[B4 1.6 ADA] Stukanie w silniku przy stałych obrotach
: 19 paź 2014, 16:40
autor: kamil5821
Witam.
Co tak może stukać w silniku przy stałych obrotach?
Na wolnych obrotach do 1200 nic nie po kojącego nie słychać.
Przy dodawaniu gazu, gdy obroty wzrastają podczas jazdy nic niepokojącego nie słychać dopiero przy stałej prędkości obrotowej zaczynają się stuki.
Podejrzewam że jest to w górnej części silnika, zawory?
Adres filmiku
: 19 paź 2014, 17:03
autor: Roman_S
Jeśli to nie jest nic luźno zwisającego itp to weź stetoskop i osłuchaj silnik.
: 19 paź 2014, 19:41
autor: Francis1982
mi w ABK stukały panewki. Najgłośniej przy ok 2000 rpm na V biegu przy utrzymywaniu stałej prędkości. dźwięk bardziej metaliczny
A jak klepie "niby u góry" i nawet na ciepłym to mogą być sworznie tłokowe. Mi jak klepał (a nie stukał) wymiana panewek nie pomogła.
Przerobiłem oba przypadki.
: 24 paź 2014, 17:41
autor: kamil5821
Dzieki za odpowiedz. Właśnie obawiam sie ze to moga byc sworznie tłokowe. stuka tak samo czy ciepły czy zimny. Jezel podczas pracy silnika odłączę jeden z przewodów zapłonowych i trafie akurat na ten cylinde w którym jest problem , to czy stukanie ucichnie ? i bede wiedział ze na tym cylindrze jest cos nie tak ? gdzieś wyczytałem o takim sposobie.
: 25 paź 2014, 15:57
autor: Francis1982
Obstawiam, że poprzez odłączanie przewodów zapłonowych luzu na sworzniu nie zlikwidujesz.
Silnik będzie kulał. Fakt. Być może nieco ucichnie ale dziwna to trochę metoda.
tak było u mnie i wymiana panewek nie pomogła
: 26 paź 2014, 12:43
autor: Akub87
a własnie ze wyłączenie cylindra spowoduje ucichnięcie stuku i pomoż znaleźć gdie leży problem. Wyłączajac cylinder odciążasz go i na tłok nie działa energia spalin co powoduje ze tłok jest poruszany tylko poprzez korbowód który dużo łagodniej prowadzi tłok