Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Wtryskiwacz 2.0(ABT) do 1.8(PM)

: 13 gru 2014, 21:52
autor: BLUECONECT
Proste pyt. do znawców- czy wtryskiwacze od silnika 2.0 ABT i 1.8 PM mają takie same parametry, czy można je zamienić? Chodzi o to, że mam możliwość kupienia wtryskiwacza właśnie od silnika 2.0 ABT i chciałem go założyć do mojej PM-ki... bo mój jest najprawdopodobniej 'uwalony'-lejący.

: 13 gru 2014, 21:59
autor: Audi 80 Polska
Był czas że oba silniki miały nawet wtryskiwacz o tym samym numerze:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1155964/
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1109772/
pozycja 10 pod opisem jest podane od jakiego numeru silnika był dany wtryskiwacz.

Możliwe też że wtryskiwacze o różnych numerach są zamienne.

: 14 gru 2014, 22:21
autor: kardi21
Wtryskiwacz będzie pasował na 100%, znane z autopsji <ok>,wtryskiwacz tylko podaje paliwo a steruje nim ECU. ale najpierw zobacz czy gniazdo wtryskiwacza nie różni się średnicą od dołu gdzie rozpyla paliwo a wtedy najlepiej wymienić całą górną część wtrysku.

: 15 gru 2014, 17:19
autor: BLUECONECT
Dzięki aldi za szczegółowe dane- a ten numer silnika to gdzie znaleźć?-będzie zawarty w numerze VIN?
'Kardi21' -no widzisz jest jakieś ale...czy będzie pasował w gniazdo? Po drugie nie wiem czy do każdej poj. silnika był podawany jeden rodzaj wtryskiwacza...
Ciekawe czy możnaby zrobić swapa całego zesp. wtryskowego- wiem, że przepustnica w ABT ma troszkę większą średnicę, TPS i krokowiec jest ten sam...robił ktoś z was coś takiego? <ok>

: 15 gru 2014, 17:45
autor: Audi 80 Polska
Numer silnika masz na silniku tylko ciężko się do niego dodrapać. Tu masz zaznaczone gdzie go szukać: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 171a8.html

: 15 gru 2014, 19:43
autor: kardi21
jeśli właśnie Srednica wtryskiwacza nie pasuje ale w nich rożne są tylko doły czyli ta część która wtryskuje paliwo bo one mają rożne średnice a to chyba zależy od rocznika i jeśli nie podchodzi sam wtryskiwacz to podmieniasz calą górną część wtrysku. parametry wtryskiwacza są takie same dla silnika PM i ABT. w PM masz 4 pinowy krokowiec a w ABT 6 pinowy(jedynie początkowa produkcja w 91 roku można też spotkać krokowiec w ABT 4 pinowy). przepustnica w ABT ma jedno podciśnienie tylko(do obudowy filtra) a w PM dwa( do obudowy filtra i do elektrozaworu przyśpieszacza zapłonu). w przepustnicy ABT musiałbyś dorabiać jedno podciśnienie, czyli rozwiercić na odpowiednią średnice otwór i przełożyć z przepustnicy od PMa jedną rurkę( są one wymiennne, przykręcone kluczem trzpieniowym) Obrazektutaj gdzie masz zaznaczone na czerwono, tylko w tym miejscu wtryskiwacze różnią się średnicami- są wąskie i są szerokie
No właśnie ja przerzucałem cały wtrysk z ABT do PM i dorabiałem właśnie to jedno podciśnienie.

: 19 gru 2014, 16:40
autor: BLUECONECT
Wykonałem wymianę zesp. wtryskowego ( całej przepustnicy z TPS-em i silnikiem krokowym) oraz górę czyli wtrskiwacz z regulatorem ciśnienia i auto jeździ o wiele lepiej... :-P Do tego musiałem też po wymianie zastosować adaptację, gdyż bezpośrednio po wymianie było b. słabe(spadek mocy jakieś 20-30 %). Na zimnym chodzi mi w tej chwili dużo lepiej i mniej się dławi i szarpie.
Dla potomnych podaję numery podzespołów z ABT, które przełożyłem do PM (były identyczne):
Przepustnica 050133015
Wtryskiwacz 0280150651
Srednica przeputnicy 38mm