Strona 1 z 1

[S3 APY] Pomocy Audi s3 uszkodzone turbo?

: 28 paź 2014, 14:44
autor: piotr23audi
Witam wszystkich, szukałem pomocy na innych forach ale nie ma zbyt dużego odzewu więc zwracam sie z prośbą do Was licząc na waszą wiedze i doświadczenie. Nadszedł czas aby zasmakować tego co Audi ma najlepsze Czyli wersji S, w moim przypadku S3. Więc do rzeczy. Jestem teraz w Anglii i jest do kupienia za bardzo rozsądne pieniądze S3 czarne niepoobijane, wnętrze z czarnym błyszczącym wykończeniem czyli dla mnie najlepsze jakie może być. Jest jednak problem z silnikiem, a dokładnie turbiną. Oznaczenie silnika to APY. Dziś byłem ją obejrzeć. Odpalona całkowcie zimna, zaczyna chodzić na ssaniu obroty 1200 czy 1500 nie pamiętam dokładnie zero dymu z tłumika, zagrzała się obroty spadły tak jak powinno być, po przygazowaniu świst (może jednak nie świst) dzwięk zacieranego się łożyska kiedy wchodzi na obroty. Zaczyna również kopcić na biało z delikatną niebieską poświatą na wolnych obrotach. Turbo całe w oleju. Zdjąłem wąż z kolektora dolotowego jest suchy, może delikatnie na sciankach wilgotny. Silnik na wolnych obrotach pracuje cicho normalnie. Wiem że własciciel zjeżdżał z autostrady i auto odrazu gasił. Jeśli to tylko turbo to od jakiego modelu silnika bedzię pasować? Da rade tym przejechać 100KM jak bym np zaślepił smarowanie turbiny żeby nie wypluwała oleju w tłumik jesli to jest przyczyną? Pomożecie? Bawić się w to czy może sobie odpuścić?

: 28 paź 2014, 15:59
autor: Leo
facet, co z ciebie za rzeźnik? zaślepiać smarowanie turbiny chcesz?
Kup turbinę K04 z innego S3/TT 215/225 KM i przełóż, a nie kombinujesz jak dojechać.
Wszelki zaślepianie turbiny nie ma sensu, wyjąć jej też nie wyjmiesz, bo musiałbyś wydech pospawać, żeby z kolektorem złączyć, no i dolot posztukować. Ale nie kombinuj tak bo będziesz remontował cały silnik, a nie tylko wymieniał turbo!