Strona 1 z 1

[80 b4] problem z silnikiem pobiera olej

: 13 mar 2015, 16:59
autor: kochan1984
Witam,
Moze ktos z was pomoze bo juz koncza sie pomysly.
Otóż miałem uszkodzony termostat i w zimę pokonywane krótkie odcinki ( zbierało się masło pod korkiem ), olej wymieniany 3 tys km temu. Wymieniłem temrostat i wszytko ok tem 90 . Poleciałem w trasę i upss nie ma oleju ( trasa 300 km ). Doczłapałem się do stacji i dolałem olej przy przyspieszaniu biała chmura i smród. Po powrocie odstawiłem do mechanika diagnoza silnik do remontu, no ale pojechałem ( po dolaniu oleju ) do drugiego mechanika i cóż ten mówi, że nie pali na wszystkie świece i możliwe że cewka uszkodzona co okazało się prawdą ( świece brudne i jeden kabel walnięty ). Sprawdził ciśnienie i mówił, że w normie ( na dwóch cylindrach 12,5 i na dwóch 13,5 ). Po odpaleniu silnik pracuje ładnie bez falowania. Powiedziałem mu, że w trasie przy przyspieszaniu miałem chmurę dymu za sobą ( obecnie brak tego objawu ). Mechanik szuka dalej jednak mówi, że silnik jest ok. Macie jakieś propozycję co może być powodem. Jak coś opisałem niezrozumiale to proszę wybaczyć. Samochód stoi już 7 dzień u mechanika i nie mają pojęcia co jest. Drugi silnik czeka w rezerwacji, jedna mechanik mówi że to ostateczność.[/b]

: 13 mar 2015, 17:58
autor: bozmek
Częsta bolaczko pobierania oleju sa uszczelniacze zaworowe kiedys miałem 2.0 113km to na 1000 litre wziało po wymanie uszczelniaczy na 10 tyś bez dolewki. A płynu ci nie ubylo chłodniczego ten biały dym. cisnienie ok masz.

: 13 mar 2015, 18:33
autor: kochan1984
Cisnienie na dwoch cylindrach 12,5 i na dwoch 13,5 plyn jest i nie ubywa

: 02 sie 2015, 23:46
autor: Tipi
witam tez mam problem z ubywaniem oleju. Mam audi 80 b4 z 92 roku 2.0 90koni sama benzynka i olej 10w40 castrol. Gdy dostanie samochód kopa ani dymku niczego a niestety olej jest na minimym i zauwazyłem ubytki. Do wymiany mam jeszcze 6tysiecy. Głowica sie poci ale nie cieknie a dodatkowo jak zaparkuje zgasze zostawia plamke po sobie nie wiem co to jest nie pachnie wiem ze coś spod maski . Audi jest moim pierwszy autem i mam ją miesiac. czy mozecie coś mi pod powiedziec co moze byc nie tak?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-08-03, 19:36 ]
Tipi, nie dubluj postów i nie pisz w kilku tematach jednocześnie o tym samym problemie:!:

: 03 sie 2015, 00:30
autor: robertas1.8
Ja Ci doradze tak... wymyj dokladnie silnik... A potem troche pojezdzij... Jak wycieki sa na zewnatrz to bedziesz wiedzial skad Ci leci olej ;)

: 03 sie 2015, 07:22
autor: Leo
jeśli nigdzie nie leci olej, nie ma widocznych wycieków, jednym miejscem którędy jest w stanie olej uciekać to przedmuchy do odmy i przedmuchy cylindrów, które to pchają olej przez odmę do dolotu i tam jest spalany. Czyli silnik złom, ale to dowiesz się, robiąc pomiar kompresji na cylindrach i , jak to ktoś kiedyś ładnie nazwał, pomiar dynamiki przedmuchów skrzynki korbowej.

: 03 sie 2015, 08:09
autor: johnybravo
Leo, a co to za "pomiar dynamiki przedmuchów skrzyni korbowej" - bo pierwsze słyszę, że jest taka procedura istnieje.

U mnie kompresja mierzona przy ok 290 000 km i jest po ok 13 barów +/- 0,5 bara różnicy między cylindrami. Silnik uszczelniony na tip-top, bo właśnie przy przebiegu powyżej zrzucane były misy i dekle od pokryw zaworów bo jedynie tam miałem ostatnio wycieki. Spadło nieznacznie spalanie oleju, ale nadal to ok 0,3-0,5 l/1000 km - sam już nie wiem, bo jak dawniej dolewałem 0,5 L to na bagnecie od min szło wskazanie na ok 0,75% na bagnecie, a teraz patrzę i jest po dolewce "tylko" 50% na bagnecie.

Kusi mnie rzucenie odmy pod auto i ciekawe co wtedy się okaże. Dolot ściągałem ostatnio do wymiany drążka kierowniczego - coś tam oleju było, ale znikome ilości. Przy 280 000 przeszedłem z 10W40 na 5W40 Total i jak brał tak brał. Następna wymiana na Valvoline 5w40 - znajomy ma taki w C5 2.7 i ładnie mu trzyma temperaturę oleju na 90*C choćby nie wiem co. U mnie na 10w40 Valvoline i Total 5w40 w upały przy spokojnej jeździe mam ok 100*C, przy dynamicznej jeździe ok 120*C.

Co ciekawe po zalaniu świeżego oleju przez 1500 km ubyło może 0,2 L oleju, później pociekło mi spod czujnika położenia wału. Uszczelniłem i to, ale konsumpcja znowu ok 0,4-0,5 L/1000 km. Może to wina oleju, że jak się go przegoni do tych 120*C to traci właściwości?

: 03 sie 2015, 09:53
autor: maciek889
Zobacz skąd cieknie, podłóż jakiś karton i zobacz w którym miejscu nakapie. Często cięknie z czujnika ciśnienia oleju, lub odmy, ewenetualnie z którego uszczelaniacz wału, wałka rozrządu albo wałka pośredniego. Zobacz czy nie cieknie na pasek rozrządu.

Całkiem nowe Audi (okolice 2010roku) potrafią brać do 2l na 100km a wy narzekacie jak bierze 0,5l na 1000km.
http://www.wykop.pl/ramka/2569441/czasy ... 2l-1000km/