Strona 1 z 1
[B3 1.8 90KM] z gazem słabizna!!!
: 05 lis 2007, 15:14
autor: samuray
Witam!
To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich przywitać.
Od tygodnia jestem posiadaczem AUDI 80 z 90 roku.
Samochód jest ogólnie klawiutki, ale jest niesamowicie słaby jak na te postulowane 90KM.
Spalił mi na trasie 7,5 litra gazu na 100km, jednak przy 3 osobach ważących po 100kg,
to cięzko jest przyspieszyć tym samochodem.
Wydaje mi się, że jest to silnik JN jednak nie jestem do końca pewien.
Na pewno jest okrągły filtr powietrza na (gaźniku??).
Silnik pracuje bardzo stabilnie i wydaje się że jest w dobrym stanie,
jednak ten brak mocy budzi mój niepokój.
Ile kosztowałby remont silnika i czy jest to opłacalne??
Chyba niezbyt ...
W jaki sposób najłatwiej to sprawdzić??
: 05 lis 2007, 15:58
autor: pajak100
Tych silników się nie remontuje. Po prostu kupuje się następny, kolejny, inny skoro taki motor kosztuje 500zł, a samego konkretnego remontu głowicy nie zmieścisz w tej kwocie. Możliwą przyczyną kiepskiej mocy jest mikser od gazu, możnaby było pokuśić się o blosa, ale wiąże się to z przeróbką układu dolotowego. Najlepiej skocz na hamownię i sprawa się wyjaśni lub wyjmij mikser i się przejedż.
Być może masz nazbyt duże wymagania od 90KM , jeżdziłeś wcześniej czymś potężniejszym :mrgreen:
: 05 lis 2007, 16:14
autor: samuray
Moje ostatnie auto to Opel Calibra 2.0 16V 150KM ...
Jednak też była ciut słaba ...
Ile kosztuje taka próba na hamowni ??
Z ciekawosci pytam, bo jak koło 100PLN to nie przewiduję z niej skorzystać ...
: 05 lis 2007, 16:35
autor: pajak100
Próba zależy gdzie. Ale ogólnie od 50 zł - 100zł w zależności czy pojedziesz z jakąś grupą ludzi ( kilka autek ) wtedy jest taniej.
Calibra 2.0 16 V chodzi jak wściekła. Jeżdziłem tym silniczkiem w Vectrze.
: 05 lis 2007, 18:23
autor: samuray
Sprawdziłem w Fahrzeugbrief oryginalnie to auto miało silnik JN:
wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic ...
Niestety do setki to ono nawet jak było nowe zbierało się w 14,7 sec,
więc jego wołowatość zaczyna być zrozumiała ... :oops:
: 05 lis 2007, 19:50
autor: pajak16k
kolego moj ojciec ma wlasnie taka audi 1.8 (gaznik) 90 kucy i powiem wam szczerze ze moje b4 ABT o niebo lepiej chodzi. jezeli jezdzisz na gazie to sprobuj przyspieszyc lekko zaplon i sprawdz przedewszystkim czy membrama w mikserze jest dobra. a co do tego 7.5l na trasie to moze byc to ze masz zbyt slaba dawke gazu ustawiona. wedlug mnie powinna byc troszke wyzsza. taka dawke ustawiaja sobie emeryci ktorzy niepotrzebuja miec szybkich aut
Ja bym zwiekrzyl dawke i przyspieszyl deko zaplon . zaplon poprawi ci wkrecanie sie niuni na obroty
: 05 lis 2007, 20:28
autor: jprokop
Ja też jak kupiłem swoje Audi byłem zawiedziony. W porównaniu do strszego modelu z roku 79 to cieniutko. Jak sie okazało było trochę zamulone. Przedmuchaj je porządnie w trasie powinno pomóc. U mnie teraz na piatce przyszpiesza, że się czuje, można wyprzedzać. Fakt, że wcześniej wymieniłem całe sprzęgło na nowe.
Reasumując dociśnij trochę a napewno ożywisz silnik
: 05 lis 2007, 20:39
autor: Motostacja pl
samuray nie od remontu zaczynaj, ale od wymiany wszystkich filtrów, bo o dziwo może nie wszyscy o tym wiedzą ale takie coś jak filtr powietrza na przykład też sie zużywa
A jeśli chodzi o instalacje LPG t zwróć sie o pomoc do Danka, on na pewno powie ci co moze być powodem zamulenia auta.
I tak jak mówią też koledzy wyżej, jeśli autem jeździł jakiś dziadek i jeko max speed to 100 km/h to nie ma co się dziwić. Sam jechałem Mazdą 323 1,5 90 KM w gazie prowadzoną przez takiego właściciela co to nigdy nie jechał więcej niż 120 km/h i powiem tak. Przyśpieszenia to to nie miało wcale. Swoją niunią chodź to tylko 80 KM i w dieslu trzy razy bym tą mazdę wziął.