Strona 1 z 1
[audi B4 abk] pęknięta głowica?
: 25 lis 2014, 02:20
autor: adamix98
Witam ponownie. Od dłuższego czasu męczę się z Audi 2.0 abk 115 km. Problem polega na tym iż po rozgrzaniu brakuje jej mocy oraz przy gwałtownym otwarciu przepustnicy zagra zawór. Tak jak wspomniałem dzieje się tak Tylko na rozgrzanym. Gdy audi jest zimna to idzie jak petarda
Co wymienilem:
-Kompletny zapłon beru + stukowy Bosch
-Rozrząd
-podmienialem przepływie z innej abk i bez zmian
-Przekaźnik 30
-Sonda lambda
-i kilka innych ;p
Jakieś 50tys km temu był kapitalny remont
Glowica
Pierścienie
Panewki
Uszczelki
I cała reszta z tym związana.
Zaplon ustawiony na 6°
Moja opinia: obstawiam Mikro pekniecie głowicy co świadczy o braku mocy na ciepłym silniku. Jakie są wasze opinię? Proszę o pomoc.
: 25 lis 2014, 11:39
autor: czarekj
Niestety, ale obstawiam źle ustawiony zapłon.
: 25 lis 2014, 12:48
autor: adamix98
Zapłon ustawiony według twojego poradnika kiedyś pisałeś ;p i wiem że jest dobrze bo znaki nie skaczą tylko idealnie się pokrywają. Tak jak wcześniej pisałem przepływie podmienialem od sprawnej abk w której też zapłon ustawialem i tam śmiga jak trzeba. Co do tego pęknięcia. .....od czego mogło się to stać?
: 26 lis 2014, 18:23
autor: Francis1982
Jak znaki nie skaczą? Bez zablokowanego komputera? Zapłon musi skakać w temperaturze roboczej. Jak nie skacze masz tryb awaryjny więc coś nie halo z połączeniami albo czujnikami.
Podłączając lampę (czy to z wyprzedzeniem lub bez kąta zapłonu) kreska na kole zamachowym musi przeskakiwać.
: 26 lis 2014, 23:16
autor: adamix98
Nie skacze gdy ustawiam zapłon czyli blokuje sterownik. Na zwykłej pracy normalnie kreska lata Sb;p
Po prostu się nie zrozumieliśmy
: 27 lis 2014, 14:31
autor: Francis1982
A czy znaki ustawione są fabrycznie jak trzeba? Kropka na kole rozrządu się ma pokrywać z krawędzią głowicy, wówczas prowizorycznie przykręcone koło pasowe (zdjęta dolna osłona paska rozrządu), na którym jest nacięcie ma się pokrywać z kropką koła wałka pośredniego napędzającego aparat?
[ Dodano: 2014-11-27, 14:32 ]
Ta kropka na kole rozrządu jest od strony głowicy. I jak ww ustawieniu środek palca patrzy na nacięcie na obudowie aparatu masz 0 st.
: 27 lis 2014, 16:29
autor: adamix98
Nie jestem amatorem
Ale dziękuję za informacje. Tak wszystko na znaki składane wszystko się pokrywa. 0° na kole zamachowym 6° na lampie
: 27 lis 2014, 16:55
autor: Francis1982
A po wymianie pierścieni kiedy olej zmieniałeś? Przed 1000 trzeba zlać i nalać nowy. Najlepiej oczywiście jak wszystko na nowych uszczelkach wypłukać silnik, zwalić miskę i wytrzeć. Lubią się gromadzić opiłki z cylindrów. Przytkany któryś kanał olejowy lub popychacz może klepać.
Na zimnym ciśnienie oleju zawsze jest większe ale jak olej rzadki ciśnienie spada.
No i jak z tą głowicą?
Jakiś czas temu oddałem pewnej firmie do regeneracji i wyszło im ch...owo. W 1Z mam tylko 10 na IV cylindrze. W dodatku świeca mokra z oleju.
[ Dodano: 2014-11-27, 16:57 ]
P.S. Stukowiec Boscha 20 Nm dokręcony oczywiście <ok>
: 27 lis 2014, 19:21
autor: adamix98
Oczywiście że na 20Nm
w sobotę robię sprawdzanie kompresji itp. Tutaj muszę się przyznać do błędu te 50tyś Km po remoncie (oczywiście wymiany jak zalecane) lany olej 15w40.
doradzil mi to wujek.
: 28 lis 2014, 15:23
autor: Francis1982
Tyle kasy w silnik, żeby go zaśmiecić? Płukanie i 10W40. Potem kolejne płukanie i 5W40. Skoro wszystko zrobione po co pchać się w minerał?
Może być jeszcze, że gdzieś do któregoś z popychaczy nie dochodzi olej.
Robiłeś może ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym? Na wolnych obrotach i przypuśćmy na 2000 rpm? Mógł filtr wszystkiego nie wychwycić i gdzieś poleciały opiłki ze strugania cylindrów.
: 28 lis 2014, 17:57
autor: adamix98
W sobotę wszystko zrobię. ...posłuchalem starszego. ....eh na szczęście w mojej drugiej audi Abt zrobiłem po swojemu i zalalem 5w40;)
[ Dodano: 2014-11-28, 19:38 ]
P.s Ale jak to się ma do cykania i słabego silnika po rozgrzaniu?
: 28 lis 2014, 20:55
autor: Francis1982
Silnik z słabą kompresją albo walniętą głowicą powinien trudniej odpalać. Pod wpływem temperatury rośnie kompresja bo się silnik uszczelnia.
Lepiej może porównać logi z vaga jak chociaż pracuje na wolnych obrotach. Skoro po rozgrzaniu traci na mocy zapewne coś z osprzętem.
Sonda ori czy zamiennik? A jak zamiennik jak podłączona?
: 28 lis 2014, 22:40
autor: kamsta
Tutaj popieram kolegę Pawła. Mikro pęknięcie w głowicy najczęściej występuje między cylindrami a płaszczem wodnym bądź między samymi cylindrami. W takim wypadku po rozgrzaniu powinny się dziać jakieś nienormalne rzeczy z płynem bądź wolnymi obrotami. Ja bym tu stawiał na osprzęt. Pomiar kompresji by też tu dużo dał. A skoro pojawia się cykanie to warto by było sprawdzić ciśnienie oleju.
: 28 lis 2014, 23:59
autor: adamix98
Może nie tyle co cykanie ale charakterystyczy klekot po gwaltownym depnieciu w pedal. Tak jak mówię od rana zajme się pomiarami. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Powiem wam szczerze ze Abk nie ma szans z abt co jest dziwne ze 90km wygrywa z 115km skrzynie takie same. ;( eh....
[ Dodano: 2014-12-02, 19:27 ]
Witam jestem już po diagnostyce a więc. ....1cyl 13.5 2cyl 13.3 3cyl 14.0 4cyl 13.5 wszystko na rozgrzAnym.
Po podlaczeniu vaga pokazal się błąd przeplywki i czujnika zasysane powietrza. A więc miernik w ręce i zmierzylem przeplywke napięcie znikalo. Zamówiłem przeplywke czekam na paczkę
dam znać co i jak.
[ Dodano: 2015-03-11, 15:03 ]
Witam zmieniłem przepływkę itp. Samochód żyje
dodatkowo w obudowie filtra powietrza jest klapka od zasysanego powietrza i ona uległa uszkodzeniu. Dlatego samochód nie miał siły.
Jedynie jaki problem jest to problem ze Spalaniem stukowym. Nadal występuje pod obciążeniem.
Byłem już nawet na lampie Cyfrowej i ustawiali zapłon i jest 6stop. czyli zapłon dobrze mam ustawiony
Jakieś rady co do stukowego spalania
?