Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN] Problemy z odpalaniem.

: 28 paź 2014, 20:53
autor: Przemo 76-200
Witam wszystkich fanów OOOO .

Mój problem polega na tym że:
- po długim postoju np 2-3 dni pali od kopa bez dodawania gazu :)
- po 2-3 godzinach jak jest zimny jak denat też pali od razu bez gazu:)
- po odpaleniu silnika obojętnie którym sposobem i zgaszeniu po np 1 min lub po 1h jazdy nie pali od razu, trzeba kręcic z 5s-8s lub dodać gazu do dechy.


Pomocy

: 29 paź 2014, 01:18
autor: Damian80b4LDZ
Masz gaz?

: 29 paź 2014, 08:17
autor: wrobelek
u mnie tak było miała lpg .na zimnym paliła dobrze bo przy uruchamianiu działa wtryskiwacz rozruchowy jak była ciepła i zostawiałem ją na lpg odpalała tak jak u ciebie a jak przed zgaszeniem przełączałem na benzynę paliła normalnie miała napompowane paliwo w rozdzielacz wtrysku .

[ Dodano: 2014-10-29, 08:31 ]
regulowałem też klapkę przepływomierza(otwór między rozdzielaczem wtrysku a klapką śruba na torxa)

: 29 paź 2014, 17:17
autor: Przemo 76-200
Jest bez gazu i od miesiąca jak kupiłem to ma taki problem z tym odpalaniem.
wymieniłem świece palec kop. wyczyściłem wszystkie masy, nowe wężyki podciśnienia, wszystkie gumowe rurki na nowo poskręcałem,wymieniłem filtr powietrza oleju olej. Ma 900 obr/min na wolnych. wtryskiwacz rozruchowy działa

[ Dodano: 2014-10-29, 17:22 ]
Ta śrubka na torx reg. jest pod taką czerwoną plombą ?

[ Dodano: 2014-10-29, 17:28 ]
Jak sprawdzić działanie tych czujników na 3 niku od wody. Jak odepne ten na dole to silnik gaśnie. Ten u góry po lewej jest raczej od wtrysku wstępnego bo sprawdziłem. Jak odepnę kostkę od wtrysku wstępnego na rozgrzanym to też nic nie pomaga.

[ Dodano: 2014-10-29, 17:33 ]
Auto nie faluje ma przyśpieszenie nie gaśnie tylko te odpalanie za 2 razem nieudane nawet jak jest zimny jeszcze to już nie zakręci tylko po 8-9 s. postoi parę godzin i pali jak złoto
Jakieś pomysły?

: 29 paź 2014, 18:24
autor: Audi 80 Polska
Przemo 76-200 pisze: Ta śrubka na torx reg. jest pod taką czerwoną plombą ?
Jak nikt tam nie grzebał to będzie to zakorkowane. Chyba najlepiej do otwarcia tego użyć wiertła.

Ten czujnik od dołu jest dla ECU i między innymi odpowiada za ssanie na zimnym silniku. Też może jego wina. Trzeba odłączyć kostkę i sprawdzić miernikiem jaki ma opór.
przy 0°C 5000...6500Ω
- przy 10°C 3300...4500Ω
- przy 20°C 2200...3000Ω
- przy 30°C 1500...2000Ω
- przy 40°C 1000...1400Ω
- przy 50°C 700...950Ω
- przy 60°C 540...680Ω
- przy 70°C 400...500Ω
- przy 80°C 275...375Ω
- przy 90°C 200...275Ω
- przy 100°C 150...225Ω
Ten od wtryskiwacze rozruchowego działa na zasadzie on-off, im zimniej tym na dłużej powinien włączać wtryskiwacz rozruchowy. W jakiejś książce było nawet napisane przy jakiej temperaturze na jaki czas.

Dobrze też zajrzeć do klapy przepływomierza, czy jest na odpowiedniej wysokości bo czasem blaszka która podpiera klapkę wymaga regulacji.

Jeszcze możesz zgasić samochód wyjmując bezpiecznik pompy paliwa (nr. 13) i zobaczyć jak odpali. Może gdzie rozdzielacz przepuszcza paliwo po zgaszeniu.

: 01 lis 2014, 13:47
autor: Przemo 76-200
Problem rozwiązany szczególne podziękowanie dla aldi <ok> . Klapka była za nisko 0k 4mm. Podgięcie blaszki pod klapką do góry dało efekt lepszego odpalania. Podkładkę o grubości 1.9mm położyłem na klapce w kierunku jazdy i podginałem blaszkę do uzyskania właściwej wartości. Dodatkowo sprawdzę ustawienie zapłonu lampą stroboskopu. Dziękuję i myślę ,że komuś ten temat pomoże.