Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Nie odpala gdy mróz. Tylko na kable.
: 04 sty 2015, 22:21
autor: Lewal_SPO
Witam!
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Jakiś czas temu zakupiłem Audi 2.0 ABK z LPG.
Problem zaczął się gdy temperatura spadła poniżej 0.
Rozrusznik kręci żwawo ale silnik nie chce zapalić, mogę go kręcić aż ako padnie i nic ale wystarczy, że podjadę innym autem i podepne kabelki to zapali na pół kluczyka... Po tym pali za każdym razem przez cały dzień ale następnego dnia ta sama historia. Kręci i nic a na kable z inego auta bez problemu. Gdy odepnę niebieski czujnik bez zmian. Ako sprawdzane, ładowane. Prąd w spoczynku 12,4 pod obciążeniem spada do 9,4 nic niżej. Ako mam 74 Ah 680 A o ile się nie mylę. Świece zmienione, kable, kopółka, palec ok. Rozrząd na swoim miejscu. Gdy temperatura na dworze jest na + pali zawsze.
Pomocy bo nie wiem co robić. W ciemno czujnik niebieski zmienić ? Coś z przepustnicą? Jakiś czujnik początkowy czy co ? Moje pierwsze audi i nie chcę żebym miał z nim nie miłe wspomnienia
Pozdro Lewal_SPO
: 04 sty 2015, 23:59
autor: jaro7427
a może nie działa wtryskiwacz rozruchowy zdarza się że urywa się jeden z przewodów w kostce elektrycznej tego wtryskiwacza
: 05 sty 2015, 08:36
autor: Pieterb
: 06 sty 2015, 15:52
autor: Lewal_SPO
Wtryskiwacz rozruchowy sprawny ( sprawdzałem na krótko i rozpyla ładnie ) a we wtyczce jest prąd sprawdzałem żaróweczką
no i dalej jestem w punkcie 0.
Byłem zerknąć raz jeszcze i we wtyczce nie ma - ( - na żarówkę dałem z wtyczki a + z akumulatora ) ani na zapłonie ani podczas kręcenia żadnej reakcji na żarówce. Jakiś przekaźnik od tego wtrysku rozruchowego padł czy co? Jak tak to gdzie go znaleźć?
: 07 sty 2015, 09:07
autor: czarekj
Wtryskiwacz jest sterowany "podawaniem masy " bezpośrednio przez sterownik silnika.
Plus na wtryskiwaczu ma być cały czas.
Żarówka maks. 5W, bo spalisz tranzystor w sterowniku silnika.
Minus zostanie podany przy odpowiednio niskiej temperaturze zewnętrznej.
W trakcie kręcenia rozrusznikiem możesz impulsowo podawać minus na wtryskiwacz, wtedy powinien lepiej zapalić.
: 07 sty 2015, 09:48
autor: Lewal_SPO
Dziś auto zapaliło za pierwszym razem przy dłuższym kręceniu. Jutro sprawdzę z tym minusem na wtryskiwacz bo już o tym też myślałem.
A gdyby tego minusa nie było na wtyczce a kable będą miały przejście to wtedy zostaje naprawa sterownika silnika bądz jego wymiana tak ?
: 07 sty 2015, 11:01
autor: czarekj
Sprawdź działanie wtrysku rozruchowego gdy temperatura na zewnątrz będzie odpowiednio niska. Już nie pamiętam ale to chyba działa jak jest poniżej 5 stopni.
Wtryskiwacz lubi się zablokować, to znaczy gdy jest prąd to nie podaje paliwa bo się czasami zablokuje mechanicznie iglica.
Sterownik silnika nie włącza wtrysku rozruchowego gdy np uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, lub gdy uszkodzony jest tranzystor w sterowniku, lub słaba masa sterownika (rzadziej).
Zbadaj VAG jaką temperaturę silnika pokazuje sterownik silnika.
: 07 sty 2015, 17:23
autor: Lewal_SPO
Sprawdzałem dziś na odłączonym niebieskim czujniku i wyciągniętym wtryskiem i podczas kręcenia nic nie leciało a gdy się puściło kluczyk to leciała mgiełka przez chwilę. I w tym momencie chyba pompka paliwa była włączona. Na zapłonie przed kręceniem oraz podczas kręcenia rozrusznikiem nic tylko po.
I tak za każdym razem. Co jest skopane ?
: 08 sty 2015, 10:50
autor: czarekj
Możliwe, że jest uszkodzona kostka stacyjki.
Podmień na inna jak masz możliwość.
Czy nie odnosisz wrażenia, że silnik "zaskakuje" gdy wyłączasz rozrusznik?
: 09 sty 2015, 19:30
autor: Francis1982
Demontujesz obudowę kierownicy, robisz trójkąt.
To znaczy wyjmujesz wtyczkę do kostki stacyjki. Z tego co pamiętam z najgrubszego czerwonego dając do innego najgrubszego uruchamiasz rozrusznik. Tymczasem z tego samego najgrubszego musisz dać na zapłon (inny cieńszy).
Dokładnie nie pamiętam ale u mnie w zimie też zastrajkowała kostka.
Tylko kluczyk musi być fizycznie w stacyjce (immo i blokada kierownicy).
Kolorków nie pamiętam ale wyczujesz.
Na tym pająku pojedziesz tylko świateł nie będzie. Trzeba dorobić jeszcze jeden
: 09 sty 2015, 20:43
autor: Lewal_SPO
Ale auto nie odpala tylko przy minusowych temperaturach, jak juz odpali to wtedy cały dzieńjest ok więc po co mam mieszać kable ?
A co do pytania to silnik "zaskakuje" podczas kręcenia nie gdy już puszczam kluczyk.
Jakieś jeszcze pomysły czy wymienic kostkę?
: 09 sty 2015, 21:31
autor: czarekj
Kostki niepotrzebnie nie zmieniaj, chyba że masz zapasowa na podmianę.
Wtryskiwacz rozruchowy powinien podawać paliwo przez kilka sekund w fazie kręcenia rozrusznikiem i przy odpowiednio niskiej temperaturze.
Jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik silnika? Sprawdź VAG-iem.
Czy sterownik wie ze odbywa się faza rozruchu silnika?
W jakim stanie jest zaworek zwrotny w pompie paliwa?
Jak długo utrzymuje się ciśnienie na listwie paliwowej po wyłączeniu silnika?
Kolejna możliwa usterka to:
- brak ciśnienia na listwie paliwowej po dłuższym postoju.
Jakie jest ciśnienie paliwa gdy kręcisz rozrusznikiem na zimnym silniku po dłuższym postoju?
: 11 sty 2015, 12:52
autor: Lewal_SPO
Zauważyłem wczoraj, że podczas gaszenia auta zbyt lekko przekręciłem kluczyk i... wszystko zgasło (climatronic, radio itd.), a na desce zapaliła się tylko kontrolka ABS i aut dalej chodziło... Także z tą kostką może być coś na rzeczy.
A co do ciśnienia paliwa na listwie.. To może założę zaworek zwrotny na przewód paliwowy przed listwą?