Strona 1 z 1

[B3 1.8S JN] Parametry odkłóceniowe świec i przewodów zapłon

: 27 lut 2015, 16:25
autor: majowy_dejf
Witajcie!

Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów audi odn tego, jakie oporniki powinny być zastosowane w świecach i/lub przewodach wysokiego napięcia. W sklepie kupilem taki komplet:
- świeca 3-elektrodowa Beru Z 91 0001335108 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... onowa.html
- przewody Magnetti Marelli 941319170011 http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1&sort=1

Co więcej, na opakowaniu czy w kartach produktów ww nie ma nic o parametrach odkłóceniowych. A przecież niewłaściwe dobranie wartości na swiecach i przewodach powoduje problemy czasem...

Przyglądam się tej sprawie bo ostatnio zregenerowałem parownik BRC, auto jezdzilo chwilę na starych swiecach i przewodach - przed regulacją gazu w zakladzie postanowilem wymienić swiece i przewody. Dokonano regulacji - od tej pory auto strzela w kol dolotowy, tak ze az guma kalosza spada z miksera gazu. Po doregulowaniu raz jeszcze jest nieco lepiej ale dalej strzela - z pewnoscia nie ma za ubogiej mieszanki. Więc - były 3 ruchy: nowe swiece, przewody i regulacja - ktoras z tych rzecy powoduje strzaly.

Zmienię jeszcze swiece na jednooelektrodowe ngk. Doradzcie coś odn. parametrow.



PS. oddam za dobre piwo nowe sworzenie meyle do audi lecz o średnicy trzpienia 17mm. Do mojej audi byly 19mm, przyslali mi zle. Jeden sworzen zalozony na wahacz tylko po to, by stwierdzic, ze nie pasuje. MOże się komuś przydadzą. Odbior osobisty Wrocław.

: 28 lut 2015, 08:47
autor: Pieterb
majowy_dejf, spróbuj zmienić świece bo 3 elektrodowe nie za bardzo nadają się do gazu, w większości właśnie zalecają na zmianę na jedno elektrodowe jak się ma lpg.
Jak ja kupowałem przewody ale nie pamiętam teraz firmy to na przewodach pisze ile który ma oporności a dodam że nie mają takich samych.

: 28 lut 2015, 10:31
autor: Jarewa
Zobacz datę produkcji przewodów, bo te ta słabo schodzą żeby się nie okazało ze dostałeś jakieś leżaki magazynowe. Po drugie Magnetti Marelli nie maja dobrych opinii.

: 01 mar 2015, 20:27
autor: majowy_dejf
Hej! dzięki za podpowiedzi.

Datę produkcji przewodów sprawdzę, dostałem je świeżo z hurtowni - ale w niej również mogły się wyleżeć.

Co do swiec - wiem, że do gazu lepsza jest mocna iskra (np ze swiecy jednoelektrodowej) ale jedynki wkręcone w pewien sposob zaslaniają elektrodą masową iskrę od komory spalania i nawet najlepsza iskra jest tłumiona. Poza tym 3-ki można eksploatować nacznie dłużej - dlatego też jezdziłem całe życie na 3-elektr. NGK i nie było problemu na gazie. Co mnie podkusiło na Briski....

A czy ktoś może coś powiedzieć odnośnie pytania zasadniczego - jakie parametry powinny mieć przewody i świece lub gdzie tego szukać?

pozdrawiam

: 01 mar 2015, 22:26
autor: Jarewa
Kabel świeca-kopułka 4-6kOhm kopułka- cewka 0,5-1,5kOhm palec 1 kOhm, teoretycznie około 7kOhm od cewki do świecy. Ale to jest tylko przeciwko zakłóceniowe i parametry mogą się różnić zależne od firmy ale w książce Dietera Korpa takie dane są.

: 04 mar 2015, 16:23
autor: majowy_dejf
Dzięki za odpowiedz :) jutro jadę na regulację do zakładu, który ma analizator spalin, może ta regulacja na odczyt sondy lambda nie była najlepsza - to się okaże.

pozdrawiam i przypominam, ze komuś we wroclawiu chetnie oddam sworznie 17mm :P