Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] z gazem problem z ukladem chlodzenia

: 04 gru 2014, 00:28
autor: ja32
b4 2.0 90 KM ABT 1994 r. Moj problem polega na tym,ze wskazowka od temperatury silnika pokazuje rozne wartosci.Raz pokaze 90 a innym razem 50.
Gdyby grzanie na kabine bylo ok to bym nie narzekal lecz nawiew w kabinie jest slabo cieply nawet gdy wskasowka pokazuje 90 stopni jest slabe grzanie na kabine (musze jezdzic w rekawiczkach )

co zrobilem do tej pory:
-termostat wymieniony 2 x
-uszczelka pod glowica wymieniona
-pompa wody wymieniona bo ciekla
-przeplukana nagrzewnica srodkiem odkamieniajacym(troszke pomoglo ale nie wiele)

nowa nagrzewnica jest w drodze ,juz zamowilem sobie na alle.. marki febi bilstein.kosztowala mnie 60 zl

kiedy wyminialem termostat to przy spuszczaniu plynu chlodzacego w sitku od lejka zostawal kamien.
Pytanie moje czy wymiana nagrzewnicy rozwiaze problem nawiewu na kabine czy nowa nagrzewnica nie zakamieni sie po nie dlugim czasie jak ta stara ? czy moze trzeba przeplukac caly uklad chlodzenia (odkamienic) czy dac se spokoj i zaprzestac na samej wymianie nagrzewnicy?

dodam,ze wskazowka od paliwa oszukuje tzn raz pokazuje ,ze jest pol baku a raz ,ze rezerwa i znajomy powiedzial mi ,ze moze byc wina jakis kondensatorkow czy tranzystorow(nie znam sie) w liczniku i moga oszukiwac obydwie wskazowki

co mi polecicie zrobic w tej sytuacji drodzy forumowicze z doswiadczeniem ??

: 04 gru 2014, 00:44
autor: Krzychu01021994
Co do licznika to za zle wskazania odpowiada stabilizator napiecia. Kup w elektronicznym zamiennik LM 7810 i zamontuj go na placach bo polaryzacja jest odwrotnie niz w oryginalnym. Do sprawdzenia tez styki na plycie glownej licznika od wskaznikow. Pozdro

: 04 gru 2014, 16:42
autor: ja32
Jestem slaby jesli chodzi o elektronike.czy mogl bys mi napisac jakas dokladna instrukcje jak dla laika.zegary bede umial zdemontowac ale co pozniej robic to nie wiem

: 04 gru 2014, 16:49
autor: Jarewa
Stabilizatora nie wymieniaj tylko poczyść styki wszystkie i posprawdzaj.

: 04 gru 2014, 16:54
autor: Stocek2
Może winne są nieszczelne klapy kierujące strumień powietrza i/lub uszkodzone cięgno/cięgna od nich.

: 04 gru 2014, 18:17
autor: ja32
Stocek2 pisze:Może winne są nieszczelne klapy kierujące strumień powietrza i/lub uszkodzone cięgno/cięgna od nich.
przy wymianie nagrzewnicy w niedalekiej przyszlosci napewno to sprawdze

: 07 gru 2014, 00:47
autor: kardi21
Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.

: 08 gru 2014, 15:42
autor: ja32
kardi21 pisze:Jak już to wyplukaj cały układ chłodzenia bo za jakiś czas nowa nagrzewnica też Ci zajdzie. A co do wskaźników to musisz wykręcić i wyjąć licznik z deski. Jak bedziesz trzymal licznik tyłem do siebie to po prawej stronie będzie przykręcony śrubka ten stabilizator napięcia(takie małe czarne z trzema nóżkami)odkręć to i spróbuj jak pisał Jarewa przeczyścić najpierw nóżki i styki, w elektroniku to kosztuje pare groszy a stary możesz wziąść na wzór jakby coś.
dzieki za dobre rady ,napewno beda pomocne.Nagrzewnica dzis przyszla ,jutro zabieram sie za robote i beede pisal posty jak mi idzie.

[ Dodano: 2014-12-08, 15:57 ]
a jeszcze pytanie mam co do plukania calego ukladu.czytalem troche o roznych sposobach ale mysle zrobic to w nastepujacy sposob :

-nagrzewnicę wyjąc i zamknąc obieg rurką "na krótko"(tak,zeby pominac nagrzewnice)
-spuscic plyn
-zalac do ukladu wody z octem w proporcji 0,7l wody na 0,3l zwykłego octu (8%) (caly uklad tyle ile powinno wejsc) i pojezdzic tak ze 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke i zalac jeszcze raz nowa i powtorzyc operacje przez 20 km
-nastepnie spuscic mieszanke, zamontowac nagrzewnice i zalac plyn.

to jest moj plan. Czy macie do tego jakies zastrzezenia lub rady ??

: 08 gru 2014, 21:02
autor: kardi21
Octu możesz i troszke więcej wlać tyle aby go od razu spuszczać z układu taką mięszankę. Tak plukaj <ok>

: 13 gru 2014, 20:50
autor: ja32
a wiec tak.nie plukalem ukladu.Poprzestalem na wymianie nagrzewnicy i musze powiedziec ,ze z efektow jestem zadowolony.Grzeje dobrze natomiast wskazowka od temp dalej skacze.Zostawiam to tak jak jest.nic juz nie robie .. pozdro i dzieki wszystkim za udzial w rozmowie.

: 14 gru 2014, 22:44
autor: kardi21
No Twoja wola ale lepiej by było wypłukać cały układ i poświęcić na to jednak chwilę