Strona 1 z 2
					
				[B4 2.0 ABK] Nie działają wtryskiwacze
				: 18 lis 2014, 21:03
				autor: Chopper
				Witam,
Szukałem podobnego tematu lecz nie było. Mój problem to brak paliwa na cylindrach w silnku ABK. Historia zaczęła się od SWAPU z silnika ABT na ABK. Silnik ABK sprawdzony, odpalony w pełni sprawny w poprzednim aucie. Po przełożeniu silnika, wiązki, aparat zapłonowy został z silnika ABT, nie daje się uruchomić. Jest iskra na świecy, jest możliwość złego ustawienia kąta zapłonu, lecz sprawdziłem też wtryskiwacze (pompa paliwa sprawna z silnika ABK) i to one nie podają paliwa na cylindry, świeca jest sucha po wykręceniu. Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę.
Szukałem tematów o takim swapie, jednak w żadnym nie znalazłem podobnego objawu.
Czy może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów ma pomysł co sprawdzić? Co może być przyczyną??
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:14
				autor: Audi 80 Polska
				Zobacz czy pojawia się zasilanie na jednym z kabli idących do wtryskiwacza gyy pompa paliwa startuje. Najlepiej zrób to małą żarówką podłączając do masy i do jednego z pinów wtyczki wtryskiwacza (sprawdź oba bo nie chce mi się szukać który to zasilanie). 
A pompa paliwa daje paliwo na listwę?
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:16
				autor: Chopper
				Tak, na listwie jest ciśnienie. Możliwe jest, że to uszkodzony sterownik? Czy jeśli on padł to nie byłoby i iskry i wtryskiwaczy?
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:27
				autor: Audi 80 Polska
				To masz iskrę czy nie? Na początku pisałeś że iskra jest. A sterowniki są dosyć odporne na złe traktowanie, prędzej gdzieś brakuje zasilania.
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:33
				autor: Chopper
				Iskra jest, tak gdzieś w którymś temacie wyczytałem, że iskra była, ale silnik nie palił i wymiana sterownika pomogła.
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:35
				autor: Audi 80 Polska
				Twój wybór czy chcesz wymieniać w ciemno czy sprawdzić kilka prostych rzeczy przy użyciu podstawowych narzędzi i znaleźć przyczynę.
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:42
				autor: Chopper
				Wolę pogrzebać i posrpawdzać przy pomocy prostych metod i dostępnych narzędzi 

 
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 21:51
				autor: Audi 80 Polska
				Jak nie wiesz jak ustawić zapłon aby silnik wogóle chciał odpalić to jest metoda: 
Ustaw silnik jak do wymiany rozrządu. I wtedy wyjmij i ustaw rozdzielacz tak aby pokazywał palec w prawą stronę samochodu (do pasażera) na krawędzi obudowy rozdzielacza masz też takie poprzeczne nacięcie które też powinno być ustawione w tą samą stronę. Jeszcze upewnij się że w tym miejscu masz kabel pierwszego cylindra. 
Powinno być mniej więcej tak jak na foto: 
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c00a43e517 
			 
			
					
				
				: 18 lis 2014, 22:03
				autor: Chopper
				ok, dzięki za wskazówkę, jutro ustawie zapłon jak należy i będę walczył dalej
Zapłon ustawiony według wskazówek. Silnik dalej nie odpala. 
Sprawdziłem napięcie i okazuje się że jest tam na stałe 

.
Czyli bez zapłonu jest 12,45V, rozumiem, że powinno być takie dopiero po włączeniu zapłonu
 (żarówka ledwo się żarzy podczas kręcenia silnika).?
 
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 17:24
				autor: Audi 80 Polska
				Jak sprawdzasz miernikiem to jakieś tam może być. 
A masę sterownika przykręciłeś dobrze do silnika? 
Pompa paliwa startuje jak włączasz zapłon albo kręcisz rozrusznikiem?
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 17:49
				autor: Chopper
				Wszystko podłączałem raczej dobrze, włącznie z masami. Jaki kolor kabla jest tej masy od sterownika?
Pompa załącza się po zapłonie, gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa.
Padło podejrzenie, że w tym silniku był immo. Jednak powinno dać się odpalić silnik chociaż na dwie, trzy sekundy. Ciężko wyrzucić go z tego silnika?
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 17:57
				autor: Audi 80 Polska
				Chopper pisze:gdy kręcę rozrusznikiem już nie podaje paliwa
Ale nie włącza się pompa czy tylko wtryskiwacze nie pracują? 
Zrób taki test, zdejmij wtyczkę z halla podłącz kabel pod środkowy pin tej wtyczki i dotykaj tym kabelkiem do masy. Wtedy pompa powinna ruszyć iskra powinna pojawić się jeśli podłączysz jakąś świece do przewodu cewki albo ten przewód zbliżysz do masy. 
Jak silnik z elektryką jest z 1992 roku to nie powinno być tam fabrycznego immo. 
A jak chcesz się pozbyć to jest kilka dróg. 
1. Emulator immo koszt zakupu z wysyłką jakieś 120zł
2. załatwienie immoboxa + pętla stacyjki + transponder z kluczyka
3. wyłączenie immo programowe w pamięci sterownika (200-400zł)
4. wsadzenie sterownika który nie ma fabrycznego immo.
Próbowałeś odpalić z jakimś samostartem?
 
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 18:43
				autor: Chopper
				Gdy włączam zapłon, pompa paliwa włącza się i pompuje do ciśnienia, gdy kręcę rozrusznikiem pompa paliwa już nie chodzi.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to cały czas nie podają paliwa.
Podłączyłem VAGa i wywaliło kilka standardowych błędów typu ''odłączony przepływomierz'' itd., ale nic o czujniku halla nie było, myślę że jest sprawny, test jednak przeprowadzę. Co do immo... udało mi się wejść w moduł immo, przeprowadziło diagnostykę, niestety nie spisałem danych tam zawartych, ale to jest raczej pewny argument, że jednak w sterowniku siedzi i przeszkadza w istotny sposób.
Tak, na plaka próbowałem odpalić z marnym efektem, cofnęło wszystko w kolektor ssący, zapłon ustawiając przestawiłem o ok 180st. Jutro jeszcze raz spróbuję.
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 19:49
				autor: czarekj
				Chopper pisze:Silnik ABK pochodzi z auta z roku 1992, a buda jest z rocznika 1994, wiem że były pewne różnice względem roczników i osprzętu silnika dlatego też zwracam na to uwagę. 
Z tego wynika że cewka z modułem to rok 1994 a sterownik z 1992 roku czyli przystosowany do innego modułu zapłonowego i innej cewki.
Iskra jest jak się okienko w aparacie zamyka czy otwiera?
Na szynie zasilającej wtryski musi byc stałe +12V po przekręceniu kluczyka.
 
			 
			
					
				
				: 19 lis 2014, 20:14
				autor: Chopper
				Cewka zapłonowa została założona odpowiednia do silnika, czyli stary typ (ta oryginalna od silnika 1992). Aparat zapłonowy został wsadzony od silnika ABT z 1994 roku, iskra jest, więc nie wiem czy w nim jest   problem, nie posiadam wiedzy na temat zmian w nim.
 Na szynie zasilającej wtryski mam stałe +12V, bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Myślałem, że popełniłem jakiś błąd w skrzynce bezpieczników, jednak gdy sprawdziłem, wszystkie wtyki, pasujące pod kabel zasilający kostkę wtrysku, mają stały +12V.
O co chodzi z tym okienkiem i iskrą? Niestety nie wiem o co chodzi