Strona 1 z 2
					
				[B4 2.0 ABK] Dusi sie na Benzynie
				: 02 lis 2014, 18:54
				autor: Damian80b4LDZ
				Witam , mam taki problem w ABK . Mianowicie auto na benzynie dusi się , na gazie to nie występuje . Objaw jest taki że ja tylko trochę załapie temp to jest lekki problem z ruszaniem bo go hamuje coś zzaraz ruszy , jedzie i nagle ma doła że nie chce iść i się dusi ,zaraz znowu dobrze idzie i znowu się dusi , występuje to tylko na benz . Zdaje mi się że zaczęło się to dziać od momentu jak pękł mi plastikowy króciec przy głowicy w którego wkręca się czujniki i zalał większość komory silnika razem z kopułką (była mokra ) . Teraz nie wiem co to jest , myślę żeby jutro wymienić przekaźnik nr 30 , lub ew wysuszyć lub wymienić halle , ale nwm czy to od tego, bo narazie odpala normalnie za pierwszym. Prosił bym o pomoc jeśli to możliwe albo o jakieś wskazówki
			 
			
					
				
				: 02 lis 2014, 20:40
				autor: dzikx
				Tak ABK czujniki temperatury, sonda, przepływomierz, silnik krokowy, wtryski, podciśnienia, sterownik, zasilanie paliwem, układ wn. To wszystko wpływa na pracę tego silnika który nie oszukujmy się ma swoje lata, a do gazu ( chyba że to sekwencja ) tylko część się liczy. Podepnij się pod komputer sprawdź czy coś mówi. Wieczorem kable wn, kolor świec, kopułkę, palec czy nie są wypalone.
			 
			
					
				
				: 02 lis 2014, 20:53
				autor: Damian80b4LDZ
				A więc układ zapłonowy wszystko nowe ori , przepływka ok,sonda jak pracuje dobrze na gazie to chyba tez ok , czujnik temp kupiony nowy ori , silnik krokowy wymieniany , pompa paliwa nowa . Wtryski benz wykluczam , zobaczymy halle . Odnośnie podpięcia pod kompa nie chce mi się podpiąć ani na polskim vagu ani na vagcom próbowałem z 50 razy i nic
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 08:26
				autor: Audi 80 Polska
				Czujnik temperatury możesz sprawdzić miernikiem na pomiarze oporu Ω. 
przy 0°C 5000...6500Ω
- przy 10°C 3300...4500Ω
- przy 20°C 2200...3000Ω
- przy 30°C 1500...2000Ω
- przy 40°C 1000...1400Ω
- przy 50°C 700...950Ω
- przy 60°C 540...680Ω
- przy 70°C 400...500Ω
- przy 80°C 275...375Ω
- przy 90°C 200...275Ω
- przy 100°C 150...225Ω
Jeśli dobrze jedzie na gazie to halla i przekaźnik 30 bym wykluczył bo by też na gazie szalał.
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 09:06
				autor: Damian80b4LDZ
				Napewno ?A przekaźnik 30 nie steruje pompa paliwa?
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 10:15
				autor: Audi 80 Polska
				Przekaźnik pompy paliwa jest w skrzynce bezpieczników. A przekaźnik 30 załącz plus po zapłonie do ECU. Nawet można by go wywalić łącząc plus po zapłonie z wyjściem przekaźnik>ECU.
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 10:28
				autor: Damian80b4LDZ
				Wymienię ta 30 może to coś da, no dobra ale jak by był walniety ten od pompy to by w ogóle pompa nie chodziła a nie tylko w trakcie jazdy przy depnieciu.
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 10:43
				autor: Audi 80 Polska
				Raczej powinna chodzić, zazwyczaj jak się to psuje to albo działa albo nie. 
Może pompa paliwa daje za słabe ciśnienie. Możesz sprawdzić czy przewodem powrotnym z listy będzie płynąć paliwo (przewód powrotny to ten do którego nie jest podłączony wtrysk rozruchowy).
			 
			
					
				
				: 03 lis 2014, 15:07
				autor: Damian80b4LDZ
				Dzięki wielkie Aldi , Po sprawdzam to , nie mogę zmierzyć oporności ale podmienie na nowy czujnik verneta i zdejme dolot i zobaczę czy syfu nie ma . Jest dziwna zależność jak jadę na Benz i daje mu leciutko stopniowo gazu to idzie normalnie bez problemu (sprawdzałem do 3300 obr) , a jak depne mu mocniej pedal to wtedy się dusi 
[ Dodano: 2014-11-03, 22:53 ]
Nowe fakty , patrzyłem dzisiaj dolot praktycznie czysty odma czysta , klapka od przeplywki chodzi leciutko.  Wymieniłem przekaźnik nr 30 jedyne co się poprawiło to obroty stoją sztywno teraz.  Pojechałem do kolegi z forum któremu bardzo dziękuję za podpięcie pod kompa audi . Wyskoczyły 3 błędy:
00523 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego (G42) 
30-00 - otwarty lub zwarty do Plus 
00552 - Potencjometr dla Air Flow Meter (G19) 
31-00 - otwarty lub zwarcie do masy
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61)
Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze
Po usunięciu błędów i ostrym przejechaniu się zostaje tylko
00524 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61) który powraca
czy może od być winowajca takiego zachowania a benzynie?
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 00:57
				autor: Audi 80 Polska
				Nie odpinałeś przepływomierza? Bo jak masz błędy przepływomierza i czujnika temperatury zasysanego powietrza to wygląda jakby był odpinany na włączonym zapłonie. 
Damian80b4LDZ pisze:Srawdzalismy również pomiary przeplywki i stoi 2.00 wiec dobrze 
To chyba sprawdziliście czas wtrysku a nie przepływomierz. Przepływomierz w ABK po 07-1993 roku jest w grupie 003, blok 3 a przed 07-1993 w grupie 002, blok 4
A czujnik spalania stukowego raczej nie będzie przyczyną, możesz go odpiąć i zobaczyć czy się coś poprawi.
 
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 07:22
				autor: Damian80b4LDZ
				Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się 
[ Dodano: 2014-11-04, 08:08 ]
Tak mi się zdaje że błąd przeplywki i czujnika był od odłączenia wtyczki . Kurcze juz sam nie wiem czytam różne fora i ludzie maja ten błąd i podobne objawy ze się dusi 
[ Dodano: 2014-11-04, 08:58 ]
Dzwoniłem przed chwila jeszcze do mechanika , którego polecił mi kolega z forum , powiedziałem mu jakie były błędy i co cały czas wyskakuje on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 11:02
				autor: Audi 80 Polska
				Damian80b4LDZ pisze:on powiedział ze w zupełności ten błąd wystarczy żeby działy się v takie v rzeczy
Błąd czy przyczna błędy, pojeździj trochę nie ruszając przepływomierza i jeszcze raz sprawdź. 
Damian80b4LDZ pisze:Patrzylismy w grupie 2 czyli zgadza się 
A patrzyliście na to co potrzeba? Bo z tego co wcześniej napisałeś to miałeś tam 2.0 co wygląda na czas wtrysku (albo kąt otwarci przepustnicy) a przepływomierz jest w procentach. 
Tak jak tutaj tylko to jest z ABK z 1994 roku. 
<iframe width="640" height="360" src="//
www.youtube.com/embed/VphyX51o0dE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 12:09
				autor: Damian80b4LDZ
				Kurcze tak czy siak musze wymienić czujnik położenia wału.  Ale przeplywka tak nagle by się nie zawaliła , wszytko było dobrze i nagle coś . Powiedz mi jeszcze dlaczego twierdzisz ze to nie v jest przyczyna czujnika położenia wału?
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 12:10
				autor: Audi 80 Polska
				Bo by na gazie źle pracował. Zresztą możesz wymienić nie jest drogi. Zresztą ja wszytko wydaje się być sprawne to zostaje wymieniać w ciemno.
			 
			
					
				
				: 04 lis 2014, 12:23
				autor: Damian80b4LDZ
				No właśnie błędów nie ma , spróbuję ten czujnik może to coś da 
[ Dodano: 2014-11-04, 12:31 ]
I powiedz mi jeszcze czy czy czujnik położenia wału mogę kupić jakiś zamiennik?