Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
: 11 gru 2014, 19:49
autor: adiros16
Gdy rano odpalam na zimnym silniku prawie od razu załapuje. Jednak, gdy przejadę się kawałek, zgaszę i po kilku minutach próbuje odpalić to muszę długo kręcić. Dodam, że samochód jest zagazowany. Co mu może być?
Pozdrawiam
: 11 gru 2014, 20:49
autor: Audi 80 Polska
Zobacz jak będzie odpalał jak przejedziesz ten kawałek tylko na benzynie.
: 14 gru 2014, 20:09
autor: Sebandi
Tak odpalasz na bezynie i zaraz przerzucasz na gaz albo odpalasz na gazie tak już jest i nic z tym nie zrobisz , po prostu sie zalewa gazem i tyle jak osiagnie 90 C to jest normalnie
: 14 gru 2014, 22:10
autor: kardi21
A znasz może wiek albo przebieg parownika LPG?
: 15 gru 2014, 16:14
autor: adiros16
aldi pisze:Zobacz jak będzie odpalał jak przejedziesz ten kawałek tylko na benzynie.
Problem się powtarza.
[ Dodano: 2014-12-15, 16:14 ]
kardi21 pisze:A znasz może wiek albo przebieg parownika LPG?
Niestety nie.
[ Dodano: 2014-12-15, 16:17 ]
Sebandi pisze:Tak odpalasz na bezynie i zaraz przerzucasz na gaz albo odpalasz na gazie tak już jest i nic z tym nie zrobisz , po prostu sie zalewa gazem i tyle jak osiagnie 90 C to jest normalnie
I tu się rodzi kolejny problem. Nigdy mi się nie rozgrzewa do tej temperatury. Max do 70 stopni, może mniej. Co może być przyczyną? Uszkodzony termostat?
: 15 gru 2014, 17:28
autor: BLUECONECT
Miałem ostatnio podobny problem- na rozgrzanym silniku auto gasło, jak postało i trochę ostygło to zapalał...Okazało się u elektryka, że winne były dwa elementy: czujnik temp. (na gorącym załączał ssanie), palec zapłonowy (jak się rozgrzał to nie przekazywał impulsu elektr. na kopułkę i kable).
Dodam,że obie części wymienione były ok rok przed awarią...polecam droższe zamienniki np. beru, hella
: 15 gru 2014, 17:56
autor: Audi 80 Polska
Możesz odpalać na gazie? Jak pali na gazie?
Zobaczy czy odpali szybciej z pedałem gazu wciśniętym do deski.
Jak kolega wyżej pisze warto sprawdzić (zmierzyć czujnik temperatury).
Oraz czy paliwo nie cieknie z regulatora ciśnienia paliwa we wtrysku po zgaszeniu.
: 15 gru 2014, 20:12
autor: kardi21
jeżeli nie nagrzewa się więcej niż 70st to termostat masz cały czas otwarty ale sprawdź jeszcze czy masz gorący dolny wąż od chłodnicy, jeśli chłodny to raczej termostat zaciął się w pozycji otwartej. Mi też PM ciężko palił na ciepłym silniku i okazało się,że powodem był już przelatany parownik. Wymiana membran na nowe i wyczyszczenie parownika w środku pomogło. Ale też warunek żebyś miał sprawny układ zapłonowy i jak koledzy wyżej pisali najpierw przyjrzyj się niebieskiemu czujnikowi i spróbuj podmienić palec i kopułkę.
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp[Celc] - opór[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
: 16 gru 2014, 19:25
autor: Pieterb
kardi21 pisze:jeżeli nie nagrzewa się więcej niż 70st to termostat masz cały czas otwarty ale sprawdź jeszcze czy masz gorący dolny wąż od chłodnicy, jeśli chłodny to raczej termostat zaciął się w pozycji otwartej.
to trochę mało prawdopodobne by benzyniak nie był w stanie zagrzać płynu do 90 stopni.
ja kiedyś bez termostatu jeździłem i auto bez problemu łapało 90, trwało to co prawda trochę dłużej niż ze sprawnym termostatem.
Tak więc jest wielce prawdopodobne jest że auto nagrzewa się dobrze tzn do temp 90 tylko pokazuje źle.
: 16 gru 2014, 23:56
autor: kardi21
PieterB, kiedyś w lecie jeździłem też z otwartm termostatem i w trasie zawsze wtedy pokazywał mi może 75st. a w mieście lekko ponad 80st ale też dolny wąż miałem chłodny i nigdy też nie sprawdzałem faktycznej temperatury płynu wtedy. W lecie można pozwolić sobie na jazdę z takim termostatem ale teraz lepiej zmienić na sprawny
: 19 gru 2014, 14:59
autor: Sebandi
Na początek wymienił bym termostat ,zacznij od tego żeby był silnik był ok temp w porządku i ogólnie a poźniej jak będzie źle to zajmiemy się gazem