Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN] B3 1.8 JN +LPG nie równe obroty na PB

: 24 paź 2014, 18:26
autor: dipson37
Witam serdecznie , stałem się posiadaczem audi 80 B3 z silnikiem 1.8 JN wraz z instalacją gazową. Mój problem polega na tym że autko pali na LPG a na benzynie już nie, gdy odpalę go na na gazie i przerzucę na benzynę to auto nie trzyma obrotów chodzi by tak jak by pracowało na dwa cylindry a gdy wcisnę pedał gazu do końca to z trudem się wkręci ale łapie prawie maksymalne obroty. Zdarzy się ze trzyma jałowe obroty ale to są obroty na pograniczu z gaśnięciem silnika. Co zauważyłem pod maską to to że wtrysk rozruchowy został podłączony pod osobny kabel który zakończony jest wtyczką do zapalniczki ( jakaś rzeźba). Proszę o pomoc gdyż zbliża się zima a autko potrzebne.

: 24 paź 2014, 19:22
autor: Audi 80 Polska
Był niedawno temat: https://audi80.pl/-b3-80-18s-jn-nie- ... t59861.htm

Zresztą do twojego przypadku pasuje każdy temat gdzie jest problem mechanicznym wtryskiem i pracą na benzynie.

: 26 paź 2014, 10:42
autor: dipson37
udało mi się uruchomić silnik na benzynie, tzn odłączyłem wtyczkę od siwej kostki przy rozdzielaczu i teraz silnik ładnie pracuje. I tu moje pytanie czy moge tak jezdzić z odłączoną kostką czy wzrośnie spalanie ewentualnie co mam do wymiany. Pozdrawiam

: 26 paź 2014, 12:48
autor: Audi 80 Polska
dipson37 pisze:tzn odłączyłem wtyczkę od siwej kostki przy rozdzielaczu i teraz silnik ładnie pracuje.
To jest ta 2 pinowa kostka? Jak to ona jest od regulacji składu mieszanki. Bez tego nie będziesz miał ssania. A jak źle pracował gdy silnik był ciepły to może czujnik temperatury dla ecu wysiadł.

: 26 paź 2014, 12:58
autor: dipson37
Tak to jest ta kostka, gdy odłączyłem od niej wtyczkę silnik zaczoł normalnie pracować bo gdy była podłączona to czy zimny czy ciepły nie było różnicy, a ten czujnik to jest zamontowany przy wtryskach czy gdzieś indziej bo tam też coś mam na dwa kable. A i jeszcze pytanko czy jest taka mozliwość że ta kostak od regulacji składu mieszanki może być uszkodzona?

: 26 paź 2014, 13:12
autor: Audi 80 Polska
Czujnik jest na króćcu wody idącym do chłodnicy to nie ten przy wtryskach. Najlepiej daj zdjęcie jakie masz tam czujniki bo nie mogę znaleźć który odpowiedzialny jest za ssanie.

: 26 paź 2014, 13:49
autor: dipson37
http://tufotki.pl/IlCe9#p4413548

Na drugim zdjęciu też miałem przy tym urządzeniu odłączoną wtyczkę (podpiołem ją )

: 26 paź 2014, 14:55
autor: Audi 80 Polska
To na drugim zdjęciu to zwór sterujący podciśnieniem do podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu jak dobrze widzę. To też może powodować problemy z wolnymi obrotami.

A czujnik dla ECU to ten na dole króćca. Na górze masz ten bliżej głowicy (ten wysoki z brązową wtyczką) to czujnik sterujący wtryskiem rozruchowym jak się nie mylę bo w JN jest jeszcze taka pozostałość po czystym mechanicznym wtrysku.
Numeru tego na dole nie mogę znaleźć pod ten silnik. Gdybyś chciał go kupić to najlepiej wykręcić i spróbować odczytać numer który się na nim znajduje.

: 26 paź 2014, 15:48
autor: dipson37
Aha, czyli wykręcam tan czujnik na dole kupuje nowy i problem teoretycznie znika ? :D

: 26 paź 2014, 17:23
autor: Audi 80 Polska
Teoretycznie tak. Zanim go wyminiesz dobrze by było skontrolować ustawienia klapy przepływomierza na analizatorze spalin.