Strona 1 z 1

[2.0 ABK] wtryskiwacz rozruchowy brak minusa

: 26 lis 2014, 22:42
autor: doman6696
panowie silnik ABK 2.0 95 r brak minusa podczas odpalania na wtryskiwaczu rozruchowym, prosze o pomoc ,
1: ktory przewod od wtryskiwacza powinien isc do ktorego(najlepiej kolor) ecu
2: ktory przewod od niebieskiego czujnika do ecu9 najlepiej kolor)
3: czy wtryskiwacz jest ktoryms kablem podlaczony "na stale" do niebieskiego czujnika

wszystkie kostki ok
Z GÓRY WIELKIE DZIEKI

: 26 lis 2014, 23:25
autor: adamix98
z punktu widzenia jeśli nie ma minusa to weź go z budy ;p pełno tego

: 27 lis 2014, 00:29
autor: Tomcio90
Minusem jest sterowany wtrysk a plus stały...

: 27 lis 2014, 08:07
autor: doman6696
panowie wiem, ze sterowany minusem. chodzi wlasnie ktory kabel- pin w ecu jest od czujnika temperatury a ktory od wtryskiwacza rozruchowego. chce spr czy wgl przejscie jest do ecu

: 27 lis 2014, 08:19
autor: Pieterb
doman6696, zastosuj tag w temacie _uwaga

a co do twojego pytania szukałeś na forum :?: bo zdaje było już o tym pisane, proszę pierwszy lepszy jaki znalazłem -b4-20e-abk-lpgwtrysk-rozruchowy-t27437.html

: 27 lis 2014, 11:31
autor: Audi 80 Polska
Rozruchowy w ABK do 1992.08 jest na 3 pinie ECU a po tej dacie na 6 pinie.
A znowu na innym schemacie jest na 23 pinie kabel koloru zielono-czarnego.
Więc wraz musisz poszukać.

Czujnik płynu pin 12 lub 11 lub 14.

Czujnik jest załączany z ECU. To nie wczesne wersje mechanicznego wtrysku gdzie wtryskiwacz rozruchowy był odpalany prosto z czujnika.

: 27 lis 2014, 11:41
autor: Pieterb
aldi, czyli to co zapodałem jest do bani :?:

: 27 lis 2014, 11:44
autor: Audi 80 Polska
Ta jest coś ogólnie napisane co sprawdzić jedynie na końcu jest coś o pinie komputera. Ale i tak moja pomoc może się nie zdać na wiele bo w schematach w niebieskiej książce jest inaczej a w schematach w internecie jeszcze są inne piny.

: 27 lis 2014, 11:47
autor: Pieterb
aldi pisze:Ta jest coś ogólnie napisane co sprawdzić jedynie na końcu jest coś o pinie komputera. Ale i tak moja pomoc może się nie zdać na wiele bo w schematach w niebieskiej książce jest inaczej a w schematach w internecie jeszcze są inne piny.
no ja właśnie też się z różnymi danymi spotkałem to już sam zbaraniałem.

: 27 lis 2014, 21:16
autor: doman6696
sprawdziłem kable, przejścia są ok..
kabel od wtryskiwacza to kolor żółto-brąz pin nr 6,
kabel czujnika cieczy czerwono czarny pin nr 12
podjadę podłącze komp pod diagnostykę i spr, mam nadzieje że przez jakiś błąd ECU nie wysyła sygnału..będę relacjonował

: 27 lis 2014, 21:19
autor: Audi 80 Polska
Sprawdź jaką temperaturę widzi ECU bo może czujnik padł i widzi za wysoką temperaturę.

: 27 lis 2014, 21:30
autor: doman6696
aldi jezeli chodzi o czujnik to wskazuje prawidłową rezystancję, dodatkowo drugi taki czujnik zmroziłem że wskazywało z rezystancji ok 10 stopni C i dalej nic :-/

[ Dodano: 2014-11-28, 20:35 ]
a wiec podpiąłem auto pod kompa. wyskoczyły następujące błędy:
1.czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwany obwód -nieciągły
2.nastawnik biegu jałowego - niestały
3.elektroniczny moduł sterujący pracą silnika - zablokowany - nieciągły

nieciągły oznacza nie uszkodzenie wspomnianych elementów,
błędy usunąłem, przejechałem się, błędy się nie pojawiły, czyli po prostu złośliwość rzeczy martwych.
Jutro z rana zobaczę jak na zimnym silniku odpali

MORAŁ panowie, że nie od razu wymieniać części, a jak widać na forum to pierwszy idzie sławetny niebieski czujnik! sprawdzić poprawność działania, podłączenia -> diagnoza komp ->ostatecznie wymiana - tego się bedę trzymał.
DZIEKI wszystkim za pomoc i zaangażowanie, jutro napisze jak po nocy