Strona 1 z 1

[B3 1.8 RU] pierburg 2ee

: 20 paź 2014, 20:24
autor: K@mil91
potrzebuje informacji na temat gaźnika pierburg 2ee dostałem go dzisiaj od kumpla. i czy jest opłacalne wsadzić go zamias keihina czy była by jakas rożnica w jeździe w mocy??

: 20 paź 2014, 21:27
autor: Audi 80 Polska
Raz że pierburg 2EE występował w VAGach tylko z silnikami 1.6. To jeszcze do jego działania potrzebna wiązka i komputer bo to gaźnik sterowany elektronicznie. Ssanie, obroty biegu jałowego oraz "pompka przyspieszania" bez sprawnego komputera, przesłony sterowanej siłownikiem oraz nastawnika przepustnicy jazda z tym gaźnikiem jest niemal niemożliwa.
Sporo osób chętnie by się pozbyło tego gaźnika bo to same problemy.

Ponoć jak się wsadzi gaźnik z polonez/dużego fiata/nysy/itp. to można poczuć wzrost mocy bo można sobie dobrać odpowiednie dysze i całe gardziele. Ale też zbyt duży gaźnik będzie powodował problemy bo zwężka może wytwarzać za małe podciśnienie aby zassać paliwo.

: 21 paź 2014, 19:44
autor: K@mil91
z wiązka i komputerem nie bylo by problemu mial bym za grosze tylko czy jest sens to robić bo to jest silnik 1.8 90km na zwyklym gaźniku i czy zmniejszylo by sie troche spalanie i jak bylo by z moca po zmianie

: 21 paź 2014, 22:50
autor: mateusz669
Z golfa wiem, że jeden pierburg i keihin to gaźniki sterowane elektronicznie. Przy zmianie nie poczujesz większej różnicy... Ludzie jak już się chcą bawić to wrzucają Webery z fiata 125p... Większe gardziele, prosta budowa i większa stabilność. Tyle, że ustawiane już ręcznie. I można wypracować odczuwalną różnicę w jeździe :)

: 21 paź 2014, 22:52
autor: Audi 80 Polska
Z tego co kiedyś porównywałem to gardziele chyba są niemal takie same w Keihinach i Pierburgu 2EE. Dysze paliwowe są mniejsze.
Co do spalania to nie wiem jak jest ustawiony Keihin jeśli jest na AFR powyżej czy poniżej 14,7:1. Sterownik na podstawie odczytów z sondy lambda będzie korygował na 14,7 a najekonomiczniejszy AFR to 16-16,5:1. I będziesz potrzebował sprawną sondę lambda oraz będziesz musiał wyrezać gniazdo na sondę z gwintem M18x1,5.
Wg. mnie lepiej wsadzić mono-wtrysk albo gaźnik webera niż ten g... 2EE. Sam w swoim B3 już prawie zebrałem graty żeby wywalić Pierburga i wsadzić monowtrysk. Ale zanim się zabrałem to sprzedałem samochód.

: 22 paź 2014, 19:04
autor: K@mil91
a jakich będę potrzebował czujników bo słyszałem ze jest ich trochę wiecej?

: 22 paź 2014, 19:11
autor: Audi 80 Polska
Czujniki do mono czy do gaźnika?

Na monowtrysku masz wszystko na zespole wtryskowym (TPS, IAT, krokowiec). Poza zespołem wtrysk-przepustnica masz czujnik temperatury cieczy oraz sondę lambda. Do tego elektryczna pompa paliwa i przekaźnik pompy paliwa.

Przy 2EE poza gratami na gaźniku masz czujnik temperatury cieczy oraz osobny czujnik czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) wkręcany w kolektor (ori kolektor pod pierburga ma gwint na ten czujnik) oraz sonda lambda.

: 22 paź 2014, 20:24
autor: K@mil91
wielkie dzieki panowie. To kupuje komputer wiązke, podpinam przewody z gaźnika czujników i ma byc