Strona 1 z 1

[B4 ABK] Przerywa, szarpie, wysokie obroty

: 21 paź 2014, 14:29
autor: Maniu80
Witam. Mam problem z Audi 80 B4, silnik 2.0 115KM ABK. Podczas jazdy zaczyna przerywać/szarpać, zależy jak coś go ugryzie i to nie zawsze, raz przerywał a raz było wszystko ok. Dojeżdżając do skrzyżowania obroty wariują, podnoszą się do 2-3tys i nie chcą spadać i to samo, raz jest ok a raz wariuje. Coraz częściej się to dzieje. Ostatnio były wymieniane świece, kable, cewka, wszystkie filtry, olej...czy przyczyną takich objawów może być silniczek krokowy?

: 21 paź 2014, 14:46
autor: jarod7
Silnik krokowy moze byc przyczyna. Na pewno nie zaszkodzi przeplukac go w benzynie. Sprawdz tez dokladnie przewody gumowe, od filtra, podcisnienia itp czy nie ma gdzies dziurki i nie zasysa lewego powietrza

: 21 paź 2014, 19:14
autor: Pieterb
Maniu80 pisze:czy przyczyną takich objawów może być silniczek krokowy?
Przyczyną podniesionych obrotów to tak ale szarpania to raczej nie.

Po za tym to radził bym poszukać na forum bo jest sporo podobnych tematów w których jest opisane co i jak sprawdzić.

: 23 paź 2014, 13:46
autor: teeree
....miałem podobnie, albo nawet i tak samo,
popodmieniałem wszystko co moglo by byc popsute,
a przyczyną był zle ustawiony zaplon, dodam tylko ze 3 razy byl ustawiany przez roznych fachowcow, i dopiero za trzecim razem gdy zostalo to zrobione wg dokladnego opisu/schematu ktory jest tu na forum..,, oczywiscie za trzecim razem bylem przy mechaniku i mowilem mu co ma robić, .

po poprawny zabiegu, wszytskie problemy jak "ręka odjął " .....

a przyczyn/objawów moze byc wiele,
może byc tez nie sprawnych kilka elementow, np

-przekaznik 30
-silniczek krokowy
-przeplywomierz
-czujnik polozenia przepustnicy
-sonda lambda
-przewody zaplonowe,swiece, palec, kopułka
-zle ustawiony zaplon
-nieszczelny uklad dolotowy
-czujnik temp niebieski ecu
-czujnik stukowy
-sterownik silnika

Chyba nie ma wiecej mozliwosci źle "chodzacego" silnika ABK

a tak poza tym to proponuje przeszukac forum dużo było takich przypadków,

: 23 paź 2014, 18:17
autor: Maniu80
Dziś po przejechaniu ok 1,5km znów zaczęło się szarpanie, nacisnąłem na sprzęgło i obroty od razu powędrowały do 3tys. Gdy po wciśnięciu sprzęgła obroty nie idą w górę, auto jedzie normalnie i nie przerywa. Jechałem tak kilka kilometrów i co chwilę przerywał...próbowałem wyjechać na główną drogę, ale silnik zgasł...po odpaleniu obroty falowały na poziomie 1000 obrotów i nie reagowało w ogóle na gaz i tak przez chwilę, później się uspokoiło więc zjechałem na pobocze i odłączyłem SILNICZEK KROKOWY. Po tym zabiegu zrobiłem ok 10 kilometrów i nie było żadnych problemów, obroty na jałowym były spokojne, nie przerywał, schodził z obrotów jak należy, a z podłączonym silniczkiem obroty schodziły w miarę ok do 2200obr a później tak jakoś wolniej...czyli problem został rozwiązany, przynajmniej tak mniemam...

: 24 paź 2014, 22:02
autor: koziolmc60
U mnie to samo sie dzieje jak jest okolo 0 stopni albo na minusie. Dokladnie to dzisiaj rano sie znowu to zaczelo ale mialem juz tam pre tygodni temu jak bylo kolo 0 stopni na dworzu. Pod koniec tamtej zimy bylo to samo a cale lato przejezdzil i nic. Na dzien dobry planuje kupic krokowca i zobaczyc. Tylko mnie zastanawia to przerywanie podczas jazdy bo to chyba nie krokowca wina. Dodam ze smigam na LPG. Jutro jade zmienic filterek gazu i wymienic swiece a po niedzieli kupic jakiegos krokowca.

[ Dodano: 2014-10-25, 17:46 ]
No wiec wymienili mi filterek gazu a krokowca przemyli i przedmuchali i na razie auto zaczelo normalnie jezdzic. Tak ze swiec jeszcze nie wymienilem. Zobaczymy rano po zimnej nocy co sie bedzie dzialo.

: 01 lut 2015, 22:23
autor: Maniu80
Cały czas mam ten sam problem, auto przerywa/szarpie, nie chce się wkręcać na obroty i to nie zawsze, raz jest ok, a za chwilę zaczyna swoje cyrki...
W sumie wymieniona cewka, kable, kopułka z palcem, świece, aparat z czujnikiem - używka, sprawdzenie szczelności, przekaźnik 30, zapłon ustawiany...flitry, oleje itd. przerywa na pb i gazie...
Co jeszcze sprawdzić? Auto miało być niezawodne, w końcu stara poczciwa osiemdziesiątka..a tu pewnie jakaś pierdoła nie daje spokoju. Może jakieś logi zrobić? Jest dostęp do vaga...liczę na pomoc.

: 02 lut 2015, 14:36
autor: paw1131
Podłącz samochód do Vaga, odczytaj wszystkie błędy i wklej do tematu. Później skasuj błędy, przetestuj maszynę. Po wystąpieniu objawów ponownie podłącz samochód pod laptopa i odczytaj wszystkie błędy. Możliwe, że problem leży w połączeniach elektrycznych.

Samochód nie ma prawa przerywać/szarpać po włożeniu aparatu zapłonowego zgodnie z oznaczeniami, nie używając lampy stroboskopowej. Oczywiście optymalne osiągi otrzymamy, jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu będzie wynosił 6 stopni. I oczywiście zalecam wprowadzenie takich ustawień.

Natomiast wymiana jakichkolwiek podzespołów bez diagnozy jest marnotrawieniem pieniędzy, a później dochodzą do tego niepotrzebne nerwy.

Kolego, podziel się z nami wpisami z pamięci diagnostycznej ECU, a na pewno szybko rozwiążemy Twoje problemy.

Proponuję sprawdzić:

1. Nastawnik przepustnicy
2. Układ zapłonowy
3. Przepływomierz powietrza
4. Potencjometr przepustnicy

Przy występujących objawach w pamięci diagnostycznej ECU na pewno jest wiele przydatnych informacji.

Które z wymienionych przeze mnie elementów już sprawdziłeś? Pamiętaj, że nie zawsze używka w rzeczywistości jest sprawna. Dlatego każdą część należy sprawdzić.