.... Jak jest pow 10 L to nawet da sie jechać.
A i jeszcze mechanik stwierdził złe ustawienie potencjometru.
: 13 lis 2014, 15:26
autor: adamix98
no to wiesz co trzeba zrobić
Lambda i potencjometr to podstawa
a co do niby wody w zbiorniku zalej do pełna i dodaj do tego mixolu ;p tylko żeby Cb nie poniosło
: 13 lis 2014, 17:52
autor: Jarewa
adamix98 pisze:a co do niby wody w zbiorniku zalej do pełna i dodaj do tego mixolu ;p tylko żeby Cb nie poniosło
W dawnych czasach lało się denaturat dobrze wytraca wodę z paliwa.