Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] Układ chłodzenia
: 17 sty 2015, 22:26
autor: Dani21_94
Witam wszystkich, mam pewien problem z układem chłodzenia w mojej Audi 80 B4 ABT. Pierwsza moja myśl to walnięty termostat, ale podczas wymiany okazało się że nie było go wogóle, przed założeniem miał temp ok 70 stopni i silnik był nie dogrzany. Po założeniu termostatu pokazuje mi na zegarze temperaturę w czasie jazdy ok 100 stopni, a na postoju tak ok 105 stopni, jak już osiągnie tą temp 100 stopni to chłodnica pomału się nagrzewa i to naprawdę powoli dopiero po jakimś czasie załączają się wentylatory.. Nie wiem co robić, może chłodnica jest zamulona? Mechanik mi mówi że to jest chłodnica od diesla od automatycznej skrzyni biegów (ja mam manualną) jest jakaś różnica między nimi? Dziękuje za wszystkie pomocne odpowiedzi
Jeśli w złym temacie napisałem to proszę o poprawienie bo to mój pierwszy post na tym forum.
: 18 sty 2015, 06:14
autor: czarekj
Ten typ tak często ma. Jak płyn się nie gotuje i węże nie są przesadnie twarde to ja bym nic nie robił.
Prawdopodobnie lekko zawyża wskazania wskaźnik temperatury silnika.
Zamontuj nowy dobry termostat i sprawdź łopatki wirnika pompy wodnej w jakim są stanie i czy nie utleniły się.
: 18 sty 2015, 08:33
autor: Roman_S
I szary czujnik w króćcu głowicu wymienił(na EPS) żebyś miał pewność jaka jest temperatura.
: 18 sty 2015, 09:26
autor: Pieterb
Dani21_94, moim zdaniem po prostu okłamuje cię czujnik temp szary a jakbyś miał kogoś kto ci podepnie auto pod kompa można by to zweryfikować z drugim czujnikiem temp.
: 18 sty 2015, 09:41
autor: bogdan1976
miałem tak samo i winny był szary czujnik
: 18 sty 2015, 10:32
autor: Dani21_94
Dzięki panowie za odpowiedzi
Mam ten stary czujnik szary który był przed założeniem termostatu założę go i zobaczymy może coś się zmieni a jak nie to trzeba kupić nowy oryginalny czujnik.
Czy jest jakaś różnica między chłodnicą od diesla i benzyny? bo rozmawiałem z mechanikiem i mówi że moja właśnie jest od diesla od automatycznej skrzyni biegów... Sam już nie wiem..
: 18 sty 2015, 11:32
autor: Jarewa
Jak wymiana szarego czujnika nic nie pomogła to winowajca są zatkane kanały wodne na uszczelce głowicy to by tez tłumaczyło dlaczego ktoś wyją termostat.
Różnicy w chodnicy nie ma 1z abt abk miały tą samą chłodnicę w przypadku klimy i w przypadku automat. Masz teraz założoną bardzo wydajną bo dużo większą. Seryjne chłodnice dla pojazdu bez wyposażenia jw. miały o 1/3 mniejsze.
: 18 sty 2015, 11:38
autor: Dani21_94
Aha czyli chłodnica może być ok? Nie wiem gdzie już szukać przyczyny, nie chce żeby silnik się przegrzewał.. jeśli są zatkane te kanały wodne w uszczelce głowicy to co zrobić ?
: 18 sty 2015, 11:50
autor: Jarewa
Wymienić, ale to w teorii i w praktyce, a czy w tym przypadku twoim to i tak nie ma 100% pewności.
: 18 sty 2015, 12:15
autor: Dani21_94
No właśnie nie ma pewności, sprawdzę jeszcze czy faktycznie oszukuje ten czujnik i dam znać.
: 18 sty 2015, 21:03
autor: Jarewa
Wskazanie włączenia wentylatora przy ponad 105 wskazuje ze raczej dobry.
Objawy takie jak 70stC bez termostatu czy powolne nagrzewanie chłodnicy wskazuje na uszkodzoną pompę wody lub właśnie na zatkane kanały.
: 24 sty 2015, 00:12
autor: zwolak
Chłodnica do automatu posiada wejście do oleju automatycznej skrzyni