Strona 1 z 1
					
				[B3 1.8 RU] pierburg 2ee
				: 20 paź 2014, 20:24
				autor: K@mil91
				potrzebuje informacji na temat gaźnika pierburg 2ee dostałem go dzisiaj od kumpla. i czy jest opłacalne wsadzić go zamias keihina czy była by jakas rożnica w jeździe w mocy??
			 
			
					
				
				: 20 paź 2014, 21:27
				autor: Audi 80 Polska
				Raz że pierburg 2EE występował w VAGach tylko z silnikami 1.6. To jeszcze do jego działania potrzebna wiązka i komputer bo to gaźnik sterowany elektronicznie. Ssanie, obroty biegu jałowego oraz "pompka przyspieszania" bez sprawnego komputera, przesłony sterowanej siłownikiem oraz nastawnika przepustnicy jazda z tym gaźnikiem jest niemal niemożliwa. 
Sporo osób chętnie by się pozbyło tego gaźnika bo to same problemy.
Ponoć jak się wsadzi gaźnik z polonez/dużego fiata/nysy/itp. to można poczuć wzrost mocy bo można sobie dobrać odpowiednie dysze i całe gardziele. Ale też zbyt duży gaźnik będzie powodował problemy bo zwężka może wytwarzać za małe podciśnienie aby zassać paliwo.
			 
			
					
				
				: 21 paź 2014, 19:44
				autor: K@mil91
				z wiązka i komputerem nie bylo by problemu mial bym za grosze tylko czy jest sens to robić bo to jest silnik 1.8 90km na zwyklym gaźniku i czy zmniejszylo by sie troche spalanie i jak bylo by z moca po zmianie
			 
			
					
				
				: 21 paź 2014, 22:50
				autor: mateusz669
				Z golfa wiem, że jeden pierburg i keihin to gaźniki sterowane elektronicznie. Przy zmianie nie poczujesz większej różnicy... Ludzie jak już się chcą bawić to wrzucają Webery z fiata 125p... Większe gardziele, prosta budowa i większa stabilność. Tyle, że ustawiane już ręcznie. I można wypracować odczuwalną różnicę w jeździe 

 
			 
			
					
				
				: 21 paź 2014, 22:52
				autor: Audi 80 Polska
				Z tego co kiedyś porównywałem to gardziele chyba są niemal takie same w Keihinach i Pierburgu 2EE. Dysze paliwowe są mniejsze. 
Co do spalania to nie wiem jak jest ustawiony Keihin jeśli jest na AFR powyżej czy poniżej 14,7:1. Sterownik na podstawie odczytów z sondy lambda będzie korygował na 14,7 a najekonomiczniejszy AFR to 16-16,5:1. I będziesz potrzebował sprawną sondę lambda oraz będziesz musiał wyrezać gniazdo na sondę z gwintem M18x1,5. 
Wg. mnie lepiej wsadzić mono-wtrysk albo gaźnik webera niż ten g... 2EE. Sam w swoim B3 już prawie zebrałem graty żeby wywalić Pierburga i wsadzić monowtrysk. Ale zanim się zabrałem to sprzedałem samochód.
			 
			
					
				
				: 22 paź 2014, 19:04
				autor: K@mil91
				a jakich będę potrzebował czujników bo słyszałem ze jest ich trochę wiecej?
			 
			
					
				
				: 22 paź 2014, 19:11
				autor: Audi 80 Polska
				Czujniki do mono czy do gaźnika?
Na monowtrysku masz wszystko na zespole wtryskowym (TPS, IAT, krokowiec). Poza zespołem wtrysk-przepustnica masz czujnik temperatury cieczy oraz sondę lambda. Do tego elektryczna pompa paliwa i przekaźnik pompy paliwa. 
Przy 2EE poza gratami na gaźniku masz czujnik temperatury cieczy oraz osobny czujnik czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) wkręcany w kolektor (ori kolektor pod pierburga ma gwint na ten czujnik) oraz sonda lambda.
			 
			
					
				
				: 22 paź 2014, 20:24
				autor: K@mil91
				wielkie dzieki panowie. To kupuje komputer wiązke, podpinam przewody z gaźnika czujników i ma byc