Strona 1 z 1

[B3 1.8 RU] Audi 80 1.8 75km

: 01 lis 2014, 17:28
autor: KUNAvanJUNIOR.
Cześć wszystkim!
Otóż mam taki problem z moim Audi, że mój silnik jest już na wykończeniu a mianowicie gdy się zagrzeje to strasznie kopci i bierze duże ilości oleju :(
Myślałem już żeby zrobić mu mini remont (uszczelniacze,pierścienie,uszczelki,dotarcie zaworów itp) ale mniejsza oto. Moje pytanie dotyczy tego czy na miejsce mojego silnika tzn 1.8 RF 75km wejdzie P&P silnik 1.8 SF ten 88/90 km albo 1.8 NE/JV

: 01 lis 2014, 18:44
autor: Audi 80 Polska
Powinien wejść, gaźnik też siądzie na kolektor bez problemu bo w tych silnikach był też keihin.

: 01 lis 2014, 18:52
autor: popkuszdw
SF powinien wejść bez problemu, natomiast silniki NE mają chyba w bloku taka zaślepkę na pompę paliwa, odkręcasz zaślepkę i zakładasz pompę którą miałeś w RU także również powinien pasować :-)

: 01 lis 2014, 19:04
autor: KUNAvanJUNIOR.
czyli najlepszym sposobem będzie wsadzenie SF'a ? czyli wszystko w mojego silnika przekładam do SF ? kolektory nie kolektory itp? gaźnik podejdzie chyba ale co z aparatem zapłonowym?

: 01 lis 2014, 19:22
autor: popkuszdw
kolektory chyba są takie same więc ich przekładać nie musisz jeżeli będą w "nowym" silniku, aparat zapłonowy w SF i RU jest chyba też ten sam więc nie powinno być problemu :-)

: 01 lis 2014, 20:21
autor: Audi 80 Polska
popkuszdw pisze:natomiast silniki NE mają chyba w bloku taka zaślepkę na pompę paliwa,
To chyba PM bo w NE też jest mechaniczna pompka paliwa i pompka będzie działać.

A ponoć w silnikach, które nie miały mechanicznej pompki pod tym dekielkiem nie ma krzywki na wałku pośrednim, więc pompka nie będzie pracować.

: 04 lis 2014, 00:21
autor: Slawo777
aldi pisze:A ponoć w silnikach, które nie miały mechanicznej pompki pod tym dekielkiem nie ma krzywki na wałku pośrednim, więc pompka nie będzie pracować.
Cześć :-) Dla świętego spokoju napisałem SF ale to co jest w B3 to silnik VW Passata RP czyli taki PM Audi hmm według mnie.Był na mono wtrysku i pod tym deklem była krzywka pod pompkę paliwa.Pozdrawiam :-)

: 04 lis 2014, 00:49
autor: Audi 80 Polska
Dlatego napisałem asekuracyjnie "ponoć". Nawet kiedyś ktoś z forum próbował przykręcić taką pompkę do silnika w którym nie znalazł tej krzywki.

EDIT

Spojrzałem na numery części i silniki 1Y,SB 3A,6A,AAD RN,PM,PP.NE, JN,DZ,SF,RU, ABB miały wałek o numerze 049115017B który ma krzywkę.
A silniki 2.0 3A, AAD, 6A mają wałek bez tej krzywki 053115017

: 04 lis 2014, 01:29
autor: Slawo777
Aldi <ok> a teraz rozwiałeś wszystkie wątpliwości na przyszłość dla tych co mają gaźniki.To 2.0 ABT na pewno też nie będzie miało krzywki,szkoda.Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2014-11-07, 11:20 ]
To jeszcze rozwiej jedno bo w obu przypadkach jest 6A,pewnie z pośpiechu?