Strona 1 z 1

[B3 1.8 NE/JV] Kilka mankamentów w 1.8s 1987

: 10 sty 2015, 13:34
autor: Alladyn21
Witam Panowie

Wlasnie udalo mi się dorobic pierwszego 4kolowego pojazdu dodam iz grzebanie w autach mnie nie przeraza poniewaz jestem manualnie sprawny :)

Audiczke dostalem w spadku po rodzinie kupili sobie nowe auto

Silnik 1.8 s rok prod 1987
2 wlasciciel auto z niemiec w polsce od 2007r

No i jak to w wiekowym aucie ma tez swoje problemy

1) i chyba najwazniejszy jak dla mnie auto jest na gazniku i bylo jezdzone praktycznie tylko na gazie :( zalalem BP ale niestety nie ma wolnych obrotow po prostu albo nie odpali albo zgasnie jak tylko zdejmę nogę z gazu :( gdzie szukac przyczyny?

2) i to juz bardziej drobnostki

- nie dziala nagrzewnica (pewnie do rozebrania cala deska itp)
Od razu zrobil bym tez reszte tj nie dzialajcy pierwszy i drugi bieg nawiewu przelacznik cieple zimne ( wczesniej grzala caly czas cieplym) jak i ustawienie gdzie ma wiac.

Martwi mnie tylko to czy problem lezy w gazniku - a bez waszej pomocy nie chcial bym w nim grzebac albo w pompie paliwa prosil bym o jakies sugestie :) jesli beda potrzebne dodatkowe informacje chetnie je podam

Pozdrawiam wszystkich fanow 80tek

: 10 sty 2015, 13:54
autor: Pieterb
Alladyn21, W temacie tag dałeś JN a to nie jest silnik na gaźniku o którym piszesz w temacie więc coś tu się nie zgadza sprawdź jaki dokładnie masz oznaczenie silnika.

: 10 sty 2015, 15:19
autor: Alladyn21
juz poprawione NE to prawidlowy silnik w mojej maszynie


Edit

A jednak nie silnik był w między czasie wymieniany ale niestety nie mogę odszukać kodowego symbolu :( pod 3 swieca jest prostokąt i na nim jakiś kod ale nie jest poprzedzony literami ( z trego co mi sie wydaje to jest to uszczelka) Dupa zbita bo nawet częsci nie moge kupić bo nie wiem co to za silnik

: 10 sty 2015, 20:13
autor: marko
Witaj
Jeżeli masz faktycznie NE to proponuję na początek dokładnie umyć gażnik ze wszelkiego rodzaju syfu ( ma nie być na nim w środku żadnego nalotu) . Można to zrobić benzynką , ale testowałem płyn hamulcowy i idzie nim o wiele lepiej. Po dokładnym umyciu dopiero możesz się wziąźć za regulacje .

: 11 sty 2015, 13:18
autor: dereza
Tak jak kolega wyżej pisze,pewnie gaźnik zasyfiony, skoro było jeżdżone tylko na gazie,zacznij od wyczyszczenia go dokładnie i zobacz,czy jest różnica.

: 12 sty 2015, 09:36
autor: as30
Mam godną firmę do polecenia zajmuję się od lat regeneracją gaźników,sam u niego robiłem i autko chodzi jak zegarek.chorzów kruszcowa ulica.jap auto gość zajmuję się tylko starszymi autami ma pojęcie.zerknij na necie

: 12 sty 2015, 09:43
autor: maras95
biegi wentylatora to raczej tylko przełącznik albo rezystor dmuchawy, a przestawianie klap to raczej urwane mocowania linek będą urwane też miałem tak ale pomogły trytytki :-D

[ Dodano: 2015-01-12, 09:49 ]
co do grzania to takie pytanie czy była jakaś możliwość że się zapowietrzyła? wymieniany płyn chłodniczy? albo coś bo z tego co pamiętam bardzo ciężko się 80tki odpowietrza

: 12 sty 2015, 11:29
autor: tamto2007
bo ja wiem czy ciężko się odpowietrza, ostatnio zmieniałem pompę wody i sam się odpowietrzył po kilku jazdach (krótkie po mieście, zawsze sprawdzałem i po ostygnięciu dolewałem) w A4 miałem taką dziurkę na króćcu od nagrzewnicy, wystarczyło trochę zsunąć wąż i czekać aż wypłynie czysty płyn bez pęcherzyków, pewnie to zrobili żeby szybciej odpowietrzyć przy utracie płynu (wymiana termostatu, pompy itp) właśnie się zastanawiałem czy nie nawiercić u siebie takiej 2mm dziurki.

: 12 sty 2015, 13:46
autor: maras95
możesz spróbować ale może się rzeczywiście zatkała

[ Dodano: 2015-01-12, 13:49 ]
może kiedyś był wsypany proszek do uszczelniania chłodnic, po spuszczeniu płynu dostał kontaktu z powietrzem i mógłby zatkać nagrzewnicę. Jeszcze pytanie czy węże przy nagrzewnicy są ciepłe?

: 12 sty 2015, 14:52
autor: Alladyn21
Witam ponownie

Panowie przepraszam ze dopiero teraz ale niestety leżę w szpitalu i nie miałem internetu :) ale już załatwiłem ten problem

Ok jak tylko wyjdę rozbiorę gaźnik i przeczyszczę tak jak mówicie i zobaczymy czy to cos zmieni

Co do tych pozrywanych linek od regulacji gdzie ma wiać to one są pod deską? czy jest jakiś łatwy dostęp?

Tak kiedys auto bylo zalane "zalepiaczem" bo ciekło z chłodnicy nie było też płynu w chłodnicy sam go dolałem (auto stało teraz pare miesięcy więc pewnie wyciekł) po dolaniu płynu sprawdzałem węże wchodzące do kabiny i są gorące po przejechaniu paru kilometrów z dolanym płynem jedyne co uzyskałem to letnie powietrze

A teraz pytanie do biegów nawiewu co tam dokładnie wymienic? aby działało działają dwa najszybsze wolniejsze niestety nie

: 12 sty 2015, 15:54
autor: maras95
Linki są widoczne po zdjęciu osłony nad nogami kierowcy. A co do nawiewu to albo przełącznik musisz wymienić cały panel lub rezystor jest on przy silniku dmuchawy za schowkiem zazwyczaj jeżeli siada rezystor to chodzi tylko na najwyższym biegu ale jeżeli poszła spirala a nie termik to też może być taki objaw. przy chwili czasu zrobię zdjęcie linek.

[ Dodano: 2015-01-12, 15:56 ]
aha a co do nagrzewnicy to albo częściowo przytkana albo przez lata zasyfiła się z zewnątrz więc chyba czeka cię decha

[ Dodano: 2015-01-12, 17:48 ]
ewentualnie mogła by ciec ale
1 ubywałby płyn
2 powinna grzać
3 miałbyś mokro pod nogami co w przypadku płynu chłodzącego miałbyś prze*****

: 13 sty 2015, 08:23
autor: Alladyn21
dzieki za odpowiedz :)

Działaja dwa ostatnie biegi więc może rzeczywiście trzeba podgiąć te blaszki od przełącznika (czasami jest tez taki objaw jak by sama z siebie przyspieszała po jakimś czasie)

Z nagrzewnicy nie cieknie na całe szczęście :) moze spróbuje tam ciśnieniem wody przetkać? w sensie zdjąć węża i wsadzić w jeden z końców węża ogrodowego :D czy to coś da? czy raczej moge narobić szkód?

Bo ruszanie deski to jest coś co mogę zrobić ale dopiero latem :P tymczasem cieple by sie przydalo juz teraz

: 13 sty 2015, 13:06
autor: marbaj
Alladyn21 pisze:węże wchodzące do kabiny i są gorące po przejechaniu paru kilometrów z dolanym płynem jedyne co uzyskałem to letnie powietrze
Na 90% masz do regeneracji klapy sterujące przepływem powietrza ciepłe-zimne. W Audi nagrzewnica grzeje non-stop jedynie przepływ powietrza jest regulowany. Tu masz temat jak to zrobić, sam tak regenerowałem i jest ok. >>KLIK<<

: 13 sty 2015, 16:35
autor: Alladyn21
fakt faktem to sie dawno rozwalilo ponoc i dla tego lecialo samo cieple i nie dalo sie na zimne zminic do tego lecial ten syf z tych kratek jakis pyl czyli to ta gąbka pewno :) to juz wiem co zrobic

A wracajac do genezy silnika to ponoć on był na jednopkt wtrysku ale ze wczesniejszy byl na gaźniku i nie mieli komputera to odmontowali od niego wtrysk i wsadzili gaźnik ze starego ciekawe w takim razie jaki to model prawdopodobnie to PM