[AAD 115 Km] Diagnoza mechanicznego wtrysku.
: 22 lut 2015, 12:03
Witam, dawno tu nie zaglądałem, moja audi 80 B4 poszła w ludzi i teraz posiadam Audi 100 C4 2.0 115km AAD Mechaniczny wtrysk, mam nadzieje że to nie przeszkadza i nie usunięcie mi tematu Innego forum nie znam, z poprzednim autem mi pomogliście na tym forum to pomyślałem że tu napiszę
Po kupnie auta na benzynie było mułowate, teraz jest ok ale czasami obroty falują i ma coś takiego że wcisnę pedał gazu do końca ładnie przyspiesza, puszczam pedał gazu, wciskam ponownie to auto przyspiesza ale jest takie wyrwanie, szarpnięcie....wiem napewno że był zmieniany mechaniczny wtrysk bo audi jeździło tylko na gazie, po wymianie wtrysku ktoś przy nim grzebał....
Co zrobiłem:
-podpiąłem kostkę na regulator ciśnienia paliwa bo była odpięta(nie wiem czemu...)
-wyczyściłem silnik krokowy
-sprawdziłem sonde lambda, silnik nagrzany do około 90 stopni, bez wypinania czarnego przewodu sondy, czarny przewód miernika na silnik a czerwony na czarny przewód sondy(sonda jest 3 przewodowa, 2 białe i 1 czarny), oscylowało dość szybko 0.16-0.86 v
- sprawdziłem czujnik temperatury(niebieski, 2 przewodowy), i zgadza się z tabelą którą dostałem na tym forum(od audi 80 b4 2.0 ABK):
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
sprawdzałem na ściągniętej kostce
-zdjąłem kostkę od przepływomierza i sprawdziłem oporność:
- między dolnym i środkowym stykiem było 0.86-4 kA, podnosiłem klapkę spiętrzającą i rosło płynnie beż żadnych dziur
- między środkowym i górnym było 5-1.6 kA i też płynnie spadało jak podnosiłem klapkę spiętrzającą
-sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy, wypiąłem kostkę i na zamkniętej przepustnicy było przejście między lewym a środkowym stykiem, jak ruszyłem delikatanie przepustnicą to przejścia już nie było, na maksymalnie otwartej przepustnicy było
przejście między środkowym stykiem a prawym, a jak delikatnie przymknełem przepustnicę to przejścia już nie było
-zmieniony filtr paliwa
Teraz moja prośba żeby ktoś ocenił to co zrobiłem, czy wszystko dobrze zrobiłem, i czy według was mam wszystko sprawne.
Jak ustawić klapkę spiętrzającą, wiem że jest taki rysunek:
http://zapodaj.net/8045afd6d2e07.jpg.html
ale za grom go nie rozumiem, w którym miejscu ma być te 1.9 mm? i jak regulować położenie tej klapki? pod ramieniem jest taka czarna guma i blaszka, to tą blaszkę odginać?
Po kupnie auta na benzynie było mułowate, teraz jest ok ale czasami obroty falują i ma coś takiego że wcisnę pedał gazu do końca ładnie przyspiesza, puszczam pedał gazu, wciskam ponownie to auto przyspiesza ale jest takie wyrwanie, szarpnięcie....wiem napewno że był zmieniany mechaniczny wtrysk bo audi jeździło tylko na gazie, po wymianie wtrysku ktoś przy nim grzebał....
Co zrobiłem:
-podpiąłem kostkę na regulator ciśnienia paliwa bo była odpięta(nie wiem czemu...)
-wyczyściłem silnik krokowy
-sprawdziłem sonde lambda, silnik nagrzany do około 90 stopni, bez wypinania czarnego przewodu sondy, czarny przewód miernika na silnik a czerwony na czarny przewód sondy(sonda jest 3 przewodowa, 2 białe i 1 czarny), oscylowało dość szybko 0.16-0.86 v
- sprawdziłem czujnik temperatury(niebieski, 2 przewodowy), i zgadza się z tabelą którą dostałem na tym forum(od audi 80 b4 2.0 ABK):
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
sprawdzałem na ściągniętej kostce
-zdjąłem kostkę od przepływomierza i sprawdziłem oporność:
- między dolnym i środkowym stykiem było 0.86-4 kA, podnosiłem klapkę spiętrzającą i rosło płynnie beż żadnych dziur
- między środkowym i górnym było 5-1.6 kA i też płynnie spadało jak podnosiłem klapkę spiętrzającą
-sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy, wypiąłem kostkę i na zamkniętej przepustnicy było przejście między lewym a środkowym stykiem, jak ruszyłem delikatanie przepustnicą to przejścia już nie było, na maksymalnie otwartej przepustnicy było
przejście między środkowym stykiem a prawym, a jak delikatnie przymknełem przepustnicę to przejścia już nie było
-zmieniony filtr paliwa
Teraz moja prośba żeby ktoś ocenił to co zrobiłem, czy wszystko dobrze zrobiłem, i czy według was mam wszystko sprawne.
Jak ustawić klapkę spiętrzającą, wiem że jest taki rysunek:
http://zapodaj.net/8045afd6d2e07.jpg.html
ale za grom go nie rozumiem, w którym miejscu ma być te 1.9 mm? i jak regulować położenie tej klapki? pod ramieniem jest taka czarna guma i blaszka, to tą blaszkę odginać?