Strona 1 z 1
[B3 ALL] SWAP silnika
: 01 gru 2014, 18:44
autor: sansai
Witajcie!
Zacznę przydługawym wstępem, ale chcę wprowadzić w temat, bo może ktoś zasugeruje coś lepszego niż ja wymyśliłem.. więc po kolei
Moje Audi to B3 silnik 1.6 PPna gazie- BLOS (przebieg około 460tys. km- choć silnik w środku wygląda super), skrzynia 5 biegowa. Na wiosnę robiłem uszczelkę pod głowicą, przy okazji wymiana rozrządu, szklanek, uszczelniacze, planowanie głowicy, no i się zaczęło. Gość co głowicę planował, mówił że miała duże wżery, troszkę je pospawał, i że powinno być ok.. niestety nie było. Po złożeniu okazało się że robi się kisiel w układzie chłodzenia, węże puchły dalej... Zalałem więc auto wodą by na płynie przyoszczędzić, a za auto miałem się zabrać przed zimą... no i przyszła zima- okazało się że woda zamarzła (dziwne było tylko -5 st. C). Co prawda udało się spuścić wodę jak postało w garażu, ale teraz są dziwne cykana (chyba z okolic pompy wody) do tego dochodzi ta uszczelka.
No i tu moje rozwiązane problemu- SWAP, tylko na co? Myślałem o ABT z B4- bo to już nowsza konstrukcja więc powinna troszkę jeszcze pośmigać. Tylko czy wszystko będzie pasować- myślę o kolektorach, układ dolotowy zostawię swój ( z uwagi na BLOS), no i mocowanie silnika, poza tym jak ze skrzynią-podejdzie ?
: 01 gru 2014, 20:13
autor: Kondziu25
Skrzynia podejdzie, co do reszty nie mam pewności ale raczej nie... Nie myślałeś o innych silnikach? Na pewno łatwiej będzie wsadzić jakieś 1.8 (mocowania, chyba masz sanki?) Gaz raczej nie drogo ci przerobią do następnego silnika (może podejdzie, niech ktoś mądrzejszy się w tym temacie wypowie). Nie myślałeś też nad czymś nowszym (mam namyśli np. 1.8 adr z b5, silnik bezproblemowy, chwalony, można z mały przebiegiem znaleźć, osiągi dużo lepsze od abt, który to nie odstaje od mojego ru ( :mrgreen: ), 140nm vs 144, przyspieszenie podobne, jedynie v-max większy. Tylko w tedy dochodzi koszt gazu, który jakiś duży nie będzie myślę że około 1k) Podsumowując jak chcesz mniej zabawy to wybrałbym któryś z 1.8 montowanych w b3 a jak masz chęci i troche więcej $$ to bawienie sie w coś nowszego typu abt, abk, adr, powodzenia.
: 01 gru 2014, 21:27
autor: sansai
Dlaczego ABT?
Wiem nie jest to mistrzostwo świata, jak na 2,0 to parametry wyjątkowo nijakie
, ale ma monowtrysk, i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam. Myślałem też nad silnikami 1,8 ale przeważnie te B3 to już zmęczone życiem są, a tu zawsze coś świeższego można znaleźć. A co do ADR- fajny motor, zgadza się, ale zabawy bym sobie zafundował co nie miara, a tyle zapału chyba nie mam
: 02 gru 2014, 14:47
autor: Pieterb
sansai pisze:i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam
tylko wygląda, przy ABT już jest elektronika czego nie ma przy PP wiec dodatkowo zmiana wiązki do kompa
: 02 gru 2014, 15:08
autor: Audi 80 Polska
PieterB pisze:sansai pisze:i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam
tylko wygląda, przy ABT już jest elektronika czego nie ma przy PP wiec dodatkowo zmiana wiązki do kompa
Chyba że zrobić ABT na gaźniku. Tylko trzeba dotoczyć przejściówkę na aparat zapłonowy bo w ABT jest większa dziura i na tą większą dziurę nie ma aparatów zapłonowych z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu.
Trochę inna przekładka ale temat też ciekawy:
https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... t84699.htm
: 02 gru 2014, 17:11
autor: sansai
W PP też jest elektronika
ale to gaźnik jest nią sterowany. Mój plan był taki- przekładka słupka silnika, zostawienie gaźnika i całego dolotu. Wiadomo na benzynce pewno będą problemy, jednak liczyłem na to że na gazie pojedzie normalnie- i tak tym BLOS rządzi.
aldi pisze:PieterB pisze:sansai pisze:i w sumie patrząc na jeden i drugi kwestia oprzyrządowania wygląda bardzo podobnie by nie powiedzieć identycznie- choć pewności nie mam
tylko wygląda, przy ABT już jest elektronika czego nie ma przy PP wiec dodatkowo zmiana wiązki do kompa
Chyba że zrobić ABT na gaźniku. Tylko trzeba dotoczyć przejściówkę na aparat zapłonowy bo w ABT jest większa dziura i na tą większą dziurę nie ma aparatów zapłonowych z mechaniczną regulacją wyprzedzenia zapłonu.
Trochę inna przekładka ale temat też ciekawy:
https://audi80.pl/b3-18-zamiana-siln ... t84699.htm
O właśnie o czymś takim myślałem... Jest szansa że zda to egzamin? Czy raczej uderzać w jakieś typowe 1,8 z B3?
: 02 gru 2014, 17:59
autor: Audi 80 Polska
Tylko osoba z tamtego tematu wrzuciła silnik 2.0 z z B3ki. A na forum są sprzeczne informacje co do tego czy silniki 4 cylindrowe z B4 pasują do łap od B3ki.
Myślę że gaźnik sobie poradzi z silnikiem 2.0. Ja miałem wsadzone 1.8 zamiast PP i jeździło z tym gaźnikiem i nie było problemu.
: 02 gru 2014, 18:23
autor: sansai
Czyli chyba stanie na tym że poszukam 1,8, bo nie wiem czy znajdę czas na zaawansowane modyfikacje... poszukam jeszcze info, ale wielkie dzięki za sugestie
A jeszcze jedno pytanie- jakby zastosował jakieś 1,8(DZ) może 1,9(SD) z B3, ale na gaźniku - jest na to szansa, czy jednak szukać PM??
: 03 gru 2014, 06:48
autor: Francis1982
Jak chcesz mam 1.8 JN ale już bez kolektora. Co do silnika pisz na PW.
Teraz tak: Są różnice w głowicach. Gaźniki miały bodajże okrągłe uszczelki kolektorów a wersje z wtryskami już "jajowate". Tak więc mój dół plus głowica z 1.8 na gaźniku.
Z oryginalną głowicą z JN musiałbyś przerabiać układ na wtrysk.
Koncepcja: mój dół plus jakakolwiek głowica z 1.8 z gaźnikiem.
No i gaźnik zawsze można wyregulować do nieco innej pojemności. Z wtryskiem może nie być już tak łatwo.
: 03 gru 2014, 09:16
autor: Audi 80 Polska
DZ będzie ciężko znaleźć bo to bardzo rzadko występujący silnik.
Francis1982 pisze:Teraz tak: Są różnice w głowicach. Gaźniki miały bodajże okrągłe uszczelki kolektorów a wersje z wtryskami już "jajowate". Tak więc mój dół plus głowica z 1.8 na gaźniku.
Z oryginalną głowicą z JN musiałbyś przerabiać układ na wtrysk.
Kilka postów temu dałem link do rozwiązania:
audi80.pl/viewtopic.php?p=909945
Francis1982 pisze:No i gaźnik zawsze można wyregulować do nieco innej pojemności. Z wtryskiem może nie być już tak łatwo
Wtrysk z przepływomierzem sobie poradzi spokojnie z inną pojemnością. Jedynie coś bazującego na czujniku otwarcia przepustnicy jak mono-wtrysk albo MAP sensorze może sobie nie poradzić bo nie mierzy ile w rzeczywistości silnik zasysa powietrza.
: 03 gru 2014, 19:10
autor: lascik
Ja mam założony słupek od 1.9 SD i chodzi. Trzeba tylko dorobić coś co zasłoni otwory po wtryskach. Ja mam taką podkładkę z grubszej blachy dorobioną.
: 03 gru 2014, 23:30
autor: sansai
Jak zasilasz to SD? Gaźnikiem? Dużo zabawy z tym wszystkim było? Ja po wszystkich radach skłaniam się w stronę jak najmniejszych kombinacji- czyli 1,8 na gaźniku, ale ciężko znaleźć coś wartego uwagi
: 04 gru 2014, 21:28
autor: lascik
Mam cały osprzęt z silnika PP(gaźnik, aparat zapłonowy itd.). Tylko słupek zmieniony. Trzeba jedynie dorobić flansze między głowicę, a kolektor ssący, ponieważ SD jest na wielopunktowym wtrysku. Więc wychodzi na to że raczej założysz każdy czterocylindrowy silnik z B3. Jak chcesz jak najmniej kombinacji to lepiej pewnie będzie poszukać silnika 1.8 na jednopunktowym wtrysku.
: 04 gru 2014, 22:39
autor: sansai
Właśnie taki miałem zamiar(myślałem o PM bo jest blisko mnie nie drogi), jednak zasugerowano że mogą wyjść kłopoty w tej kombinacji, dlatego szukałem czegoś na gaźniku. Miałeś jakieś trudności z doregulowaniem tego? Jeździ autko dobrze?
: 04 gru 2014, 22:46
autor: Audi 80 Polska
PM ma niemal identyczny kolektor jak gaźnikowce. Kolektor od PP powinien pasować a jak nie spasuje to możesz zostawić kolekto od PP tylko mocowanie podstawy gaźnika PP wyrzeźbić.
Jak miałem u siebie w B3 wsadzony silnik NE to też kolektora nie zmieniałem tylko było druciarskie mocowanie gaźnika.