Witam. Jestem tutaj nowy a swoją B4 zakupiłem 3 dni temu. Mam pewien problem. Sprzedawca powiedział że mogę troszkę naciągnąć pasek alternatora. Czy to może być powodem piszczenia? Ten dźwięk występuje w sytuacji:
- przy maksymalnym skręceniu kierownicy i cofaniu.
- przy pełnym obrocie kierownicy przy parkowaniu. Nie zależnie czy w lewo czy w prawo. Tutaj występuje ten pisk tylko w pewnym ustawieniu kierownicy. Tak jak by przy skręcaniu jej, jest piśnięcie i gdy skręcam dalej, żeby wjechać głębiej w miejsce parkingowe to pisk ustaje.
- Dzisiaj przy odpaleniu jej, wystąpił ten pisk może przez 2 sekundy i ucichło.
Ten pisk przy odpalaniu jej dzisiaj był taki jak by pasek klinowy się ślizgał. Przy cofaniu występuje taki sam odgłos. Natomiast przy skręcaniu kierownicy to jest tylko piśnięcie delikatne i cisza. Zbiorniczek płynu wspomagania jest pełny.
Mógłby mi ktoś pomóc? Byłbym bardzo wdzięczny
: 03 lut 2015, 20:44
autor: kubaaabee
Może wystarczy naciągnąć, ewentualnie wymienić. Nowy nie jest drogi. Nie widziałbym tu innej przyczyny. Jaki masz silnik?
: 03 lut 2015, 22:36
autor: Voldir
Mówisz o pasku alternatora? To jest ABK
: 03 lut 2015, 23:17
autor: kubaaabee
Bardziej widzi mi się że może piszczeć klinowy, wielorowkowy też lubi czasem piszczeć ale skoro mówisz że przy skręcie to raczej klinowy.
: 04 lut 2015, 00:26
autor: Voldir
To w takim razie zabiorę się za klinowy z samego rana. Mam taką prośbę, może trochę śmieszną dla nie których na forum no ale cóż... każdy od czegoś zaczynał w końcu
W jaki sposób naciągnąć pasek klinowy w Moim ABK ? Byłbyś w stanie mi to wyjaśnić jakoś zrozumiale? Czy może masz jakieś fotki ? filmik na YT ?
: 04 lut 2015, 09:15
autor: bogdan1976
w 2 minucie pokazane jest jak to zrobić
: 04 lut 2015, 16:07
autor: Voldir
Bardzo dziękuję za pomoc
Zszedłem pod blok zweryfikować zebrane informacje nt. Mojego problemu i co się okazało? Po otworzeniu maski, osłona rozrządu na dole nie była zamontowana jak trzeba i odchodziła. Po zdjęciu osłony, pasek rozrządu był lekko zsunięty i troszkę przetarty, pewnie od osłony. Udało mi się nasunąć kciukami pasek na swoje miejsce i poucinałem postrzępione niteczki. Osłony rozrządu nie można zamontować tak jak być powinna bo wydaje mi się że jest lekko odkształcona. Podobno rozrząd był wymieniany miesiąc temu i jakiś partacz prawdopodobnie nie potrafił założyć dobrze paska i osłony. Odpaliłem samochód i piszczenie ustało, nic nie słychać. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Wyżłobiony taki mały rowek w miejscu gdzie znajduje się pasek klinowy. Ten rowek jest oryginalnie zrobiony do Audi od nowości czy po prostu zrobił to pasek klinowy trąc o plastik ?
: 04 lut 2015, 16:20
autor: bogdan1976
w osłonie żadnego rowka nie powinno być ale to niczemu nie przeszkadza ale pasek rozrządu nie powinien się suwać jeżeli tak jest to prawdo podobnie kółka są do wymiany
: 04 lut 2015, 16:27
autor: Voldir
No rozumiem. Zaobserwuje jak będzie teraz, kiedy trochę pojeżdżę. A jest możliwość że był pasek źle założony i się zsunął czy to typowo kołka do wymiany?
: 04 lut 2015, 16:48
autor: bogdan1976
rolka prowadzi pasek jeżeli próbuje spaść to kółka nie śledzą
: 05 lut 2015, 12:10
autor: Voldir
Jednak piszczenie powróciło. Zrobiłem ok 1 km i była cisza ale już gdy wracałem to pisk pojawił się znowu, czyli musiał się zsunąć. Ile kosztują takie rolki? Konieczna jest ich wymiana, czy można je jeszcze jakoś zregenerować?
Mam pasek wielorowkowy i czy możliwe jest jego zerwanie przez to że trze o obudowę rozrządu? jest to dosyć istotna kwestia dla mnie, ponieważ w marcu wybieram się do Niemiec (ponad 1200 km w jedną stronę)
: 05 lut 2015, 13:06
autor: bogdan1976
najpierw sprawdź dokładnie który pasek piszczy a osłonę rozrządu wymień bo pewnie jest zdeformowana
: 05 lut 2015, 16:35
autor: Voldir
Piszczy mi ten wielorowkowy bo po nasunięciu go na środek, piszczenie ustało. Podejrzewam że to pasek rozrządu trze o osłonę:)
Ale jak "po nasunięciu na środek", przecież pasek można prawidłowo tylko w jednej pozycji zamontować.
: 06 lut 2015, 19:55
autor: Voldir
Tak jak napisałem. Po ściągnięciu osłony był lekko zsunięty i przetarty. Wygląda na to że tarł bokiem o plastikową osłonę i go kciukami nasunąłem na rolkę na środek. Czyli wygląda na to że pasek rozrządu jest węższy nić powinien być? Jest to pasek wielorowkowy. Pytam bo napisałeś że montuje go się prawidłowo, tylko w jednej pozycji. Napisałem wyżej że musiał zakładać go jakiś partacz. Ile kosztuje rolka rozrządu, bez paska? Bo czytałem że można kupić taki zestaw już za 70 zł ale mnie interesuje sama rolka bo kolega bogdan pisał, że to może być przyczyną zsuwania się paska.