Strona 1 z 1

[B4, 2.0 90 KM ABT] Puszcza obłoczki siwego dymu i śmierdzi

: 17 mar 2015, 01:55
autor: marcinfunabt
Witam

Posiadam Audi 80 B4 2.0 90 KM w benzynie z oryginalnym przebiegiem 200 000 km. ale chyba wiek zrobił swoje. Mianowice zaczął mnie martwić fakt, że stojąc w korku przy bardzo rozgrzanym silniku na biegu jałowym zaczął puszczać sporadycznie pojedyńcze obłoczki siwego dymku i stojąc za samochodem czuć mocno spaliny. Fakt ten nie zdarza się przy zimnym i rozgrzanym silniku podczas dynamicznej jazdy nawet z dużymi prędkościami. Zrobiłem eksperyment rozpędzając go na każdym biegu do czerwonego pola na obrotomierzu i nic nie zakopcił.
Raz zdarzyło się poprzedniego lata, że właśnie jadąc w korku kopcił jak oszalały siwym dymem przez jakieś 10 minut i samoczynnie przestał. Zastanawiam się czy to wina katalizatora czy może zużytych pierścieni. Nad mienie, że pokonuje codziennie bardzo krótkie trasy do pracy 5 km w jedna stronę i zastanawiam się czy w ten sposób nie oczyszcza się katalizator - wywalając niedopalone spaliny. Silnik zużywa około 0.7 l oleju pół sysntetyku na 100 km pomijając fakt, że ma drobny wyciek z michy i uszczelniacza rozrządu. Nie ma znaczenia czy go gonię czy nie zawsze zużywa tyle samo oleju. Rura lekko osmolona. Prędkość max. ma katalogową. Auto poza ta usterką jest w stanie idealnym. Jeżeli to silnik to co należało by wymienić żeby go przywrócić do stanu idealnego i jakie z tym wiążą się koszty.

Pozdrawiam Was koledzy

Marcin

: 17 mar 2015, 02:00
autor: Audi Sport
Polecam zmienić uszczelniacze zaworowe, koszt to ok. 2zł za sztukę a powinno to rozwiązać Twój problem.

: 17 mar 2015, 22:07
autor: marcinfunabt
Dziękuje za podppowiedź

: 24 mar 2015, 17:38
autor: fox33
Dokładnie to co Audi Sport napisał ,a swoją drogą to przebieg 200kk to raczej żart uszczelniacze zazwyczaj lecą 250kkw górę .
Ja miałem 280kk i brał 0.7 ale na 1000km po wym . to już blisko 200kk od wym. do wym.1.3k około 0.5l
A wiekiem i przebiegiem się nie przejmuj 93r. 460 000km. ABT z czego 210kk moje 10LAT JAZDY <ok>

: 24 mar 2015, 20:16
autor: koziolmc60
kolego u mnie w ABK tak bylo i wymiana uszczelniaczy zaworowych pomogla. Juz nie kopci i nie bierze oleju i nie smierdzi spalonym olejem z wydechu.. Uszczelniacze byly wymieniane bez zdejmowania glowicy :-D