Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Problem z jazdą na benzynie na zimnym silniku.

: 23 lis 2014, 11:25
autor: Robert21
Witam. Mam problem z jazdą na nierozgrzanym silniku na PB. Otóż gdy silnik jest zimny opornie wkręca się na obroty, muli, a gdy trochę się rozgrzeje objawy ustają. Na LPG nie ma takiego problemu. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną ? Pzdr.

: 23 lis 2014, 11:55
autor: Pieterb

: 24 lis 2014, 13:07
autor: Robert21
PieterB, mam pytanie. Chcę wymienić czujnik płynu chłodzącego, czytam tematy i nie wiem w końcu który to jest i gdzie się znajduję. Są trzy 2 z góry na króćcu szary 3 pionowy i niebieski 2 pinowy i z pod spodu też jakiś jest. Mi zależy na wymianie tego który daje informacje do komputera o temp. Z jakiej firmy brać ten czujnik? Pzdr.

: 24 lis 2014, 18:14
autor: Damian80b4LDZ
Niebieski, najlepiej ori z ASO ale możesz też wziąć EPS

: 25 lis 2014, 09:10
autor: Pieterb
Robert21 pisze:z pod spodu też jakiś jest.
ABT to chyba niema od spodu czujnika(jest podłączony gdzieś?) no przynajmniej ja nie widziałem.

A co do czujnika to niebieski daje sygnał do kompa i eps może być u mnie już 3 rok działa dobrze.

: 26 lis 2014, 18:46
autor: krzysio117
Kolego mam ten sam problem co Ty i zastanawiam się nad zakupem czujnika, wymieniałeś już go ? Pomogło?

: 26 lis 2014, 23:23
autor: adamix98
Witam od prawie roku mam ABT i to samo. ale ja bym nic nie ruszał ponieważ jest to szukanie dziury w d... <silnik mam po kapitalnym remoncie> tak że jak zimna to oczywiście ma prawo tak chodzić ponieważ jest na ssaniu + lekko lejący wtrysk paliwa i się przylewa. Ważne że odpala i normalnie śmiga Sb bez żadnych tam falowań i innych przygód :) a spalanie LPG w trasie z totalnym butem max 10.5L tak że tylko jeździć :)

: 27 lis 2014, 12:48
autor: krzysio117
u mnie jak zimny i wciskam gaz to się dusi, więc muszę poczekać aż trochę się nagrzeje i moim zdaniem nie jest to normalne ;p a spalanie w automacie - poniżej 16 litrów nie mogę zejść w cyklu mieszanym

: 27 lis 2014, 15:47
autor: Robert21
Dzisiaj rano przy minus 5 była tragedia, zapaliłem go i na wolnych 10 sek i zdechł, później musiałem go gazować żeby nie zgasł a już później w ogóle nie chciał zapalić jak zgasł. Ale mam sposoby na takie objawy co prawda krótko trwałe ale jednak(miałem pilny wyjazd), otóż odpaliłem go na gazie na zimnym silniku i w ogóle problemu nie było, chodził idealnie, zarówno na luzie jaki i wkręcał na obroty czy na biegu. Dzisiaj zmieniam czujnik i napisze czy pomogło ;)

: 27 lis 2014, 16:26
autor: adamix98
Zmień niebieski czujniki n Boscha ;)

: 27 lis 2014, 20:44
autor: krzysio117
Robert21 czekam na odpowiedź czy pomogło, mam identyczne objawy jak Ty, po przełączeniu na gaz śmiga. Mam pytanie czy przez ten czujnik spalanie może być większe czy jednak nie ma to nic do rzeczy?;p

: 28 lis 2014, 12:15
autor: adamix98
Niebieski czujnik przede wszystkim jest od tego ;)

: 28 lis 2014, 22:03
autor: Roman_S
Nie chcę autorowi tematu psuć humoru ale na wielce prawdopodobne że wymiana tego czujnika nic tu nie pomoże...

: 28 lis 2014, 22:07
autor: krzysio117
Roman_S pisze:Nie chcę autorowi tematu psuć humoru ale na wielce prawdopodobne że wymiana tego czujnika nic tu nie pomoże...
Czemu kolego? Zamówiłem właśnie dzisiaj ten czujnik i mam do odbioru go w poniedzialek.

: 28 lis 2014, 22:18
autor: KORU
Niebieski to czujnik temperatury silnika. Jak się odepnie go na pracującym silniku, to obroty powinny nieznacznie spaść. ( Tak jest u mnie). Wymienić warto bo ten co macie to już stary i wygrzany jest.