Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] wolne obroty skaczą podrygują

: 19 lis 2014, 20:31
autor: andlon
Na wolnych obrotach silnik co jakiś czas podryguje tak jak na filmie

nie ma błędów, przekaźnik 30 sprawdzony, co może być przyczyną?
podobny problem miał gość na tym filmiku

ale rozwiązania problemu nie znalazłem.
proszę o pomoc

: 19 lis 2014, 21:38
autor: tomik9097
audi na samej benzynie czy z gazem?

: 19 lis 2014, 21:40
autor: andlon
z gazem stag 300isa2, zavoli zeta N, Matrix HD 344

: 19 lis 2014, 22:26
autor: tomik9097
problem występuje na PB czy gazie?

: 20 lis 2014, 07:35
autor: andlon
częściej na LPG ale na PB również
Oprócz tego silnik przygasa na wolnych obrotach w czasie jazdy w korku obroty spadają do granic zgaśnięcia ok 400obr/mi.
Wygląda to tak: silnik pracuje na wolnych obrotach i wtedy gwałtownie dodaję gazu zwiększając obroty do 1200-1500 obrotów i zaraz po tym natychmiast zwalniam pedał gazu (muśnięcie pedału gazu).- jak to w korku Obroty spadają nie zatrzymując się w okolicy wartości obrotów wolnych i silnik mocno przygasa.
Ponadto jeżeli gwałtownie dodaję gazu zwiększając obroty (z wolnych obrotów) powyżej 2000 obrotów sytuacja taka nie ma miejsca.
Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą. Lekkie przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu bez zmian.
Miałem również nieszczelność na 4 wtryskiwaczu pd i chodził nierówno wypadały zapłony ale ten problem został już chyba rozwiązany. Może znowu jakaś nieszczelność ale jest to znaleźć ?
Pryskanie samostartem nic nie wykrywa?

: 20 lis 2014, 15:14
autor: Damian80b4LDZ
Kolego rozwiń coś z tym 4 wtryskiwaczy jak chodził nierówno? I na zimnym czy na ciepłym czy ogólnie?

: 20 lis 2014, 15:42
autor: tomek1982
czujnik położenia przepustnicy sprawdzany ?

: 21 lis 2014, 15:11
autor: Francis1982
1. Do sprawdzenia szczelność dolotu i grzybka odmy.
2. Do czyszczenia i nasmarowania silniczek krokowy.
3. Zapłon zapłonem ale ustawienie rozrząd/zapłon do sprawdzenia.
4. Profilaktycznie płytka potencjometru przepływomierza do popsikania środkiem "Kontakt PR".
TPS-a zostaw sobie na koniec bo trzeba go potem adaptować miernikiem lub vagiem w zależności od wersji ABK.