[80 b4] problem z silnikiem pobiera olej
: 13 mar 2015, 16:59
Witam,
Moze ktos z was pomoze bo juz koncza sie pomysly.
Otóż miałem uszkodzony termostat i w zimę pokonywane krótkie odcinki ( zbierało się masło pod korkiem ), olej wymieniany 3 tys km temu. Wymieniłem temrostat i wszytko ok tem 90 . Poleciałem w trasę i upss nie ma oleju ( trasa 300 km ). Doczłapałem się do stacji i dolałem olej przy przyspieszaniu biała chmura i smród. Po powrocie odstawiłem do mechanika diagnoza silnik do remontu, no ale pojechałem ( po dolaniu oleju ) do drugiego mechanika i cóż ten mówi, że nie pali na wszystkie świece i możliwe że cewka uszkodzona co okazało się prawdą ( świece brudne i jeden kabel walnięty ). Sprawdził ciśnienie i mówił, że w normie ( na dwóch cylindrach 12,5 i na dwóch 13,5 ). Po odpaleniu silnik pracuje ładnie bez falowania. Powiedziałem mu, że w trasie przy przyspieszaniu miałem chmurę dymu za sobą ( obecnie brak tego objawu ). Mechanik szuka dalej jednak mówi, że silnik jest ok. Macie jakieś propozycję co może być powodem. Jak coś opisałem niezrozumiale to proszę wybaczyć. Samochód stoi już 7 dzień u mechanika i nie mają pojęcia co jest. Drugi silnik czeka w rezerwacji, jedna mechanik mówi że to ostateczność.[/b]
Moze ktos z was pomoze bo juz koncza sie pomysly.
Otóż miałem uszkodzony termostat i w zimę pokonywane krótkie odcinki ( zbierało się masło pod korkiem ), olej wymieniany 3 tys km temu. Wymieniłem temrostat i wszytko ok tem 90 . Poleciałem w trasę i upss nie ma oleju ( trasa 300 km ). Doczłapałem się do stacji i dolałem olej przy przyspieszaniu biała chmura i smród. Po powrocie odstawiłem do mechanika diagnoza silnik do remontu, no ale pojechałem ( po dolaniu oleju ) do drugiego mechanika i cóż ten mówi, że nie pali na wszystkie świece i możliwe że cewka uszkodzona co okazało się prawdą ( świece brudne i jeden kabel walnięty ). Sprawdził ciśnienie i mówił, że w normie ( na dwóch cylindrach 12,5 i na dwóch 13,5 ). Po odpaleniu silnik pracuje ładnie bez falowania. Powiedziałem mu, że w trasie przy przyspieszaniu miałem chmurę dymu za sobą ( obecnie brak tego objawu ). Mechanik szuka dalej jednak mówi, że silnik jest ok. Macie jakieś propozycję co może być powodem. Jak coś opisałem niezrozumiale to proszę wybaczyć. Samochód stoi już 7 dzień u mechanika i nie mają pojęcia co jest. Drugi silnik czeka w rezerwacji, jedna mechanik mówi że to ostateczność.[/b]