Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Problem z temperatura silnika i spalaniem LPG.

: 21 sty 2015, 09:40
autor: pepesza
Witam wszystkich Forumowiczów,

Zauważyłem ostatnio że samochód wolno się nagrzewa, stwierdziłem to na podstawie wskazań zegara temperatury silnika. Temperatura silnika nie przekracza 50-60 stopni, niezależnie czy przejadę 15 km czy 20 km w trasie nie przekracza tych temperatur. Dodatkowo jadeżdząc po mieście temperatura waha się od 40-50 stopni.
Przejechałem dzisiaj 5km i sprawdziłem dwa węże które idą do chłodnicy, górny wąż był ciepły dolny wąż rónież sie nagrzewał ale był chłodniejszy. Czy to może świadczyć o otwartym termostacie czy może o uszkodzonym czujniku temperatury ?

Dodatkowo strasznie wzrosło mi spalanie LPG, jeżdżąc stylem mieszanym pali mi 15,6 l gazu czy jest to normalne ? Mam instalację I generacji z parownikiem LOVATO 115KM. Regulacja gazu była w lipcu w ubiegłym roku. Czy regulację gazu powinno się przechodzić okresowo ? A jak tak to co jaki czas ? Nie sprawdzałem spalanie benzyny bo używam jej tylko do lekkiego rozgrzania silnika.

Dodam że w dolocie powietrza nie ma żadnej rury srebrnej ani tej gumowej. Jak założyłem srebrną tą krótsza to czasami samochód gasł przy szybkim skręcaniu. Czy gazownicy specjalnie demontują te rury czy może powinienem je pozakładać ?

Proszę o pomoc.

: 21 sty 2015, 09:57
autor: Audi 80 Polska
pepesza pisze:Czy regulację gazu powinno się przechodzić okresowo ?
Tak co jakieś 15-20 tys. km wystarczy. Chyba że masz mocno zajechany parownik (ma ponad 60-100tys. km) to można regulować bez większego skutku co 1000 km.

A rury demontują gazownicy, szczególnie rury zimnego powietrza w które dmucha wiatr co zakłóca pracę instalacji I i II generacji.

: 21 sty 2015, 10:04
autor: pepesza
W takim razie ze spalaniem gazu udam się do gazownika na regulacje bo prawdopodobnie przejechałem około 15 tys. A parownik ma z 2 lata, może po tak krótkim czasie go nie zajeździłem.

: 21 sty 2015, 18:10
autor: marbaj
pepesza pisze:Czy to może świadczyć o otwartym termostacie czy może o uszkodzonym czujniku temperatury ?
Po przejechaniu odcinka grzej samochód na postoju aż do załączenia wentylatora. Jeżeli załączy się przy 90* to masz uszkodzony termostat, a jak przy 65* to czujnik temp. lub zimny lut w liczniku.

: 26 sty 2015, 09:16
autor: avalar
marbaj, ja mam podobnie u siebie w ABT. Temp. w korku nie przekracza:
Obrazek
I słychać działający wentylator, który załącza się i po chwili wyłącza.
Czy czujnik temp. to ten 'szary' obok słynnego niebieskiego?

: 26 sty 2015, 09:42
autor: Pieterb
avalar pisze:Czy czujnik temp. to ten 'szary' obok słynnego niebieskiego?
tak, chodź sprawdź przed kupnem tego czujnika czy aby to na pewno jego wina i kup dobry. Bo może się okazać że to też może być wina styków wskaźnika z płytka w samym liczniku.

: 26 sty 2015, 09:48
autor: avalar
PieterB, dzięki za odpowiedź :)
Spróbuję przeczyści styki.
Co do zakupu - ASO czy możesz polecić jakieś zamienniki?

: 26 sty 2015, 10:02
autor: Pieterb
avalar pisze:Co do zakupu - ASO czy możesz polecić jakieś zamienniki?
możesz spróbować eps'a u mnie ze 3 lata działał oki ale już zaczyna pomału zaniżać, oczywiście najlepszy byłby ori.

: 26 sty 2015, 14:09
autor: avalar
PieterB, ok, dzięki wielkie :) Będę walczyć i dam znać jak poszło.

A jeszcze mam pytanko - czy ten czujnik ma jakieś przedziały wartości oporu, które mogę zmierzyć tak jak w przypadku 'niebieskiego'?

: 26 sty 2015, 14:47
autor: Tomeczek20
Ja 3 tygodnie temu wymieniałem czujnik temperatury wody płaciłem 55zł firma Delphi i póki co jestem zadowolony bo prędzej miałem przeboje z temp.

: 26 sty 2015, 15:37
autor: avalar
Tomeczek20, a możesz podać jaki ma opór ten nowy czujnik?