Strona 1 z 1

[AAD 115 Km] Diagnoza mechanicznego wtrysku.

: 22 lut 2015, 12:03
autor: Sebbeekk
Witam, dawno tu nie zaglądałem, moja audi 80 B4 poszła w ludzi i teraz posiadam Audi 100 C4 2.0 115km AAD Mechaniczny wtrysk, mam nadzieje że to nie przeszkadza i nie usunięcie mi tematu :-) Innego forum nie znam, z poprzednim autem mi pomogliście na tym forum to pomyślałem że tu napiszę :-)

Po kupnie auta na benzynie było mułowate, teraz jest ok ale czasami obroty falują i ma coś takiego że wcisnę pedał gazu do końca ładnie przyspiesza, puszczam pedał gazu, wciskam ponownie to auto przyspiesza ale jest takie wyrwanie, szarpnięcie....wiem napewno że był zmieniany mechaniczny wtrysk bo audi jeździło tylko na gazie, po wymianie wtrysku ktoś przy nim grzebał....

Co zrobiłem:
-podpiąłem kostkę na regulator ciśnienia paliwa bo była odpięta(nie wiem czemu...)

-wyczyściłem silnik krokowy

-sprawdziłem sonde lambda, silnik nagrzany do około 90 stopni, bez wypinania czarnego przewodu sondy, czarny przewód miernika na silnik a czerwony na czarny przewód sondy(sonda jest 3 przewodowa, 2 białe i 1 czarny), oscylowało dość szybko 0.16-0.86 v

- sprawdziłem czujnik temperatury(niebieski, 2 przewodowy), i zgadza się z tabelą którą dostałem na tym forum(od audi 80 b4 2.0 ABK):
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
sprawdzałem na ściągniętej kostce

-zdjąłem kostkę od przepływomierza i sprawdziłem oporność:
- między dolnym i środkowym stykiem było 0.86-4 kA, podnosiłem klapkę spiętrzającą i rosło płynnie beż żadnych dziur
- między środkowym i górnym było 5-1.6 kA i też płynnie spadało jak podnosiłem klapkę spiętrzającą

-sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy, wypiąłem kostkę i na zamkniętej przepustnicy było przejście między lewym a środkowym stykiem, jak ruszyłem delikatanie przepustnicą to przejścia już nie było, na maksymalnie otwartej przepustnicy było
przejście między środkowym stykiem a prawym, a jak delikatnie przymknełem przepustnicę to przejścia już nie było

-zmieniony filtr paliwa

Teraz moja prośba żeby ktoś ocenił to co zrobiłem, czy wszystko dobrze zrobiłem, i czy według was mam wszystko sprawne.

Jak ustawić klapkę spiętrzającą, wiem że jest taki rysunek:
http://zapodaj.net/8045afd6d2e07.jpg.html
ale za grom go nie rozumiem, w którym miejscu ma być te 1.9 mm? i jak regulować położenie tej klapki? pod ramieniem jest taka czarna guma i blaszka, to tą blaszkę odginać?

: 24 lut 2015, 19:49
autor: emanuel33
To masz mechaniczny wtrysk, czy ktoś go wywalił i masz elektroniczny? Mało to czytelne.
W fordzie galaxy 2.0 dohc mojego teścia tez tak jest jak się puści pedał gazu i chce się przyśpieszać.

: 24 lut 2015, 20:53
autor: Sebbeekk
no mam mechaniczny wtrysk, tak jak pisałem na początku postu, z tym że zaznaczyłem od razu że był wymieniony bo poprzedni padł, chcę jechać na analizator spalin i ustawić odpowiednią dawkę paliwa, ale żeby to zrobić to muszę być pewny że wszystko mam sprawne, sprawdziłem wszystko i opisałem w poście, i prosiłbym żeby ktoś się wypowiedział czy dobrze to robiłem i czy mam wszystko sprawne, no i jeszcze zostało ustawić klapkę spiętrzającą, tylko te 1.9mm ma być od tego rantu do klapki od strony rozdzielacza czy od strony szyby auta, i w jaki sposób unieść tą klapke/ramie?

oprócz tego szarpania to jeszcze obroty mi szaleją, czasami jest dobrze, idealnie trzyma równe obroty a czasami ma 1000 i tak te obroty szybko skaczą, tak jakby między 980-1020, a innym razem falują od 900 do 2000, lub wogle się zablokują na 1800, czego to może być wina? złej dawki paliwa?

: 24 lut 2015, 21:34
autor: Jarewa
Nastawnika wolnych obrotów.

: 24 lut 2015, 21:37
autor: Sebbeekk
Jarewa pisze:Nastawnika wolnych obrotów.
chodzi ci o silniczek krokowy? czy jest jeszcze jakieś inne ustrojstwo?

: 24 lut 2015, 21:38
autor: Krys1994
Klapke ustawiasz od strony rozdzielacza tam gdzie jest wyżej ma być 1.9 plus tolerancja 1.1mm, czyli wszystko od 1.9 do 3mm jest dobrze. U mnie pod klapką był wkręt ale w niektórych wersjach jest sprężynka którą trzeba dogiąć lub odgiąć. Dawkę paliwa możesz ustawić sam jak masz miernik: https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922 Oczywiście sonda musi być sprawna.

: 24 lut 2015, 21:48
autor: Sebbeekk
wielkie dzięki :-) a to po takiej regulacji już nie trzeba na analizator, jest pewna na 100%?
u mnie sonda po nagrzaniu silnika do około 90 oscylowała dość szybko, miernik pokazywał 0.16-0.86 v, tak mi się udało wyłapać :-)

: 25 lut 2015, 08:53
autor: Krys1994
Możesz jeszcze podjechać i ewentualnie skorygować. Ja w swoim JN mam wtrysk KE Jetronic i ustawiłem tak aby oscylowało nie od 0 do +5mA (jak to jest chyba w KE Motronic) tylko w granicach 10mA i jest dobrze. W instrukcji jest, ze ma sie mieścić od 4mA do 16mA to ustawiłem uśrednioną wartość. Spalanie na przyzwoitym poziomie, świece takie jak powinny być, palec z rury wydechowej wyciągam lekko okopcony więc myśle, ze jest dobrze. ;-) Został mi tylko problem długiego kręcenia i gorszego odpalania na zimnym silniku, ale jak na razie się za to nie biore.

: 25 lut 2015, 09:20
autor: emanuel33
Nie lepiej zalozyc osprzet od abk, tylko zamiast przeplywomierza i kompa od abk jaka swinke?
Bedzie mozna zalozyc sekwencje. Wolne obroty ustawic na krotko. Podkrecic lekko silnik. Pozbywasz sie wszedlkich problemow zwiazanych z zemsta Roberta Boscha. Koszt 800-900zl to chyba nie duzo.

: 25 lut 2015, 16:31
autor: Sebbeekk
teraz jestem trochę skołowany, nie jestem pewien czy mój silnik to ke-jetronic czy ke-motronic :roll:
według tego co znalazłem to w audi b3 2.0E 115km to był ke-motronic i miał oznaczenie AAD, a o swoim znalazłem tyle że to 2.0 E 115km AAD, więc pewnie taki sam jak był w B3, czyli ke-motronic... :-(
z tego co kojarzę to ke-motronic ma zapłon sterowany elektrycznie i czujnik halla, ten w aparacie zapłonowym tak? czyli jak mam czujnik halla to mam ke-motronic??

wieczorem będę miał imbus 3 i miernik, taki zwykły uniwersalny wystarczy?
więc jutro ustawię tą dawkę :-)

: 25 lut 2015, 16:40
autor: Krys1994
Masz KE Motronic. W aparacie masz tylko czujnik halla a zapłonem steruje sterownik silnika.

Miernik uniwersalny wystarczy, ustawiasz na 200mA i wpinasz się w obwód. Jak nie mieści się w zakresie od 0 do 5mA to regulujesz.

: 25 lut 2015, 21:22
autor: Sebbeekk
dzięki wielkie :-) jutro to sprawdzę i napiszę jak wyniki :-)

[ Dodano: 2015-02-27, 17:51 ]

okazało się że u mnie jest tylko środek kostki, ten fioletowy plastik, mogę podłączyć go tak i tak, ale jak na zapalonym silniku odłączę tą kostkę i podłącze na odwrót to samochód od razu gaśnie....

więc, podłączyłem tak jak na zdjęciu w tym temacie
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
i na włączonym zapłonie czy zapalonym silniku miernik pokazuje 0, zamieniałem miejscami przewody i dalej 0... co teraz?

miernik mam coś takiego jak ten:
https://www.google.pl/search?q=miernik+ ... B443%3B759

ustawiałem na te y2000, 20 mA i na 200 mA i nic dalej miernik pokazywał 0...

[ Dodano: 2015-02-27, 17:58 ]
mam jeszcze pytanie jakbym się zdecydował jechać na analizator spalin, to na co zwracać uwagę, jakie parametry muszą mieć spalin na poprawnie ustawionej dawce?

[ Dodano: 2015-02-28, 16:46 ]
Zmiezylem napiecie na kostce od tego regulatora, pokazuje mi 5v, moglby ktos zmiezyc na ktorym styku w kostce jest napiecie?
To skoro jest napiecie to czemu nie pokazuje mi tych mA i nie moge ustawic dawki?

Ktos zna te parametry na analizatorze spalin?