Witam, mam pewien problem. Mianowicie w mojej 80tce ostatnią strasznie zaczęły falować obroty. Kilka godzin później, na zimnym silniku gdy odpaliłem go na benzynie zaczął falować i trzymanie lekko/mocno pedału nic nie pomagało, na chwilę obroty rosły, potem tak jakby go dusiło. Pomagało szybkie wciskanie w pedał i odpuszczanie, wtedy silnik powoli się wkręcał, ale strzelał z filtra i wydechem.
U znajomego w garażu zauważyłem, że wypięła się ta 3 pinowa kostka. Wpieliśmy ją - nic nie pomogło. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu problem ustał.
Dzisiaj gdy go odpaliłem, auto zachowywało się podobnie, gubi obroty, wolno się wkręca, strzela z filtra. Za to na gazie wolno schodzi z obrotów. Znalazłem film na internecie, który pokazuje podobny problem do mojego, tylko że na nim nie gubi tych obrotów i jako tako ten silnik pracuje.
1:00 +
Audi 80 2.0 ABT z gazem 1992r
: 12 mar 2015, 15:42
autor: Pieterb
Cymek, a co ty tam właściwie za motor masz :?: bo ABT nie ma przepływomierza wiec coś tu się nie zgadza.
: 12 mar 2015, 15:49
autor: Cymek
2.0 90KM, widocznie z czymś pomyliłem. Problem jest z tymi dwoma kostkami (niebieska i szara). Te zaznaczone na zdjęciu.
Doczytałem, że jest to kostka od czujnika temperatury. Przepraszam za błąd.
: 12 mar 2015, 16:19
autor: Jarewa
UUU kiepsko czytaj błędy a będziesz miał na tacy.
: 12 mar 2015, 16:26
autor: Cymek
Jarewa, wiesz może co zrobić w tym temacie?
: 12 mar 2015, 18:03
autor: Pieterb
Cymek, no to zmienia postać rzeczy, poszukaj bo na forum jest masa podobnych tematów o czujniku temp. znaczy jak go sprawdzić itd. i nie tylko. A najlepiej byłoby podpiąć pod vaga.
: 12 mar 2015, 18:28
autor: Jarewa
Cymek pisze:Jarewa, wiesz może co zrobić w tym temacie?
udać się na vag-a do diagnosty mi to śmierdzi TPS-em
: 12 mar 2015, 20:39
autor: adamix98
Do sprawdzenia zapłon przede wszystkim jak strzela:) Co do falowania czujnik niebieski może być przyczyną bo on steruje dawką paliwa w zależności od temp silnika. A jak nie to TPS. W tym silniku nie ma wielu możliwości ;p
: 12 mar 2015, 22:16
autor: Jarewa
Dawką steruje TPS a czujnik tylko koryguje i sonda, awaria tych dwóch ostatnich nie wpływa znacząco na silnik (większe spalanie, zwiększenie dawki paliwa) w przypadku awarii TPS jest bardzo znaczące on steruje dawką paliwa i dynamicznym kontem zapłonu jak i regulatorem biegu jałowego.
Tym bardziej jak pisał reset ECU pomaga. Ale oczywiste każdy może się mylić.
: 16 mar 2015, 21:36
autor: Cymek
Wybaczcie, że nie odpisałem od razu..
Czujnik temperatury sprawdziłem, wszystko jest wporządku. Gdy odpinam go, obroty rosną do ok. 1200-1300 i silnik je trzyma. Zauważyłem, że dociskając filtr, ruszając całym wtryskiem/przepustnicą silnik przestał wariować, ale tylko na pewien moment. Odpięcie akumulatora pomaga do czasu gdy troszkę pojeździmy na gazie. Potem jest to samo. Mógłby ktoś podesłać link jak sprawdzić ten czujnik tps? Myślałem jeszcze nad silniczkiem krokowym, ale on chyba jest w porządku.
Będę wdzięczny za link lub wytłumaczenie jak to sprawdzić, wybaczcie za moje "lenistwo", ale po prostu nie mam na to czasu. Wracam ze szkoły, od razu jadę do roboty, dziewczyna i inne obowiązki..
Dziękuję za pomoc!
: 16 mar 2015, 22:01
autor: Jarewa
A to trzeb było mówić że LPG to zmienia postać rzeczy. Po drugie napraw nieszczelnosc podstawa mono wtrysku.
: 25 mar 2015, 16:37
autor: Winczi20
Sprawdź podstawę wtrysku,guma ta lubi pękać.,u siebie właśnie ten problem dzisiaj wyeliminowałem,mało roboty,przy wymianie gumy...może 10-15 min max.mi zostało jeszcze silniczek krokowy zmienić,ale po wymianie gumy widać i czuć różnice,już się nie dławi,