Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze

: 18 lis 2014, 21:03
autor: Chopper
Witam,

Szukałem podobnego tematu lecz nie było. Mój problem to brak paliwa na cylindrach w silnku ABK. Historia zaczęła się od SWAPU z silnika ABT na ABK. Silnik ABK sprawdzony, odpalony w pełni sprawny w poprzednim aucie. Po przełożeniu silnika, wiązki, aparat zapłonowy został z silnika ABT, nie daje się uruchomić. Jest iskra na świecy, jest możliwość złego ustawienia kąta zapłonu, lecz sprawdziłem też wtryskiwacze (pompa paliwa sprawna z silnika ABK) i to one nie podają paliwa na cylindry, świeca jest sucha po wykręceniu. Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Szukałem tematów o takim swapie, jednak w żadnym nie znalazłem podobnego objawu.
Czy może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów ma pomysł co sprawdzić? Co może być przyczyną??

: 18 lis 2014, 21:14
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy pojawia się zasilanie na jednym z kabli idących do wtryskiwacza gyy pompa paliwa startuje. Najlepiej zrób to małą żarówką podłączając do masy i do jednego z pinów wtyczki wtryskiwacza (sprawdź oba bo nie chce mi się szukać który to zasilanie).
A pompa paliwa daje paliwo na listwę?

: 18 lis 2014, 21:16
autor: Chopper
Tak, na listwie jest ciśnienie. Możliwe jest, że to uszkodzony sterownik? Czy jeśli on padł to nie byłoby i iskry i wtryskiwaczy?

: 18 lis 2014, 21:27
autor: Audi 80 Polska
To masz iskrę czy nie? Na początku pisałeś że iskra jest. A sterowniki są dosyć odporne na złe traktowanie, prędzej gdzieś brakuje zasilania.

: 18 lis 2014, 21:33
autor: Chopper
Iskra jest, tak gdzieś w którymś temacie wyczytałem, że iskra była, ale silnik nie palił i wymiana sterownika pomogła.

: 18 lis 2014, 21:35
autor: Audi 80 Polska
Twój wybór czy chcesz wymieniać w ciemno czy sprawdzić kilka prostych rzeczy przy użyciu podstawowych narzędzi i znaleźć przyczynę.

: 18 lis 2014, 21:42
autor: Chopper
Wolę pogrzebać i posrpawdzać przy pomocy prostych metod i dostępnych narzędzi :-)

: 18 lis 2014, 21:51
autor: Audi 80 Polska
Jak nie wiesz jak ustawić zapłon aby silnik wogóle chciał odpalić to jest metoda:
Ustaw silnik jak do wymiany rozrządu. I wtedy wyjmij i ustaw rozdzielacz tak aby pokazywał palec w prawą stronę samochodu (do pasażera) na krawędzi obudowy rozdzielacza masz też takie poprzeczne nacięcie które też powinno być ustawione w tą samą stronę. Jeszcze upewnij się że w tym miejscu masz kabel pierwszego cylindra.
Powinno być mniej więcej tak jak na foto: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c00a43e517

: 18 lis 2014, 22:03
autor: Chopper
ok, dzięki za wskazówkę, jutro ustawie zapłon jak należy i będę walczył dalej

Zapłon ustawiony według wskazówek. Silnik dalej nie odpala.
Sprawdziłem napięcie i okazuje się że jest tam na stałe :-/.
Czyli bez zapłonu jest 12,45V, rozumiem, że powinno być takie dopiero po włączeniu zapłonu
(żarówka ledwo się żarzy podczas kręcenia silnika).?

: 19 lis 2014, 17:24
autor: Audi 80 Polska
Jak sprawdzasz miernikiem to jakieś tam może być.

A masę sterownika przykręciłeś dobrze do silnika?

Pompa paliwa startuje jak włączasz zapłon albo kręcisz rozrusznikiem?

: 19 lis 2014, 17:49
autor: Chopper
Wszystko podłączałem raczej dobrze, włącznie z masami. Jaki kolor kabla jest tej masy od sterownika?
Pompa załącza się po zapłonie, gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa.
Padło podejrzenie, że w tym silniku był immo. Jednak powinno dać się odpalić silnik chociaż na dwie, trzy sekundy. Ciężko wyrzucić go z tego silnika?

: 19 lis 2014, 17:57
autor: Audi 80 Polska
Chopper pisze:gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa
Ale nie włącza się pompa czy tylko wtryskiwacze nie pracują?

Zrób taki test, zdejmij wtyczkę z halla podłącz kabel pod środkowy pin tej wtyczki i dotykaj tym kabelkiem do masy. Wtedy pompa powinna ruszyć iskra powinna pojawić się jeśli podłączysz jakąś świece do przewodu cewki albo ten przewód zbliżysz do masy.

Jak silnik z elektryką jest z 1992 roku to nie powinno być tam fabrycznego immo.
A jak chcesz się pozbyć to jest kilka dróg.
1. Emulator immo koszt zakupu z wysyłką jakieś 120zł
2. załatwienie immoboxa + pętla stacyjki + transponder z kluczyka
3. wyłączenie immo programowe w pamięci sterownika (200-400zł)
4. wsadzenie sterownika który nie ma fabrycznego immo.

Próbowałeś odpalić z jakimś samostartem?

: 19 lis 2014, 18:43
autor: Chopper
Gdy włączam zapłon, pompa paliwa włącza się i pompuje do ciśnienia, gdy kręcę rozrusznikiem pompa paliwa już nie chodzi.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to cały czas nie podają paliwa.
Podłączyłem VAGa i wywaliło kilka standardowych błędów typu ''odłączony przepływomierz'' itd., ale nic o czujniku halla nie było, myślę że jest sprawny, test jednak przeprowadzę. Co do immo... udało mi się wejść w moduł immo, przeprowadziło diagnostykę, niestety nie spisałem danych tam zawartych, ale to jest raczej pewny argument, że jednak w sterowniku siedzi i przeszkadza w istotny sposób.
Tak, na plaka próbowałem odpalić z marnym efektem, cofnęło wszystko w kolektor ssący, zapłon ustawiając przestawiłem o ok 180st. Jutro jeszcze raz spróbuję.

: 19 lis 2014, 19:49
autor: czarekj
Chopper pisze:Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Z tego wynika że cewka z modułem to rok 1994 a sterownik z 1992 roku czyli przystosowany do innego modułu zapłonowego i innej cewki.
Iskra jest jak się okienko w aparacie zamyka czy otwiera?
Na szynie zasilającej wtryski musi byc stałe +12V po przekręceniu kluczyka.

: 19 lis 2014, 20:14
autor: Chopper
Cewka zapłonowa została założona odpowiednia do silnika, czyli stary typ (ta oryginalna od silnika 1992). Aparat zapłonowy został wsadzony od silnika ABT z 1994 roku, iskra jest, więc nie wiem czy w nim jest problem, nie posiadam wiedzy na temat zmian w nim.
Na szynie zasilającej wtryski mam stałe +12V, bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Myślałem, że popełniłem jakiś błąd w skrzynce bezpieczników, jednak gdy sprawdziłem, wszystkie wtyki, pasujące pod kabel zasilający kostkę wtrysku, mają stały +12V.

O co chodzi z tym okienkiem i iskrą? Niestety nie wiem o co chodzi