Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Falowanie silnika Audi 80 B4 2.0E ABK

: 13 gru 2014, 18:18
autor: audi-80-b4
Witam wszystkich forumowiczów ;)
Szukałem postów w związku z moim problemem, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego przypadku. ;)
Tak więc, jestem posiadaczek Audi 80 B4, 2.0E 115KM. ABK. ;) Samochód jest w gazie. Mój problem wygląda w ten sposób, że Audi było na regulacji gazu i po jakichś 2 miesiącach, przy ,,żwawszej'' zmianie biegu dokładnie z 4 na 3 (podczas wyprzedzania) strzelił gaz, czasami się to zdarzało, ale było to delikatne i nic się nie działo, a tym razem przepływomierz razem z obudową filtra powietrza dosłownie się rozpadł i samochód zaczął strasznie falować na obrotach od 800 do nawet 3000 tys.... Przepływomierz zamówiłem, obudowę również, mechanik je zamontował, ale nie było poprawy więc wymieniłem przepływomierz na inny, ponieważ myślałem, że ten jest wadliwy, ale na drugim przepływomierzu silnik pracuje tak samo, dlatego wymieniłem dodatkowo czujnik temperatury i został wyregulowany zapłon, sprawdziłem czy któryś z węży nie jest dziurawy (wszystko wygląda ok), ale dalej nic. Postanowiłem wyczyścić silniczek krokowy. Po wyczyszczeniu silnik pracował prawidłowo mniej więcej 15 minut po czym znowu zaczynał falować. Dla pewności ponowiłem czyszczenie silniczka i efekt był ten sam - 15 minut ok a później lipa...
Zamówiłem nowy (tzn.używany) silniczek krokowy i czekam na kuriera...
Nie wiem jak dalej się sprawy potoczą. Może ktoś miał taki przypadek i podpowie co może być przyczyną takiego zachowania ;)
Z góry dzięki za pomoc ;)
Pozdrawiam ;)

P.S. Wszystko co zostało opisane jest robione na benzynie, ponieważ żaden gazownik w mojej okolicy nie ma czasu na jakąkolwiek regulację ;) Kiedy ustabilizujemy pracę silnika na benzynie pojadę do gazownika na regulację, samochodu jak na razie na gaz nie przełączam, bo boję się, że znowu strzeli ;)

: 13 gru 2014, 18:58
autor: Pieterb
audi-80-b4, na początek zastosuj tag w temacie _uwaga

po 2 wymiana zaworu biegu jałowego raczej nic nie da, bo to nie jego wina
po 3 czy aby na pewno zapłon dobrze ustawiony, wiesz jak się go ustawia w abk :?:
po 4 sprawdź czy na pewno wszystko szczelne mowa o dolocie

: 13 gru 2014, 19:09
autor: audi-80-b4
Zapłon ustawiał mechanik przy użyciu stroboskopu ;) więc myślę, że wie co robił :)
Dolot jest szczelny sprawdziłem. Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo na zmianę (czasami) raz prawidłowo szczególnie zimny a później wariuje. ;)
Dzięki za odpowiedź ;)

P.S. Jak ustawić TAG? ;/ To moje pierwsze posty i jeszcze nie ogarniam ....

: 13 gru 2014, 19:29
autor: Pieterb
audi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał mechanik przy użyciu stroboskopu ;) więc myślę, że wie co robił :)
a ja myślę że nie :-P ustawiał na wolnych obrotach czy przy jakichś konkretnych :?:
Tak duży strzał gazu musiał coś jeszcze uszkodzić może i ten zawór biegu jałowego lub obstwiam że masz jeszcze gdzieś nieszczelność.
audi-80-b4 pisze:P.S. Jak ustawić TAG? ;/ To moje pierwsze posty i jeszcze nie ogarniam ....
użyj opcji edytuj w pierwszym poście a tag masz do wyboru po lewej stronie tematu :!:

: 13 gru 2014, 19:34
autor: Audi 80 Polska
audi-80-b4 pisze:więc myślę, że wie co robił :)
Taak: http://player.pl/programy-online/bedzie ... inki,2047/

: 13 gru 2014, 19:39
autor: audi-80-b4
Zapłon ustawiał na wolnych obrotach, dokładnie to na tym falującym silniku. Na chwilę pomogło. ;) Temat poprawiony ;)
Ale jeżeli była by nieszczelność to silnik pracowałby nierówno przez cały czas a on od czasu do czasu pracuje prawidłowo...
Aldi - Niezłe ;D

: 13 gru 2014, 19:51
autor: Pieterb
audi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał na wolnych obrotach,
to na pewno źle
Temat o ustawianiu zapłonu jest tu więc możesz poczytać, bo wcześniej czy później będziesz musiał go dobrze ustawić ale lepiej wcześniej.

Bo mechanik mógł jeszcze pogorszyć sprawę.

: 13 gru 2014, 20:17
autor: audi-80-b4
Zapłonu sam nie ustawię, bo w tym temacie jestem kompletnie zielony, ale z tego co słyszałem to zapłon i tak po swojemu musi ustawić gazownik ;) Także jak zapłon będzie źle ustawiony u mechanika to gazownik przestawni na potrzeby gazu ;)

: 13 gru 2014, 20:25
autor: Pieterb
audi-80-b4 pisze:Także jak zapłon będzie źle ustawiony u mechanika to gazownik przestawni na potrzeby gazu ;)
oki, niech Ci będzie

: 13 gru 2014, 21:26
autor: Audi 80 Polska
audi-80-b4 pisze: i tak po swojemu musi ustawić gazownik ;)
Raczej ci nie ustawi jak nie miał czasu wyregulować.

: 13 gru 2014, 21:35
autor: audi-80-b4
Umówię się z gazownikiem na jakiś dzień i musi wyregulować ;)
Mieszkam na małej wsi i tu nie ma mechaników salonowych ;D Do najbliższego miasta mam 40 kilometrów a tam są kolejki na kilka miesięcy także nie mam wyboru, muszę czekać na gazownika ;)

: 15 gru 2014, 21:36
autor: koziolmc60
audi-80-b4 pisze:Zapłon ustawiał na wolnych obrotach
w ABK-u z tego co wiem to najpierw sie blokuje sterownik a pozniej obroty na 2200 i dopiero sie ustawia. Mi kolega jaro z forum w niedziele ustawial bo zmienial mi aparat zaplonowy gdyz tanczyly obroty i nieraz szarpalo ale to tylko jak mroz jest. Mysl byla taka ze hall w aparacie szwankuje. Zobaczymy czy pomoglo jak mrozy wroca hehe

: 17 gru 2014, 18:54
autor: slivka91
Podepnę się pod temat.
Pacjent również ABK falowanie na zimnym ( jak i po każdym odpaleniu) w zakresie 850-1400 czysta benzyna. Później działa poprawnie.
Dolot - namieszane strasznie - wsadzone pół filtra powietrza, dziury w obudowie, zaślepiony przewód idący do "grzybka odmy"
Dodatkowe fanty to spalanie na poziomie 12 litrów a prędkości emeryckie max 2500 obrotów (skrzynia krótka :/) , kopcenie, śmierdzi benzyną w środku jak i z wydechu niemiłosiernie, potrafi w trasie zamulić na sekunde.

Auto wpada na warsztat jutro ale chciałbym zaś dowiedzieć się gdzie zerkać co wymienić w razie W. Baza do odnowienia.

: 19 gru 2014, 08:15
autor: audi-80-b4
Czołem ;D
Udało się dostać do gazownika ;)
Przyczyna falowania silnika była prosta, a mianowicie do wymiany był czujnik temperatury...
Jeden czujnik temperatury wymieniłem (niebieski), ale nie pomyślałem o tym obok (siwy),a to on był winowajcą :)
Teraz samochód działa prawidłowo ;) Dzięki wszystkim za pomoc ;)

: 19 gru 2014, 10:56
autor: Audi 80 Polska
audi-80-b4 pisze:ale nie pomyślałem o tym obok (siwy),a to on był winowajcą :)
Teraz samochód działa prawidłowo ;) Dzięki wszystkim za pomoc ;)
Musiał ktoś przy naprawie zaczepić o coś innego, bo szary 3 pinowy czujnik jest od wskaźnika i kontrolki przegrzania.