Strona 1 z 2
[B4 ABK] Problem z odpalaniem.
: 12 lis 2014, 20:33
autor: Kamilloo
Witam. Mam pewien problem otóż moja Audiczka nie paliła dobrze na ciepłym silniku postaram sie do jak najdokładniej wytlumaczyc a więć. W temperaturze około 15-25 stopni na zimnym odpalała od "strzała" było to w okresie letnim a po rozgrzaniu było tak że gdy sie nagrzała to odpała od strzała tylko do mniej wiecej 3-5 minut po zgaszeniu ciepłego silnika po tym czasie było trzeba kręcić długo a wiec doczytałem sie ze regulator ciśnienia paliwa i go wymieniłem na używke i odpalanie polepszyło sie znacznie lecz dzisiaj na około 5-10 odpaleń 2 razy tak jakby załapuje i gasnie odrazu a raz odpaliła i była na obrotach około 500 przez 2-3 sekundy dodałęm gazu i wskoczyła normalnie na 1000 były to dwie sytuacje dzisiaj po wymianie i czym to może byc spowodowane raz czytałem cos o cewce zapłonowej czy warto ja wymieniac ? A druga sprawa to zawsze po nocy auto odpala dobrze ale zauważyłem ze wskakuje tak jakby stopniowo na obroty tzn. nie tak jak odrazu po zgaszeniu i odpaleniu ale tak że hmmm jak to napisac tak ze załapie i po sekundzie wchodzi na obroty a nie taki strzał i odpalone. Troche sie rozpisałem mam nadzieje ze mnie ktos zrozumie i doradzi. I dodam ze wczesniej miałem takie objawy ze po odpaleniu wachały sie obroty tzn. odpalałem i sobie tak jakby z 2-3 razy wzdychała ze spadała do około 700 obrotow i znowu w góre i spadała i juz chodziła rowno. Dodam rownież ze dawniej falowały mi obroty na benzynie ale nie jeżdziłem na niej z tydzien-dwa i teraz sie trzymaja a było ze wachały sie czasem od 900 do 1000 i tak cały czas. Przepływka chodzi lekko. Pozdrawiam z góry dzieki za pomoc
: 13 lis 2014, 09:57
autor: Pieterb
Kamilloo pisze:Troche sie rozpisałem mam nadzieje ze mnie ktos zrozumie i doradzi.
właśnie w tym problem że forma w jakiej to napisałeś jest dość niezrozumiała i mało czytelna
Radziłbym sprawdzić regulator ciśnienia paliwa, jest o tym na forum poszukaj i poczytaj.
: 13 lis 2014, 10:21
autor: Kamilloo
Regulator ciśnienia paliwa własnie wymieniłem bo na zimnym palił dobrze a nagrzany po 5 minutach od odpalenia trzeba było długo krecic i dodawac gazu. Teraz pali praktycznie od strzała lecz czasem albo załapie i zgasnie albo odpala wchodzi na obory 500-700 i po 2 sekundach wskakuje na 1000.
: 13 lis 2014, 10:28
autor: Audi 80 Polska
Czujnik temperatury dla ecu sprawdź. Najlepiej vagiem albo sprawdź opór miernikiem.
: 13 lis 2014, 10:33
autor: Pieterb
Kamilloo, to dobrze jest opisać co już sprawdziłeś , co wymieniłeś itp. itd. aby nie trzeba było przez kilka stron tego wyjaśniać.
: 13 lis 2014, 11:16
autor: Kamilloo
a więc tak auto mam około poł roku i od tego czasu sie tak działo . czujniik do ecu sprawdzałem jescze przed wymianą regulatora i miał około 200ohm więc było okej. Poprzedni włascicieł mowił ze zmieniał zapłon tzn. czujnik halla w aparacie kable świece ponieważ strzelił mu gaz , zmienił rownież przepływke i załozył klapke antywybuchowa . Dodam ze mam sklejone łatkami rowerowymi rure od przepływki ale jest to zrobione sczelnie bo sprawdzałem. Kompresja była mierzona po 11,5 bara na trzech cylindrach na 4 od rozrzadu liczac było 9 bar ale możliwe ze nie było dobrze docisniete ponieważ słaby byłt tam dostep tym przyrządem. Ogółnie to teraz juz pali dobrze tylko czasem tak jest zauwazyłęm dzis ze po 2-3 minutach od zgaszenia dizsiaj tak było ładnie szybko odpalił wskoczyl na obroty 500 i po 2-3 sekundach na 1000.A raz tak jakby załapuje i gasnie. Może by wymienic czujnik do ecu nawet profilaktycznie ? I takie pytranko czy miał ktos stycznosc z czujnikem temperatury na zegary KAFU (jakaś włoska firma) bo kupiłem toprana poł roku temu i pokazuje jak mu sie chce. Dodam ze dużo cześćiej ładnie odpala niz tak jak załapuje i gasnie.
: 13 lis 2014, 11:56
autor: Pieterb
Kamilloo pisze:czujniik do ecu sprawdzałem jescze przed wymianą regulatora i miał około 200ohm więc było okej.
ale aby ten czujnik sprawdzić dobrze to trzeba by było zmierzyć przy kilku temperaturach a nie że 200 omów w nie wiadomo jakiej temp.
: 13 lis 2014, 12:45
autor: Kamilloo
okolo 200 omow mial przy temperaturze 90C a przy tym były własnie problemy przy odpalaniu wiece jaki koszt takiego czujnika w aso ? oplaca sie bawic w jakies zamienniki ?
: 13 lis 2014, 13:33
autor: Audi 80 Polska
To teraz masz problem z odpaleniem na zimnym czy ciepłym czy w obu sytuacjach?
Sprawdź też ciśnienia paliwa bo może pompa już zdycha.
: 13 lis 2014, 22:03
autor: Kamilloo
Na zimnym było zawsze ok i dalej jest , na ciepłym było trudno po wymianie przedwczoraj regulatora odpala juz zawsze dobrze (tzn po krotkim kreceniu a nie jak przed wymiana długie krecenie i dodawnie gazu) lecz czasem tak jakby załapuje troszke i gasnie odrazu po czym nastepnym razem odpala ładnie, a raz odpalanie tez dobrze ale wskakuje na 500 obrotow i nastepnie wksakuje na 1000. Dzis zauwazyłem ze dzieje sie tak raczej po krotszym postoju tzn mniej niz godzine. Przed wymiana regulator odpalal dobrze tylko po nocy tak to w dzien nie wazne czy 2 czy 5 godzin tak samo trzeba bylo długo krecic. Dodam ze przyspieszaniem itp. nie ma problemow wiec mozliwe ze to cisnienie ? Jak je moge sprawdzic ?
: 13 lis 2014, 23:17
autor: Audi 80 Polska
Właśnie tak może być z pompką paliwa, że przy odpalaniu jest źle a samochód jeździ idealnie. Mój kumpel w E36 325 miał tak że zimny dobrze palił a po rozgrzaniu po często 2gim albo 3cim zakręceniu idealnie odpalał. Jakby trzymał długo rozrusznik za pierwszym razem gdy nie chce odpalić to by rozładował akumulator a nie odpalił a wystarczyło jak puścić rozrusznik i jeszcze raz próbował i było idealnie. I tak jeździł chyba ze dwa lata aż w końcu od ciągłego jeżdżenia na rezerwie zatarł pompkę i po wymianie objaw zniknął. Na tej zepsutej pompce samochód jeździł dobrze i ciągnął aż do odcinki.
Co do sprawdzenia jak nie masz manometru oraz odpowiednich przejściówek żeby go podłączyć. To możesz odkręcić przewód powrotny benzyny (na do którego nie jest podłączony wtryskiwacz rozruchowy). Odkręcony przewód wkładasz do pustej butelki i włączasz zapłon a nawet odpalasz samochód i patrzysz czy leci benzyna powrotem. Możesz też kilka razy raptownie dodać gazu patrząc czy paliwo nie przestanie lecieć z przewodu. Ale najważniejsze to sprawdzić przed odpaleniem czy coś będzie leciało.
: 14 lis 2014, 00:00
autor: Damian80b4LDZ
Kolego ważne pytanie czy masz gaz? I czy. Gasisz auto na gazie?
: 14 lis 2014, 08:48
autor: Kamilloo
Okej postaram sie dzisiaj sprawdzic ta pompke dodam ze cały czas pompka "bzyczy" i słychac to w miare głosno przy wlewie paliwa. A co do gazu to tak mam gaz II generacji ale staram sie zawsze gasic auto na benzynie lecz najczesciej robie to przed postojem nocnym bo gdy ide do sklepu czy cos takiego szybkiego to gasze na gazie.
: 14 lis 2014, 10:19
autor: jaro88
Witam!U mnie też występuje problem z odpalaniem,ale na zimnym silniku.Wymieniłem pompę paliwa,bo się zepsuła.Teraz muszę dłużej "kręcić",żeby odpalić.Przeczyściłem przepustnicę,silnik krokowy,ale nie pomogło.Po za tym mam problemy z obrotami,bo po odpaleniu silnika wahają się pomiędzy 1000,a 900,800,tak jakby ssanie się nie załączało...Orientuje się ktoś jakie powinny być obroty w Audi B4 z 1993 2.0 AUT?Mechanik sugeruję,że coś jest nie tak z temperaturą i radzi wymienić czujnik.Mam tez starą instalację gazową,po przełączeniu na gaz jeździ miooodzio,a na benzynie po odpaleniu to średnio,trzęsie się,dławi,obroty falują,ale po czasie utrzymują się na 900,1000...wcisnę gaz,włączy się butla i już jest ok...Hilfe!
: 14 lis 2014, 10:36
autor: Kamilloo
Z tego co sie orientuje na zimnym dużo osob miało porywane kable od wtryskiwacza rozruchowego jego mozesz sprawdzic , jak z kompresja ?