Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?
: 03 sty 2015, 00:45
autor: elektronic
Jestem własnie po pomiarze kompresji: na 1 i 4 niecałe 6, a na 2 i 3 dobre 6 bar. Mechanik który mi to mierzył mówi że słabiutko. Dodam że silnik nie był zbyt nagrzany, bo przejechałem tylko kilka km z pracy; wszędzie tu czytam że powinien być nagrzany a mechanik mówi że trzeba na zimnym. To ja już zgłupiałem... Czy jak by był nagrzany to znacząco by sie pomiar mógł różnić? Jeśli nie to faktycznie czas na remonty?
: 03 sty 2015, 08:53
autor: Jarewa
No ale kilka km to już silnik ciepły, do prawidłowego pomiaru silnik ciepły 60-90stC chodzi o rozszerzalność cieplną wynik będzie zawsze zawyżony niż na zimnym. Ale i tak masz tragedie wiec silnik do roboty.
: 03 sty 2015, 11:45
autor: elektronic
No to mnie nie pocieszyłeś... A tu jeszcze 200 tys nie wskoczyło na liczniku...
: 03 sty 2015, 12:07
autor: czarekj
Przy pomiarze ciśnienia sprężania wciskamy "gaz do dechy" i kręcimy rozrusznikiem.
Wszystkie świece wykręcone.
Według mnie coś jest nie tak z pomiarami.
Przy tak niskim ciśnieniu silnik miałby problemy z odpaleniem.
Może masz blok od silnika ABT.
: 03 sty 2015, 15:44
autor: Pieterb
elektronic, a może mechanik miał uszkodzony manometr znaczy okłamywał albo bo te pomiary to tragedia jakaś.
: 03 sty 2015, 16:00
autor: elektronic
Pomiar wykonany zgodnie z tym co piszecie z wyjątkiem rozgrzania, o czym pisałem.
Nie znam sie na tego typu manometrach. Specjalnie pożyczył z zakładu w którym pracuje, żeby mi zmierzyć.
: 03 sty 2015, 16:12
autor: Pieterb
Hmm to nie pozostaje pewnie nic innego jak remont.
: 03 sty 2015, 17:40
autor: elektronic
Specjalnie byłem oblukać co pisze na bloku. Jest ABK i inaczej być nie chce. Jeszcze w środę pojade do innego znajomego mechanika i się zweryfikuje pierwszy pomiar.
: 03 sty 2015, 17:43
autor: Jarewa
Niech po zweryfikowaniu zrobi dodatkowo pomiar na mokro (próba olejowa)
: 03 sty 2015, 21:20
autor: kardi21
Ja bym dla pewności u innego mechanika sprawdził pomiar tak dla pewności. Z mocą wszystko w porządku? Rozrząd na 100% dobrze ustawiony? Źle ustawiony też może zabrać kilka stopni na kompresji
: 03 sty 2015, 21:32
autor: elektronic
Rozrząd robiony po zakupie (2007 rok) u dobrego mechanika i nic potem grzebane nie było. Moc? Hmmm, dziś dociągłem na gazie 170 (i koniec) a jak przeżuciłem na benzynkę to moment do 180 doszedł i chyba miał chęć na jeszcze ale już mi się prosta kończyła... Przy ruszaniu kołami potrafi obrócić w miejscu. Więc?...
: 03 sty 2015, 21:34
autor: JacCoupe
Ja też obstawiam że to jakiś miks
Ale, czy jeśli nie będzie bloku od ABT, a głowicy ABK, nie powinien mieć wyższego stopnia kompresji niż ABK/ABK ? :roll:
Być może się mylę....
Co do pomiarów, ja wykonałem je na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Gdy robiłem na zimno, zrobiłem jak kolega wspomniał wyżej pomiar na mokro (strzykawa z 5ml oleju na każdą komore serducha
, na zimnym silniku, bo zakwalifikowałem go na remont wg tego pomiaru). Zrobiłem pierścienie i panewki mając kompresje między 9-11, obecnie mam 11,5-13
Pozdrawiam i życzę owocnych remontów !
: 04 sty 2015, 01:11
autor: kardi21
elektronic, wiec dla pewności jeszcze jeden pomiar i najlepiej u innego mechanika na sucho i z próbą olejową. Jeżeli na sucho ponownie pokaże te 6 bar a na próbie olejowej wzrośnie o te minimum 2 bary to niestety remoncik.
: 04 sty 2015, 07:34
autor: Pieterb
JacCoupe pisze:obecnie mam 11,5-13
to coś słabo bo różnica 1 bar kwalifikuje silnik do remontu, przynajmniej tak kiedyś wyczytałem
: 04 sty 2015, 12:54
autor: JacCoupe
PieterB pisze:JacCoupe pisze:obecnie mam 11,5-13
to coś słabo bo różnica 1 bar kwalifikuje silnik do remontu, przynajmniej tak kiedyś wyczytałem
Tak, ja również słyszałem wiele opini od "tasiemców-mechaników", jeżeli wiesz co mam na myśli
Lecz na dzień dzisiejszy stan swojego motoru oceniam na wzorowy, mimo tej różnicy na cylindrach pracuje naprawde elegancko <ok>
Pozdrawiam