Strona 1 z 2

[ABK] nie chce sie wkrecać na obroty

: 06 lut 2015, 20:53
autor: wojtek-007
Witajcie,

Pisze ten temat ponieważ już skończyły mi sie pomysły i może ktoś spotkał się już z podobnym problemem i jest w stanie pomóc.

Od 5 lat posiadam posiadam audi 80 ABK. Mam założony gaz który chciałbym zdemontować po doprowadzeniu samochodu do stanu normalności ;-)

Jeżdząc na gazie nie ma problemów (pomijając spore spalanie i duża ilość szarych spalin). Odpala "na dotyk". Natomiast na benzynie zaczynają się dziać cuda. Dopóki silnik jest zimny pracuje całkiem normalnie, nie występują właściwie żadne problemy. W momencie gdy silnik rozgrzeje się do 60 stopni zaczynają się problemy. Wolne obroty falują od 700 do 1000/min. Jednak głownym problemem jest to, że samochód nie chce się rozpędzać, nawet przy gazie wcisnietym w podłoge nie przyspiesza i szarpie. Jedynym sposobem na rozpędzenie samochodu jest wciśniecie sprzęgła, wtedy podniesienie obrotów do ~2500 obrotów i puszczenie sprzegła z pedałem gazu w podłodze. Wtedy samochód całkiem żwawo dochodzi nawet do 6000 obrotów i przyspiesza. Jednak zmiana biedu na wyższy i zaczyna sie to samo. Nie jedzie, znowu trzeba "przegazować" go na sprzegle i wtedy mozna przyspieszyć. Jazda to męczarnia,

Posiadam VAGa, multimetr i troche wolnego czasu. Pomożecie proszę?

Do tej pory wymienione zostało :
Pompa paliwa
przekaźnik 30
niebieski czujnik temperatury cieczy

Poniżej odczyt z VAGa:

Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
4 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) (już wymieniony dzisiaj)
30-00 - Open or Short to B+
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00525 - Oxygen Sensor (G39)
28-00 - Short to B+


Pozdrawiam :-)

: 06 lut 2015, 21:37
autor: Pieterb
wojtek-007, czy któryś z tych błędów powrócił po ich skasowaniu :?: bo i sonda i przepływomierz może powodować takiego zamuła a masz je obydwa

: 06 lut 2015, 21:46
autor: wojtek-007
Powróciło wszystko z wyjątkiem czujnika temperatury. Tylko myślałem, że jak to sonda/przeplywomierz to jednak jakoś będzie jeżdził, a teraz w ogóle nie da sie poruszać. Jutro rozkręce przepływke i zobacze w jakim jest stanie.

BTW jak ktoś z Wrocławia chce skorzystać z interfejsu to zawsze można przyjechać, specem mechaniki nie jestem ale błedy zczytać można ;-)

: 06 lut 2015, 21:58
autor: Pieterb
wojtek-007, a w bloki pomiarowe zaglądałeś :?: czy tylko błędy

: 06 lut 2015, 23:01
autor: wojtek-007
zagladałem :-) dlatego wymieniłem czujnik temperatury i jutro zabieram sie za przepływomierz. Pytanie czy coś jeszcze można sprawdzić w "domowych" warunkach.
Szczerze mówiać miałem nadzieje, że po wymianie czujnika i przekażnika 30 bedzie poprawa, niestety nic sie nie zmieniło.

: 06 lut 2015, 23:14
autor: Damian80b4LDZ
Objawy wskazują na przepływke, aczkolwiek zobacz jak chodzi klapka. Auto zapewne nie raz nie dwa miało strzał gazu

: 07 lut 2015, 07:44
autor: Pieterb
wojtek-007 pisze:zagladałem
a co pokazywał przepływomierz :?:
Damian80b4LDZ pisze:aczkolwiek zobacz jak chodzi klapka.
tu raczej nie chodzi o to a o elektronikę w przepływce bo ma również błąd czujnika zasysanego powietrza chyba że może jakieś zwarcie w okablowaniu do niej

: 07 lut 2015, 18:45
autor: wojtek-007
Przepływomierz pokazywał load na poziomie 25% przy wolnych obrotach i tak samo na wysokich obrotach. Okazało się że był zacięty w pewnym miejscu.
Dzisiaj rozebrałem go na części pierwsze, wyprostowałem co się dało i podpiłowałem resztę. Teraz chodzi idealnie :) własnie się skleja, jutro zamontuję i ustawie sprężynę na load ~15% przy wolnych obrotach.

W razie problemów z przewodami do przepływki, wiecie może gdzie szukać ich końca do pomierzenia czy nie są gdzieś po drodze przetarte/urwane?

Jutro napiszę czy regeneracja przepływomierza coś pomogła.

: 07 lut 2015, 21:17
autor: zbychu
Cześć , mam prośbę do was powiedzcie jak ustawiacie tą sprężynę w przepływce .Czy potrzebne są jakieś mierniki lub komp .

: 07 lut 2015, 21:23
autor: Pieterb
zbychu, tak albo jedno albo drugie
wojtek-007, sprawdź najpierw w blokach czy działa sonda bo jeśli nie to ta regulacja będzie obarczona dużym błędem przynajmniej tak gdzieś kiedyś wyczytałem i ewentualnie pozostaje opcja na multimetr

: 07 lut 2015, 21:43
autor: zbychu
Ok ,dzięki.

: 08 lut 2015, 12:13
autor: wojtek-007
niestety po wyregulowaniu przepływomierza (1,2 V przy 1100 rpm, 2.0 V przy 3000 rpm) dalej to samo. Lepiej jeździ na gazie ale na benzynie osiagnał 60 stopni i znowu przestał jechać :cry:


[ Dodano: 2015-02-11, 08:22 ]
@up

co jeszcze można samemu sprawdzić?

Podpowie ktoś gdzie jest sonda lambda? będę demontować gaz to pewnie trzeba bedzie przywrócić oryginalne okablowanie i wtedy też wymienie sondę.

ewentualnie oddam do warsztatu chociaż mam wrażenie, że koszty będą spore i efekty niekoniecznie pożądane.

: 13 lut 2015, 19:31
autor: zbychu
Wojtku a może to coś z wtryskami,może sie przypiekły jak nie jeździłeś na benzynie.Albo gniazda zaworów ,ale to by na gazie też nierówno pracował ?.

: 14 lut 2015, 21:06
autor: wojtek-007
Na gazie pracuje idealnie. na benzynie zawsze przejechałem 1-2km zanim przełaczyłem na benzyne. Cały czas zastanawia mnie fakt, ze problemy zaczynają się jak temperatura przekroczy ~60 stopni.


a jeszcze jedno pytanko, co to za wtyczka i gdzie ewentualnie powinna być podpięta? Dzisiaj coś tam sobie grzebałem i zobaczyłem, że wisi sobie beztrosko :)

Obrazek

: 15 lut 2015, 16:06
autor: zbychu
A sonde sprawdzałeś czy pracuje jak powinna po nagrzaniu silnika,czytałem że w autach z instalacją gazową, gdy sterownik od gazu źle symuluje sygnał z sondy, komputer w aucie zostaje 'rozregulowany' i auto po pewnym czasie zaczyna źle pracować na benzynie. Mierząc sygnał z sondy lambda można stwierdzić, iż ona nie pracuje (napięcie jest stałe, na przykład 0,8V). Może to sugerować jej uszkodzenie, ale wydaje mi się, że to może być kwestia tylko ponownej adaptacji sterownika. gdzieś na forum sporo o tym pisze.