Strona 1 z 1
[80 B3 1,8 S Keihin I + LPG] nierówno pracuje jak jest zimny
: 09 lis 2007, 19:51
autor: davidpolska
Witam, pomóżcie bo nieweim co jest. Rano jak go zapalam na Pb to odpali od razu ale po jakichs 10s nierówno pracuje tak jak by na 3 cylindry. Ale jak pochodzi chwilke tak z 2 minuty to juz równo chodzi ( jak się rozgrzeje troszkę). Wymieniałem palec, kopułke, świece ( kupiłem 1 elektrodowe NGK a zalecane były 3 elektrodowe). Niewiem czy to mozeprzezte świece czy co. Jak jest ciepły pali od razu na gazie bez problemu i chodzi równo. Czy mogło by sie coś w zapłonie przestawić.HELP.
: 11 lis 2007, 14:56
autor: WOJTEK26
podjedź na regulacje gaźnika bo wygląda na to że masz źle wyregulowany na ssaniu i prawdopodobnie sie lekko zalewa silniczek. Sprawdź skałd mieszanki i czy masz prawidłowo ustawioną przesłone od ssania( czy uchyla sie po odpaleniu na zimnym)
: 11 lis 2007, 20:20
autor: davidpolska
ok dzieki wojtek ale jak to sprawdzic czy przesłona sie uchyla, jak jest zimny. Ja jak go pale to jak wyciągne ssanie ( nie musze nawet do konca ) to pali od razu, a jak wyciągne ssanie do końca to obroty mu się zwiększają. Jak byś mógł to napisz mi jak sie to sprawdza bo mozliwe . Ale w lecie jak byl zimny nawet po nocy to nic mu się nie dzialo. I może ktoś wie gdzie na podkarpaciu regulują takie gaźniki.
: 11 lis 2007, 20:58
autor: WOJTEK26
Jak chcesz to moge Ci to opisać ale będzie to długa historia szybciej bedzie jak ściągniesz sobie książke z CENTRUM AUDI tam masz rysunki i wszystko super wytłumaczone. Jak nie dasz rady to pisz jakoś spróbuje ci to opisać w miare zwięźle chociaż już opisywałem regulacje gaźnika KEHIN II w jakimś poście.
: 11 lis 2007, 21:27
autor: marko
Odpal zimny rano jak jest ciemno i sprawdź czy nie strzela między przewodami WN . Może łapią troche wilgoci i dopuki nie przeschną to silnik kuleje .
: 27 lis 2007, 19:07
autor: davidpolska
ok, jak otworze maskę to widać przeskakujące iskry, jak byś mógł Wojtek to napisz mi na czym to polega , ja mam gaźnik Keihin I. Dodam że jak jadę na Pb i jak wcisnę gaz to go lekko dławi jak dodam więcej gazu to idzie jak strzała tak jakby go coś trzymało. ( na gazie OK przyspiesza).
: 27 lis 2007, 19:47
autor: morzin
ok, jak otworze maskę to widać przeskakujące iskry
No to znaczy że masz przebicie na przewodach. Musisz to najpierw wymienić a potem szukaj dalej. Przewody te wpływają w sposób bardzo znaczący na prace silnika i nie musze tu dodawac, że zjawisko przeskakiwania iskry pomiędzy nimi jest wielce niepożadane. Po prostu takiego czegoś nie może być
: 28 lis 2007, 09:25
autor: WOJTEK26
Na poczatek zdejmij filtr żebys miał dobry dostęp do gaźnika, na rozgrzanym silniku odpal wyciagnij ssanie na max i podejdź do gaźnika i otwórz przesłone górną i niech ktos odczyta ci obroty powinno byc około 3700-3800. Jeżeli jest inaczej musisz podgiąć lub odgiąć blaszke która powoduje otwieranie przepustnicy silnika( musisz podejrzec która to wydaje mi sie że to jest ta dolna w kształcie V długiego).Kolejnym krokiem jest zgaszenie silnika nadal z wyciągnietym ssaniem i uchyl przesłone górną ale za dźwignie od pompki podcisnieniowej i zmierz szczelinę powinno wchodzic wiertło fi4mm( ta szczeline reguluje sie górną blaszka w kształcie krótkiego V).
: 29 lis 2007, 09:28
autor: assai
Mam taki sam gaźnik i podobny problem spowodowany przelewaniem (właśnie tylko czasem )poziomu paliwa w gaźniku.Dwa razy wyciągana góra gaźnika i żadnych uszkodzeń-wygląda na przepuszczanie zaworu iglicowego,mimo,że gumka wygląda super na końcówce,ponieważ przełączam na gaz po krótkiej jeździe odpuściłem na razie naprawę.Uruchom silnik i jak zacznie nierówno chodzić szybko zatrzymaj,ściągnij górę gaźnika i zobaczysz poziom paliwa,powinno być chyba około połowy komory-u mnie było pełniutko.
: 03 gru 2007, 19:19
autor: davidpolska
ok dzięki ale mogło się coś zmienić? bo w lecie odłączyłem linkę ssania od gaźnika i zakręciłem ją z powrotem, a nic innego nie przestawiałem. Tylko tu nie wiem czy ją trza było przykręcać przy wyciągniętym ssaniu czy przy schowanym i nie wiem czy trzeba ją naciągnąć przed przykręcaniem. I powiedzcie czy ta przysłona co znajduje sie w gaźniku u samej góry zaraz jak zdementuje filtr powietrza powinna być zamknięta przy wyciągniętym ssaniu czy otwarta. Pytam bo z gaźnikami nie miałem nic wspólnego. :oops: I to mi się stało jak zmieniłem świece i palec.Czy mogło być przez to. I dodam że jak jadę na benzynie i jak wcisnę gaz np. na 2 biegu to przez chwile tak jak by się dusi a potem jak strzała.Ale jak bym powoli gazu dodawał to idzie w miarę. I ktoś wie gdzie na Podkarpaciu regulują gaźniki. Mozę w ASO gdzieś ?
: 03 gru 2007, 21:27
autor: marko
Przysłona od ssania powinna być maksymalnie otwarta ( w pionie ) przy wciśniętej manetce ssania . Wyciąganie jej powoduje przymykanie przysłony i zwiększanie podciśnienia w gaźniku a co za tym idzie zwiększanie spalania ( dodatkowo wyciąga paliwo przez dysze ) .
: 06 gru 2007, 16:59
autor: Besio
To że ci sie dak dławi przy gwałtownym wciśnieciu pedału gazu to może być wina pompki przyspieszającej. W niej jest taka przepona gumowa i ona z czasem lubi się zepsuć( przy jeżdzie na lpg jeszcze szybciej sie zużywa)
: 06 gru 2007, 19:46
autor: davidpolska
a wymieni tą pompkę na nową i ile mniej więcej kosztuje.