Witam mam problem z przeładowaniem silnika turbina pcha różnie od 1.0 do 1.5 bara prawidłowa powinna pchać 0.8 dla silnika 1.8 T AJL 180 km samochód przerywa powyżej 1.1 bara wymieniałem już N75 używkę od 150 KM AEB numery są takie same jak w poprzednim ale może też był zmieniany ,po zmianie było dobrze przez dwa dni ale problem wrócił . Moje pytanie brzmi czy były dwa rodzaje zaworów N75 do 150 i 180 konnych silników??????????? W sklepie mówią ze tak do są do 150 i 180 konnych , w necie szukam to pisze ze nie ma różnicy. Co wy na to proszę o odpowiedz
: 15 sty 2015, 17:28
autor: bogdan1976
niczym się nie różnią sprawdź turbinę
: 15 sty 2015, 18:02
autor: Sebandi
Najlepiej jak by ktoś w etce sprawdził i zrobił skan
: 15 sty 2015, 18:03
autor: Audi 80 Polska
Połącz wężyk z muszli z wężykiem gruszki na stałe i zobacz jakie będzie ciśnienie doładowania. Nie powinno być więcej 0,3 bara. Jak dalej będzie ładować to masz problem mechaniczny np. dziurową gruszkę. Możesz dmuchnąć w nią ustami i zobaczyć czy jest szczelna.
Daj numer tego N75 bo nie chce mi się szukać po kategoriach.
sprawdź ramie brzy turbinie bo lubi się zacinać i wtedy przeładowuje
: 15 sty 2015, 19:11
autor: Sebandi
aldi pisze:Połącz wężyk z muszli z wężykiem gruszki na stałe i zobacz jakie będzie ciśnienie doładowania. Nie powinno być więcej 0,3 bara. Jak dalej będzie ładować to masz problem mechaniczny np. dziurową gruszkę. Możesz dmuchnąć w nią ustami i zobaczyć czy jest szczelna.
Daj numer tego N75 bo nie chce mi się szukać po kategoriach.
Zrobiłem tak jak pisze wyżej podłączyłem wężyk z muszli do gruszki bezpośrednio i turbo pokazywało max 0.25 , 0.3 nic więcej ani razu , butowałem na wszystkich biegach nie było więcej jak 0.3 . Czyli wina leży w N 75 ??
: 15 sty 2015, 19:31
autor: Audi 80 Polska
Może być N75.
Jeszcze można by zobaczyć na VAGu odczyty wysterowania N75, pracę przepływomierza i korekty paliwowe, bo może przepływomierz zaniża wartości i to powoduje, że ECU otwiera N75 na zbyt długo. AJL i AEB nie ma oddzielnego czujnika ciśnienia doładowania i ciśnienie jest sterowane na podstawie wskazań przepływomierza. Ale to trochę teoria na wyrost by też źle jeździł przed (notlauf-em) przekroczeniem ciśnienia doładowania.
Zresztą te sterowniki są jakieś dziwne. Kumpel miał AEBa, który za cholerę nie chciał sterować N75, nie było żadnego błędu a duty cycle zaworu ledwo podnosiło się do 5% i to tylko przy nagłym wciśnięciu gazu. Z zamontowanym MBC (manual boost cotrol) zamiast N75 jechał jak zły. W sterowniku żadnych błędów.
: 15 sty 2015, 19:37
autor: Sebandi
Co radzisz w tej sytuacji ??
: 15 sty 2015, 21:02
autor: Audi 80 Polska
Nie wiem jest z dostępem w twojej okolico do kogoś kto ma vaga i ogarnia te cyferki, które przeskakują w blokach pomiarowych.
Jeszcze upewnij się że N75 masz dobrze połączony.
Bo chyba sterowanie wastegate od mechanicznej strony masz dobre, skoro po połączeniu na krótko tych wężyków ciśnienie nie przekracza 0,3Bara.
: 15 sty 2015, 21:07
autor: Sebandi
Vaga posiadam a N 75 prawidłowo podłączony
: 15 sty 2015, 21:24
autor: Audi 80 Polska
Zrobisz logi z jazdy? Są jakieś błędy poza błędem przeładownia?
Przy przyspieszaniu z gazem w podłodze na II albo IIIcim biegu z grupy 002, 025
Rób grupy osobno, jak zacznie szarpać to nie musisz przyspieszać dalej tylko najlepiej zakończ logowanie zaraz po przyspieszaniu, aby nie trzeba było zgadywać w którym miejscu jest problem.
I z grupy 007 podczas spokojnej jazdy
: 15 sty 2015, 21:30
autor: Sebandi
Błedów nie ma żadnych na vagu i nie było od początku tej usterki , logów nie robiłem nigdy bo nie umie niestety
: 15 sty 2015, 22:12
autor: Audi 80 Polska
Dziwne że nie masz błędu przeładowania. Może sterownik nie widzi przepływu i wysterowuje N75 aby turbo pracowało z max wydajnością.
Jak używasz VAGCOMa to wchodzisz normalnie w silnik. Dalej blogi pomiarowe wpisujesz grupę którą chcesz logować np. 002
Na dole bierzesz przycisk "LOG" wybierasz gdzie ma się zapisać domyślnie jest w podfolderze Logs w katalogu programu choć czasem z racji uprawnień systemu może nie chcieć wystartować logowanie jeśli nie wybierze się innego miejsca dla pliku. Później bierzesz Start i log zaczyna się zapisywać. Po przejechaniu klikasz stop ale chyba mozna od razu Done, Close i wpisujesz następną grupę np. 025 i dalej Log > start > jazda > stop/done, close. I wysyłasz pliki w paczce na forum albo na http://vaglog.rtnet.pl/