Strona 1 z 3

[B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 01 gru 2014, 20:25
autor: M@sTeR
Witam wszystkim.
Widziałem parę podobnych tematów do tego, lecz nie znalazłem tego konkretnego którego oczekiwałem.. Mam dość nietypowy problem z moją Audiczką.. Występuje straszne szarpanie dławienie sie na benzynie gdy dodam gazu, dodam że odpala idealnie za każdym razem czy ciepły czy zimny silnik ale pochodzi chwile i gaśnie nawet jak trzymam gaz.. A co w tym najlepsze gdy odlącze akumulator na jakieś 2 minuty, podłącze i wszystko jak ręką odjął jeździ odpala obroty ma idealne..Przejade tak z 10km i znowu to samo, zaczyna sie szarpanie tak jakby paliwa nie było a jest prawie cały bak. Prosze bardzo o pomoc bo już nie wiem co to może być.. :-?
Audi ma silnik 1.8 na monowtrysku + LPG ;)

: 02 gru 2014, 14:49
autor: Pieterb
M@sTeR, zastosuj odpowiednio tag w temacie _uwaga


http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... na%20bp%20

Re: [B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 02 gru 2014, 15:07
autor: M@sTeR
Poprawione ;)

[ Dodano: 2014-12-02, 15:26 ]
Proszę pomóżcie mi bo już nie daje rady z tym.. Chyba piąty mechanik już nie wie co to może być, mam nadzieje że ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem ;)

: 02 gru 2014, 15:38
autor: Pieterb
M@sTeR, może spróbuj wymigać błędy na forum jest opisane jak to zrobić lub podłączyć pod kompa bo nowsze PMy podobno się da, może tam będzie jakaś podpowiedź a no i postawa trysku do sprawdzenia czy szczelna i czujnik temp niebieski też na forum opisane.

Re: [B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 02 gru 2014, 15:42
autor: M@sTeR
Mojego niestety nie da się podłączyć pod komputer, a niebieski czujnik był wymieniany jakieś 3tyg temu ;)

[ Dodano: 2014-12-02, 15:43 ]
Od miesiąca szukam na forum rozwiązania więc wkońcu zdecydowałem się założyc nowy temat bo takich przypadków że po odłączeniu akumulatora auto jeździ idealnie to było bardzo mało..

: 02 gru 2014, 15:54
autor: Pieterb
M@sTeR pisze:a niebieski czujnik był wymieniany jakieś 3tyg temu ;)
a jakiej firmy ten czujnik bo większość zamienników jest do dupy delikatnie mówiąc
M@sTeR pisze:Od miesiąca szukam na forum rozwiązania więc w końcu zdecydowałem się założyc nowy temat bo takich przypadków że po odłączeniu akumulatora auto jeździ idealnie to było bardzo mało..
bo kasujesz błędy i wszystkie informacje w pamięci ecu, ale one po chwili powracają, może spróbuj zrobić adaptację czyli odpalasz na bp i niech chodzi na wolnych obrotach aż do momentu włączenia się wentylatorów

Re: [B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 02 gru 2014, 18:10
autor: M@sTeR
Właśnie czytałem o tym i jutro po szkole to zrobię.. Jakim będzie rezultat to jutro napisze. A mam pytanko jeszcze.. Silniczek krokowy włącza ssanie i trzyma obroty na biegu jałowym. Robi on coś jeszcze? Ma coś wspólnego z przepustnicą?

: 02 gru 2014, 18:57
autor: Pieterb
M@sTeR pisze: Silniczek krokowy włącza ssanie i trzyma obroty na biegu jałowym. Robi on coś jeszcze? Ma coś wspólnego z przepustnicą?
szczerze to nie wiem czy PM coś takiego ma :-/
Polecam na necie poszukać książki Reguluję i Naprawiam Dieter'a Corp'a i tam PMik był dobrze opisany kiedyś sam ją ściągłem ale teraz nie mogę odnaleść na kompie.

edit

A chyba jednak ma https://audi80.pl/80-b3-czyszczenie- ... t69616.htm

: 02 gru 2014, 19:03
autor: Audi 80 Polska
M@sTeR pisze:Mojego niestety nie da się podłączyć pod komputer,
Bo nie chodzi o podłączenie tylko wymiganie kodów.
audi80.pl/viewtopic.php?t=1019
M@sTeR pisze:Od miesiąca szukam na forum rozwiązania więc wkońcu zdecydowałem się założyc nowy temat bo takich przypadków że po odłączeniu akumulatora auto jeździ idealnie to było bardzo mało..
Raczej nie bo to częsta rzecze przy monowtrysku i LPG. Raz na dwa miesiące ktoś ma podobny problem.
Tutaj jest opisany rozwiązanie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
Odcięcie sondy lambda przy pracy na gazie albo zrobienie odłączania zasilania od ECU. Jeśli jeździsz mało na benzynie to możesz odłączyć całkiem sondę a kabel idący w stronę ECU podłączyć do masy.

Re: [B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 02 gru 2014, 19:05
autor: M@sTeR
Ma ma. Bo nie raz go czyściłem tylko nie za bardzo wiem czy on jest za coś jeszcze odpowiedzialny niż ustawienie obrotów i ssanie.. Bo ja zauważyłem tak jakbym ssania nie miał bo rano odpalam i mam może z 300obr. ledwo się trzyma wskazówka na pierwszej kresce na obrotomierzu.. To dobrze? Ale gdy silnik już sie nagrzeje to mam jakoś 900-950obr.

[ Dodano: 2014-12-02, 19:08 ]
Spróbuje tak zrobić.. Właśnie w tym rzecz że zależy mi na tym żeby autko jeździło dobrze i na benzynie i na LPG. ;) Jutro spróbuje zrobić też adaptacje i może coś się zmieni, jak nie to będę szukał dalej przyczyn.

: 02 gru 2014, 19:09
autor: Audi 80 Polska
Za ssanie głownie odpowiada sterownik wtrysku i wtryskiwacz. Podniesienie obrotów z pomocą silniczka krokowego który uchyla bardziej przepustnicę to tylko dodatek. Sam krokowiec może nie być odpowiedzialny za zbyt niskie obroty.

A odłączenie akumulatora pomaga na odpalanie i niskie obroty rano?

Re: [B3 1.8 PM] Problem z jazdą na benzynie.

: 02 gru 2014, 19:18
autor: M@sTeR
Niestety nie. Odpalić to odpali zawsze bez znaczenia ile jest stopni ale muszę trzymać nogę na gazie bo zgaśnie. Trzymam tak chwile i zaraz przełączam na gaz bo na benzynie nie chodzi dłużej nic 10 sekund. Ale nawet jak odłącze akumulator to rano odpali bez problemu ale obroty dalej niskie. Jak złapie troche tempearature wtedy są idealne.

: 07 gru 2014, 01:11
autor: kardi21
M@sTeR, spróbuj zresetować silniczek krokowy(nastawnik przepustnicy) na włączonym zapłonie otwórz przepustnicę ręka na maxa i wciśnij palcem trzpień silniczka i opuść przepustnicę i trzpień silniczka ma wrócić i tak ze 3 razy.

Problem z jazdą na benzynie.

: 10 gru 2014, 17:09
autor: M@sTeR
Dobrze, dzięki. Spróbuje jutro tak zrobić. I to powinno pomóc na niskie obroty.?
Bo robiłem reset ECU tak jak koledzy wyżej pisali i pomogło na 3 dni jeżdżenia, po trzech dniach znowu zaczęło się na benzynie dławienie szarpanie itd.. :/

: 10 gru 2014, 19:49
autor: kardi21
Pomoc na forum jest ograniczona bo inaczej jest gdy widzi się problem. Przyczyną może być kilka rzeczy ale gdy nie wiadomo co jest zaczyna sie od najprostszych rzeczy i jeśli one nie rozwiążą problemu to pójdziemy dalej.